Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    bmk
    Gäst

    Justera xenon halvljus på passat 3BG

    Hej o god morrgon....

    hur justerar man xenone ljuse, vet at dom e "sjalv" justerande fast problemet e at dom e valdig låga, kans som dom typ e 10-15 meter framfør bilen och tycker dette e lite kort......e detta en mekanisk justering som på gamla bilar eller måste man kobla til typ vag-com før at justera detta?

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    VR6_Linuss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Linus Henriksson
    Medlemsnr
    2727
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    258
    Gör den en "kontroll" när du slår på ljuset? Går ner sen går upp igen.
    Är bilen sänkt?
    Golf 1 L 75, Golf 3 1.8T 92, Bora V6 01

  3. #3
    bmk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VR6_Linus Visa inlägg
    Gör den en "kontroll" när du slår på ljuset? Går ner sen går upp igen.
    Japp det gør dom, lite dar av att jag tankte att man måste "elektroniskt" justera da dom.

    Citat Ursprungligen postat av VR6_Linus Visa inlägg
    Är bilen sänkt?
    Nope, inte ann....

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Magnus Gulldén
    Ort
    Rydaholm
    Inlägg
    689
    Borde väl gå att justera på lyktan?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    du måste in med datorn för att ställa in dom i ett "grundläge" sen kan man justera in dom som vanligt med höjdjusteringen (skruvarna på lyktorna).
    När du är klar med skruvandet så lär datorn sig att detta är de nya grundläget..

  6. #6
    bmk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    du måste in med datorn för att ställa in dom i ett "grundläge" sen kan man justera in dom som vanligt med höjdjusteringen (skruvarna på lyktorna).
    När du är klar med skruvandet så lär datorn sig att detta är de nya grundläget..
    Då utgår jag att dom e i grund lage, og ser om jag får justerat dom upp lite........

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Då utgår jag att dom e i grund lage, og ser om jag får justerat dom upp lite........
    Du måste in med datorn för att frilägga lycktorna , sedan ska du justera in dom och spara det nya läget med datorn.
    Det ny injusterade läget = Grundläge.
    Går du bara och skruvar i lycktorna utan att frilägga med datorn så kommer lycktorna att stå likadant ändå & har du extrem otur kommer dom att försöka justera sig själv till ett läge som inte finns dvs nivåregleringen flippar ur helt.

  8. #8
    bmk
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M

    Du måste in med datorn för att frilägga lycktorna , sedan ska du justera in dom och spara det nya läget med datorn.
    Det ny injusterade läget = Grundläge.
    Går du bara och skruvar i lycktorna utan att frilägga med datorn så kommer lycktorna att stå likadant ändå & har du extrem otur kommer dom att försöka justera sig själv till ett läge som inte finns dvs nivåregleringen flippar ur helt.
    Då får jag dröja då til jag kommer över nån med dator eller får gjort det på verkstad.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin