Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    JettaSport
    Gäst

    bränslepump ABS motor mk3 93års 1,8 se ut hur?

    Så var de dax, bilen stannade 18 mil hemifrån igen... Lyckas se att pumpen inte "surrar" fast ström kommer i kabeln till den. Alltså byta pump.

    Problemet är att jag inte vet hurdan pump jag ska ha på bilskroten efterssom jag inte hann lyfta upp bränslepumpen innan vi fick skjuts till tåget.

    http://www.bildelsbasen.se/index.php...st_id=22547354

    Är det en sån här fuling, ovan. (den var inte snygg att se på jämfört me mk2:s små förpumpar man tidigare sett)
    Eller finns andra som oxå passar? Såg under bilen, bakaxeln, att det inte satt fler pumpar under bilen i vart fall.

    http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=21337883
    denna är ju helt annorlunda men är reggad som ABS på bildelsbasen ändå??

    Är mkt tacksam för råd efterssom de e kul att komma med rätt grejor när jag tar tåget upp till min bil nästa helg igen :s

  2. #2
    JettaSport
    Gäst
    http://www.bildelsbasen.se/index.php...st_id=21840816

    nu ser jag, är det bara den inuti man kan byta??
    vilka fler pumpar (motormodeller) använder denna mån tro?

  3. #3
    Exelon
    Gäst
    Hur är bilen för övrigt? Vill minnas att en ny pump inte var så farligt dyr när jag bytte på min. Tänkte mest om du planerat att ha kvar bilen? Kanske det är en bättre investering att köpa en ny. istället för en begagnad som kanske lämnar in efter ett par tusen mil. För min la av redan vid 11tusen mil.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Om man är fingerfärdig så kan man dela på byttan och sätta i en pump från biltema tex.52-200
    som kostar 400:-

    skruvat vill ha 1000:- för en VDO-pump

    ska det vara begagnat så ska det vara billigt

  5. #5
    Exelon
    Gäst
    Dom som Jettasport har länkat till kostar 5-600hundra sen går väl frakten på 200 så en ny pump skiljer det ett par hundra på då borde valet vara enkelt.

  6. #6
    JettaSport
    Gäst
    Exelon: jo, tanken har ju varit att behålla bilen, men jag vet inte hur länge. Den har ju strulat ibland, i somras t.ex gick toppen så vi lagade för 6k då... sen låter nåt lager i/runt motor på kamsidan lite så kanske att man bör göra enkelt för sig att byta hela motorn och hoppas få en tyst med färre mil...

    a128:
    låter ju som en god ide med "52-200" även om jag inte hittade bild där... Det jobbiga e ju att man är 18mil hemifrån o har lite svårare att vara "händig" då..

    kollade på skruvat, mkt bra tips... ska överväga ringa och kolla med dem.

    Tycker ni 600-700 är rimligt för en beggad då? för de e ju vad bildelbasens pumpar ligger på...

    mekonomen tar typ 3000 för en pump, borde för skojs skull kolla en orginal.

    Tack för er snabba respons

  7. #7
    JettaSport
    Gäst
    pumparna heter 228.225/ o sen 1H0 919 051 Q

    vad kan skilja Q:Et ifrån en som slutar med G eller H t.ex.?

  8. #8
    JettaSport
    Gäst
    pratat med autodelar idag och den där bokstaven verkar styra med hur mycket trycket är. Q var visst 4bars och jag ska ha 1,2 bar...

    ska ha en som heter 1H0 191 651 N ... eller H, går visst oxå.
    letat pumpar på nätet idag och de finns så många varianter o årgångar o motorer de ska va till.

    Har själva pumpdelen med plastbyttan kring sig på gång iaf för 600 + frakt nu.
    Han på autodelar visste precis vad jag skulle ha, verkar ha full koll typ.

    Så de e bara hoppas på att jag kan mecka tillsammans pumpdeler och de gamla kvarlevorna borta där bilen står sen...
    man har ju inget skruvstycke eller sånt bra praktiskt sen...

    verkar som vissa pumpar sitter med bajonett/vridnings-fattning i plasten i botten av tanken men min kanske mer sitter nerkörd i en plastkantss-sarg nånting. Har ju inte sett de live så de ska blir intressant å se

  9. #9
    JettaSport
    Gäst
    orginal ca 4000,
    fått min utbytespump nu 1H0 191 651 H, 1,2bar
    bara hoppas de ska gå bra att flytta över gamla sakerna bra till den nu!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin