Sidan 2 av 20 FörstaFörsta 1234512 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 384
  1. #21
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    691
    Jag minns när jag såg första spionbilden på Golf Mk2... Tyckte bakljusen såg förj***iga ut. Alldeles för spejsigt och modernt...
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Rasmusson
    Ort
    SKÅNE
    Inlägg
    284
    Någon som har hittat en live stream till Golf 7 presentationen? Vill gärna följa den live

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Der neue VW Golf kommt: Große Golf-Premiere ab 21.30 Uhr
    Offizielle Premiere feiert der VW Golf VII erst in Paris. Zu sehen gibt es ihn aber schon heute bei uns - ab 21.30 Uhr.

    http://www.auto-motor-und-sport.de

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Stefan leinersjö
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    32

  5. #25
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Högupplösta bilder.

    Fick riktiga Golf IV-vibbar när jag såg bakflygeln i profil .. en väldigt blygsam uppdatering från 6'an känns det som så som det sig bör vara. Insidan verkar har rivits ut med hull och hår dock och fått sig en rejäl make-over (bättre eller sämre svårt att säga än).

    Ser fram emot att se hur dom har tänkt sig GTI'n.

    http://www.autowp.ru/volkswagen/golf/car49966/pictures/
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Rasmusson
    Ort
    SKÅNE
    Inlägg
    284
    Gillar linjen på sidan och tanklocket, men annars är 7:an inte så speciell exteriört. Interört ser den ganska premium ut på bilderna. 3,5/5 ger jag den!

  7. #27

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Finns potential. SEr lite konstig ut bakifrån än.. Men man vänjer sig väl..

    GTI och R är ju klart mest intressanta hur de kommer att se ut..

  8. #28

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Peter Elvingson
    Ort
    Herrljunga
    Inlägg
    211
    Spitze!!!!!!

    Imorgon blir det att åka till en vw-handlare och lägga en förbeställning!!! Om det nu går...

    Får 5/5 av mig

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Skulle inte 7:an vara en helt ny modell? Den ser ju bara ut som en faceliftad 6:a

  10. #30

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Skitsnygg. Undrar när man kan börja beställa den. Och när GTI/R:en kommer?

  11. #31

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Stefan leinersjö
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    32
    Snyggt med u formade celis drl belysning.Undrar om det går att som tillval välja led huvudstrålkastare som nya seat leon har fått.

  12. #32

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Ser precis perfekt ut! Förfinad och skarpskuren i linjerna, man får väl försöka sälja sin sotsvarta själ för att kunna byta upp sig till en GTI när den väl kommer!

  13. #33

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Fin men väldigt försiktigt förändrad. Interiören är det som lyfter mest, ser bra ut.

  14. #34
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Finns potential. SEr lite konstig ut bakifrån än.. Men man vänjer sig väl..

    GTI och R är ju klart mest intressanta hur de kommer att se ut..
    Man får väl smälta den nya looken. Snygga ledljus bak! Ljusblåmetallic är clean’t.

    Men visst är det GTI och R som man vill se. Sedan vill man ju veta vilka motoralternativ som kommer. Har läst någonstans på senare tid att GTI skulle hamna på 260 hk, Låter ju bra. Förmodligen med motor från ”nya” TSI motorfamiljen. Annars är det ju inte nytt längre….

    Många är givetvis jäviga däribland undertecknad, men MK6 har en riktigt lyckad layout enligt min mening. Svårtslagen. Vill dock gärna köpa en GTI / R i version 7.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  15. #35

    Reg.datum
    aug 2012
    Namn
    Selmir H
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Man får väl smälta den nya looken. Snygga ledljus bak! Ljusblåmetallic är clean’t.

    Men visst är det GTI och R som man vill se. Sedan vill man ju veta vilka motoralternativ som kommer. Har läst någonstans på senare tid att GTI skulle hamna på 260 hk, Låter ju bra. Förmodligen med motor från ”nya” TSI motorfamiljen. Annars är det ju inte nytt längre….

    Många är givetvis jäviga däribland undertecknad, men MK6 har en riktigt lyckad layout enligt min mening. Svårtslagen. Vill dock gärna köpa en GTI / R i version 7.

    /Peter
    Men åå andra sidan tror jag inte att GTI 7 kommer ha 260HK pga att GTI ED35 har 235HK de brukar inte lägga att nästa GTI har mer satsar nog på 220-230HK

  16. #36
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Ser sjukt fram i mot GTi & R!!!
    Ser helt klart porrig ut!!! :-)

  17. #37

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Ang effekt för Gti så tror jag som Selmir. 220-230 hk är också min gissning. Sen kommer säkert en "ED40" med mer mos längre fram. R hamnar sannolikt mellan 280-300 hk och 380-400 Nm. Läste någonstans att Gti presenteras i april 2013 så den är inte så långt borta. Kundbilar kanske till sommaren.

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Synd att dom delade på framrutan, ser franskt ut. TDI 150 har intressant specifikation, när kommer GTD? ;-)

  19. #39
    Raven
    Gäst
    På volkswagen.de kan man nu bygga den nya Golf VII.
    Är dock lite kluven till designen på de presenterade modellerna. Tycker markfrigången fram ser för hög ut samt snett framifrån får jag vibbar av golf plus. Bakljusen i profil är riktigt snygga men rakt bakifrån ser det för "tamt" ut.

  20. #40
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Ang effekt för Gti så tror jag som Selmir. 220-230 hk är också min gissning. Sen kommer säkert en "ED40" med mer mos längre fram. R hamnar sannolikt mellan 280-300 hk och 380-400 Nm. Läste någonstans att Gti presenteras i april 2013 så den är inte så långt borta. Kundbilar kanske till sommaren.
    Ska bli riktigt intressant att se hur dom tänkt sig GTI'n. Skulle dom biffa upp sig till 260hk känns det som dom går ifrån konceptet lite. Gissar på 222hk .

    Effekten är inte det mest intressanta dock utan vad dom gör med vikten samt om dom stoppar in en riktig LSD (är dock tveksam till att dom kostar på det). Kan dom raka bort 100kg på vikten mot MKVI så räcker runt 220hk långt både för knuff och att dra ned CO2 mot 160g iaf vilket känns som en skamgräns på en nykläckt prestandardvagn av MY14.

    Frågan är då vad dom kommer stoppa in under huven i R'en och en ev. ED40 (hoppas på en vettig sådan).

    Lättviktsmaterial, måttlig motoreffekt och rejält förbättrad chassikontroll tror jag är vägen framåt för konceptet.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin