Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    ljhnilsson
    Gäst

    Någon med VAG-COM i Malmö/Lund/Helsingborg

    Hej
    Jag behöver hjälp med att göra en grundinställning av två spjäll till klimatanläggningen i min Passat.
    Ev även göra en grundinställning av gasspjället.
    Är det någon som kan hjälpa mig med detta?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jag vet att med vissa årsmodeller så grundinställer man gasspjället genom att lossa på batteriet några minuter, sen starta bilen utan att röra gasen så hör man hur gasspjället arbetar under någon minut. Vad rör det sig om för årsmodell och motor?

  3. #3
    ljhnilsson
    Gäst
    Hej!
    Motorn är 150 hk 1,8T årsm 2003, motorkod AWT.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Då bör du kunna grundisntälla gasspjället på det viset iaf!

  5. #5
    ljhnilsson
    Gäst
    Ska testa det!

    Verkar som att jag hittade hur man resettar klimaten med. Genom att hålla in återcirkulationen och "Auto" knappen en stund så skall dessa spjäll återställas.. Verkade som att värmen blev betydligt jämnare i bilen i vart fall...
    Ser dock fortfarande felkoden via klimatorn. Finns det något sätt att radera felkodsminnet annat än via OBD uttaget?

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Du har inget fel på den då? Verkar inte troligt att bara spjällen stått fel?

  7. #7
    ljhnilsson
    Gäst
    mja, symptomen var att såfort man ställer temperaturen över 22 grader så blev det finsk bastu i bilen om den stod i autoläge.
    Men efter att ha provat att återställa spjällen genom att hålla in återcik knappen och autoknappen så verkar detha rättat till sig lite.

    Följde en instruktion som jag hittade på för hur man läser felkoder via klimatorn. Där kan jag se att felkoden ligger kvar, vet inte om dessa släcker sig själv när felet är avhjälpt eller om man måste släcka dessa manuellt via en VAG-COM.

  8. #8
    ljhnilsson
    Gäst
    Efter att ha letat lite hittade jag manualen till Climatorn.
    http://www.saunalahti.fi/~jues/Clima...iagnostics.pdf
    Ganska behändigt om man vill kolla på felkoder i bilen.. spec om man skall åka och titta på en begagnad bil eller likn..

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag har VAG-COM kabel och kan radera dina felkoder, bor i Ängelholm.

    Hur man gör grundinställningar osv har jag inte koll på, men läsa av och radera ev felkoder är inga problem.

  10. #10
    ljhnilsson
    Gäst
    Hej!
    Tack men jag har hittat en vänlig själ redan som hjälpt mig med mitt problem.
    Tack ändå!


    Citat Ursprungligen postat av VWGolIV Visa inlägg
    Jag har VAG-COM kabel och kan radera dina felkoder, bor i Ängelholm.

    Hur man gör grundinställningar osv har jag inte koll på, men läsa av och radera ev felkoder är inga problem.

  11. #11

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Lugnt, jag är ofta i Lund på sjukhuset så skulle det vara problem så hör av dig på PM.

    Så kan jag ta med dator o sladd.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin