Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Jetta mk1

  1. #1
    Malingsbo
    Gäst

    Jetta mk1

    Jaha då har man fått en jetta mk1, jag har tummen mitt i handen, noll kunskap om bilskruvande, och fattig som en kyrkråtta men skulle vilja hitta på någonting skoj med bilen ändå,

    Några förslag på vad man ska hitta på? den behöver ett nytt hjullager fram vad jag vet för att klara besiktningen är det svårt att byta själv?

    Funderade på att skaffa lite bättre väghållning med, finns det sådanna häringa fjädrar och dämpare eller coilovers eller vad det heter som passar rakt på jettan? eller passar de som passar golf mk1 även jettan?

    Sätter även med en liten bild på skönheten dålig då det var mörkt, kallt och dålig kamera,



    Senast redigerad av Malingsbo den 2012-02-02 klockan 16:54.

  2. #2
    Malingsbo
    Gäst
    Tog en ny bild i lite dagsljus, synd att man jobbar hela veckan och att det är så jävla kallt ute (önskar mig ett varmt garage) har iaf beställt ett hjullager, hittade även lite fler fel bi bilen idag, varvräknaren vill inte fungera, någon som vet vad det kan bero på? hittade även ett litet rosthål i högra sparklådan,

    Sen är ju inte förarstolen så kul heller passar allt från golf/jetta mk1 rakt av? kanske även mk2? eller man kanske skulle passa på att sätta in några roligare typ sportstolar när man ändå byter,



    Senast redigerad av Manny den 2012-01-30 klockan 12:38. Anledning: fixade bilderna

  3. #3
    Malingsbo
    Gäst
    Fick hem framlagret idag, nu bara hoppas på lite värme eller att någon skänker mig ett varmt garage så jag kan försöka få dit det


  4. #4
    Malingsbo
    Gäst
    Jag har dåligt tålamod så jag var ut i kylan (-13) och tog bort ena dörrsidan, nu är den inne i värmen och tinar lite så ska jag fundera ut hur jag vill ha bilen, blev lite inspirerad av detta bygge http://www.gatbilar.nu/forum/viewtopic.php?pid=68911 funderade på att ha likadana dörrsidor,



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin