Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 70
  1. #21
    mrpete
    Gäst
    Ser tjusigt ut Alltid trevligt med stora välfyllda paket också Tänkte på en sak.. om det var något starkt rengöringsmedel i diskmaskinen du körde delar i så tänk på att spola av ordentligt efteråt! Rostar blixtsnabbt annars och alu får man korrosion på.. eller erosion..? iaf.. skölj av och torka.

  2. #22
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Tack, bra tips, märkte det i cylindrarna så dom smörjde vi med någon olja. Resten av delarna blästrades och grundades efteråt, får se hur det ser ut imorgon.

  3. #23
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Ny dag nya tag. I onsdags var det dax igen, allt tar längre tid än vad man tror. Hade hoppats på att börja montera botten delen men det han vi inte.
    Honat cylindrarna tvättat och slipat rent motorblocket börjat måla det svart och dreglat över min nyrenoverade topp som ny














  4. #24
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Citat Ursprungligen postat av G60 V-spec Visa inlägg
    Det viktiga är att det står WTR istället för WWO på kamaxeln. Den lite bättre, nyare heter A WTR 026 S har jag för mig. Den svagare, äldre heter A WWO 026 1b.
    Tack för tipset
    Ok jag hittade WTR men var står det 026 1b???
    Jobbar du på Din bil och kan du kolla delar till mig???, då min bror är seg som kola...


  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Blomqvist
    Ort
    Trosa
    Inlägg
    276
    Kul att se att du blev nöjd över luftstyrningen , men jag hade faktiskt skrivit i annonsen att det var nya grejjer. Lycka till med motorjobbet.
    Mvh Micke

  6. #26
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Citat Ursprungligen postat av golf_fanatic Visa inlägg
    Kul att se att du blev nöjd över luftstyrningen , men jag hade faktiskt skrivit i annonsen att det var nya grejjer. Lycka till med motorjobbet.
    Mvh Micke
    Tack, ok det hade jag missat

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Vladimir Stojanovic
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    531
    Står det WTR så ska det inte så 026 1b....utan 026 S. Det hittar du säkert om du tittar lite mer åt höger på kamen =)

    Säg till vilka delar du vill att jag kollar upp så ska jag se vad jag kan göra.


    Mvh Vlado

  8. #28
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Citat Ursprungligen postat av G60 V-spec Visa inlägg
    Står det WTR så ska det inte så 026 1b....utan 026 S. Det hittar du säkert om du tittar lite mer åt höger på kamen =)

    Säg till vilka delar du vill att jag kollar upp så ska jag se vad jag kan göra.


    Mvh Vlado
    Ok jag var väl lite trött när jag skrev det inlägget Ska kolla efter 026 S

    Jag var i garaget i helgen men då blev det inte så mycket gjort eftersom vi hade fin besök av självaste
    El Presidente Thor (Manny) så det blev mest VW snack
    Idag var jag där ute en runda och stress målade blocket en andra gång.

  9. #29
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Hehe, såg fint ut!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  10. #30
    N.Juvakka
    Gäst
    Trevligt projekt detta, hoppas du hinner klart och får åka lite med den oxå.

    Har ett par frågor oxå, hur gör du med drivaxlar, mätare och växellänkage (Var vajerstyrt i den nya lådan va?) ? Passar det direkt från en golf eller fr man pussla ihop det ?

  11. #31
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Citat Ursprungligen postat av N.Juvakka Visa inlägg
    Trevligt projekt detta, hoppas du hinner klart och får åka lite med den oxå.

    Har ett par frågor oxå, hur gör du med drivaxlar, mätare och växellänkage (Var vajerstyrt i den nya lådan va?) ? Passar det direkt från en golf eller fr man pussla ihop det ?
    Tack, det hoppas jag oxå....
    Drivaxlar, har faktiskt inte kollat om mina GTi axlar passar annars har jag även Corradons drivaxlar liggandes. Något ska väl passa?!
    Vad tänker du på ang. mätare, hastighets mätarvajer passar väl i den nya lådan hoppas jag och oljetämp är samma...
    Växellänkage, allt det gamla åker ut, jag har ett komplett vajerlänkage till den nya så det är bara att bulta dit.
    Jag kommer att försöka ta bilder på alla moment efterhand.

    Med vänlig hälsning, Daniel

  12. #32
    N.Juvakka
    Gäst
    Nja, funderar på att göra samma sak men funderade bara på hur man pusslade ihop det. Tänkte att det borde ju inte bara passa ihop mellan bilarna, det har det inte gjort på mina andra Men ska följa projektet och så ger det sig väl :P

  13. #33
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Uppdate!!!

    Innan jag fortsätter med motorbygget så vill jag byta lagerbanorna till mellan axeln men det verkar vara jätte svårt att hitta som reservdel....??? Det sitter en ute vid kanten och en inne i blocket innan mellan axeln möter fördelaraxeln. Just nu är det detta som hindrar mig att fortsätta....
    Monterade i alla fall oljekyl munstyckena till kolvarna.... och köpt nya original spridar tätningar

    Så jag har titta på Rallye Intercoolerns infästning i fronten istället. Innan jag fattade att där faktiskt är förberett i kylarbalken, så hann jag såga lite i Intercoolern och frontplåten.... allt som fattades där är en lite fästbricka som skruvas i kylarbalken som jag inte fick med när jag köpte den och som inte längre finns som reservdel på VAG....

    Då gav jag mig på att slita ut det gamla pedalstället, för att jag måste byta hela nu när jag ska köra med hydraulisk koppling. Det var ett jäv.. jobb som tur tog Danno ut pedalstället från Corradon och det verkar vara bolt on endast några hål att borra i torpedplåten. Eventuellt blir det till att förstärka pedalstället lite innan.

    Yttre lagerbana till mellan axeln, någon som vet var jag kan hitta nya yttre och inre???



    Oljekyl munstycken


    Före/efter


    Alla 4:ra


    Intercooler nästan på plats


    Inspiration, VILL HA!!! Dregel, dregel Så fet!!!



    Pedalställ







  14. #34
    mrpete
    Gäst
    Jag VET att jag sett lager till mellanaxeln nånstans! intermediate shaft heter det ju på engelska.. men funderar på var fan det fanns..

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    jag byte i min motor med... köpte dom inne på vag.... Jag ska ha något över som ligger ..

  16. #36
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Citat Ursprungligen postat av mrpete Visa inlägg
    Jag VET att jag sett lager till mellanaxeln nånstans! intermediate shaft heter det ju på engelska.. men funderar på var fan det fanns..
    Jag bli väldigt glad om du kunde tänka dig att leta lite

    Citat Ursprungligen postat av vr6_mannen Visa inlägg
    jag byte i min motor med... köpte dom inne på vag.... Jag ska ha något över som ligger ..
    Om du hittar dom så köper jag dom gärna

  17. #37
    mrpete
    Gäst
    Hittade dem för 25$ på techtonics tuning, jag har själv beställt lite grejer därifrån och det har funkat finfint

    http://techtonicstuning.com/main/ind...th=2_12_54_488

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    720
    German autoparts. Usa.
    http://www.germanautoparts.com/Volks...at/Engine/14/1
    Beställt annat där och funkade bra.

  19. #39
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Där ser man dom finns ju.... tack för tipsen

  20. #40
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Blev en beställning på Autoexperten ca 120kr/st
    Så snart kan jag börja med det roliga (hoppas jag) bygga motor

    Sen behöver jag bara hitta fäst plattan till Rallye Intercoolern, den går ju inte heller att köpa på VAG...
    Någon som har något tips???

    Ps. Tror att den har art nr 191 820 405
    Senast redigerad av Sjove den 2012-02-21 klockan 12:32.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin