Sidan 8 av 12 FörstaFörsta ... 567891011 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 231
  1. #141

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Är ju en ganska udda bil och dom som vill ha en sådan har ju inte riktigt något annat val...
    Kanske en Mini Copper S då, men dom jävlarna ligger ju ännu högre i pris, haha!

  2. #142

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Är ju en ganska udda bil och dom som vill ha en sådan har ju inte riktigt något annat val...
    Kanske en Mini Copper S då, men dom jävlarna ligger ju ännu högre i pris, haha!
    Testade en Cooper S Works i somras och de går riktigt bra. Men tyvärr har den ett totalt obefintligt bagageutrymme, samtidigt som interiören ser ut som något jävla tivoli, så den går bort.

    - - - Dubbelpost? - - -

    Har bara hunnit köra 15 mil med bilen sedan motorbytet, och det har varit väldigt lugna mil eftersom motorn var helt rå, men den känns väldigt mycket rappare än den gamla motorn! Inbillning? Vad vet jag?!

  3. #143

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Du ska inte vara för snäll mot den när du kör in den btw. Låt oljan nå 80 grader och ge den lite mer gas då :-).

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  4. #144
    RunesRäka
    Gäst

  5. #145
    Ama303
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av RunesRäka Visa inlägg
    kikade på denna sist jag var nere i hammarby. kollade bara lite snabbt men jag tyckte att det luktade rök i bilen. som att de har försökt att rekonda bort det, men det luktade ändå "igenom" rekondlukten.
    om jag minns rätt så såg jag också par repor på frontläppen höger fram.

  6. #146
    RunesRäka
    Gäst
    Kollade även på den andra svarta som finns, den med taklucka.. lite mer intressant eftersom jag vill ha en med taklucka.. hehe

  7. #147

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Motorbytet verkar ha gjort susen så långt. Kollade oljan idag efter ca 35 mil och nivån har inte minskat ett enda dugg. Härligt!

  8. #148
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Sjoves avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Daniel Sjörin
    Medlemsnr
    4640
    Ort
    Vellinge
    Inlägg
    919
    Tummen upp!!!

    Drog den gamla motor mycket olja direkt när den var ny, eller kom det med tiden?

  9. #149
    RunesRäka
    Gäst
    Den nya Seat ibiza Cupra verkar väldigt intressant tycker jag också... Mycket utrustning till bra pris... är ju ändå ett bygge av VW

  10. #150

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Sjove Visa inlägg
    Tummen upp!!!

    Drog den gamla motor mycket olja direkt när den var ny, eller kom det med tiden?
    Den drog ungefär lika mycket från början till slut. Från max till min på stickan under de första hundra milen typ!

  11. #151
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Den drog ungefär lika mycket från början till slut. Från max till min på stickan under de första hundra milen typ!
    Det var roligt att höra att du inte märkt av någon förbrukning. Att det kan dra lite i början säg de första 500 – 1000 milen är vanligt enligt min erfarenhet, men absolut inte de mängder du redogjort avseende din ”gamla” motor om än väldigt ny.

    Då är du säkert på spåret igen.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2013-03-04 klockan 23:11. Anledning: Fel syftning..
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #152
    RunesRäka
    Gäst
    Hmm går fortfarande i bytestankar på min GTI, ni på forumet verkar ju ganska bilkunniga(mer än mig iaf)... Har varit o kollat lite på byten.. Har hittat en som verkar ganska intressan.. Opel Corsa OPC Nürburgring Edition, några synpunkter på dom? Är ju ändå 5 års nybilsagaranti osv.. Skriv vad ni tror om den och övriga åsikter..

  13. #153

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Opel Corsa OPC Nürburgring Edition lär ju ha grym traction efter vad jag har förstått, enligt uppgift har den "en mekanisk, flerskivig differentialbroms". Sen tycker jag att Polo är mycket snyggare, men det är väl en mer personlig åsikt :-)

  14. #154

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av RunesRäka Visa inlägg
    Hmm går fortfarande i bytestankar på min GTI, ni på forumet verkar ju ganska bilkunniga(mer än mig iaf)... Har varit o kollat lite på byten.. Har hittat en som verkar ganska intressan.. Opel Corsa OPC Nürburgring Edition, några synpunkter på dom? Är ju ändå 5 års nybilsagaranti osv.. Skriv vad ni tror om den och övriga åsikter..
    Testade Corsan ett par gånger i somras innan jag bestämde mig för Polon.
    Den går bra som tusan, inget snack om saken, men det som gick bort för mig var att den kändes fruktansvärt trång och instängd, samt att den bara fanns som tredörrars. Stolarna är dock både snygga och sköna!

    Sen är den fulare än Polon, i alla fall enligt min smak. För mycket köttbulle på hjul för mig.

  15. #155
    FiNCH
    Gäst
    Jag hade en Polo GTi med red.nr URD797, akta er för den! (Har sålt den nu).
    Den drog olja som fan, i början drog den 1 liter på 100 mil.
    Då bytte VW Kolvarna och kolvringar samt vevhusventilationen.
    Då drog den mindre, cirka 2 dl per 100 mil men det är fortf för mkt...
    Och eftersom 2dl per 100 mil är inom VW's normer så gjordes inga fler åtgärder och då tog jag beslutet att sälja.

    Jag sålde den eller snarare bytte in den och la pengar mellan till en Golf R.
    I övrigt är Polo GTi en sjukt rolig bil, å fyfan va den går!

  16. #156

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Känn efter om turbon glappar i era bilar, kära Polo-ägare... Det gör min :-(. Garantin gick ut för 6 dagar sedan idag, jippie...

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  17. #157
    FiNCH
    Gäst
    Den glappade inte på Polon jag hade iaf.
    De va en Polo -12.

  18. #158

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Känn efter om turbon glappar i era bilar, kära Polo-ägare... Det gör min :-(. Garantin gick ut för 6 dagar sedan idag, jippie...

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
    6 dagar lär inte vara ngr problem. Är bilen fullservad och bra omhändertagen brukar det mesta gå att lösa med goodwill. Speciellt om du kört en å samma firma för service också.

  19. #159

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Hmm... Kollade oljan idag efter 105 mil med nya motorn och upptäckte att nivån hade gått ner till halva stickan redan. Spännande att se hur det här utvecklar sig!

  20. #160
    FiNCH
    Gäst
    Hur svårt kan de va för en av världens största biltillverkare att bygga en motor som INTE drar olja?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin