Sidan 7 av 12 FörstaFörsta ... 45678910 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 231
  1. #121

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Vilken firma har fått äran att göra jobbet?
    Det blir återförsäljaren här i Gävle, Bilmetro, som ska fixa det hela. Hoppas jag. Man är onekligen lite smått orolig! Vill ju få tillbaka en fungerande bil efter att det har skruvats, rivits och slitits i allt...

  2. #122

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Hoppas du får tillbaka bilen inom kort och kan njuta av den! Om det nu blir bra, vilket jag tror, så ser det ut som vw skött detta bra.

  3. #123

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Hoppas du får tillbaka bilen inom kort och kan njuta av den! Om det nu blir bra, vilket jag tror, så ser det ut som vw skött detta bra.
    Planen är att den ska vara klar i morgon, men jag skulle bli väldigt förvånad om de skulle hinna fixa allt på tre dagar. Men jag väntar gärna nån dag extra, bara det blir ordentligt gjort. :-)

    Är väldigt nöjd över hur det hela har skötts så långt! Enda plumpen är att de skickade på mig en tröööött Fabia-diesel som ersättningsbil! :-)

  4. #124
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Planen är att den ska vara klar i morgon, men jag skulle bli väldigt förvånad om de skulle hinna fixa allt på tre dagar. Men jag väntar gärna nån dag extra, bara det blir ordentligt gjort. :-)

    Är väldigt nöjd över hur det hela har skötts så långt! Enda plumpen är att de skickade på mig en tröööött Fabia-diesel som ersättningsbil! :-)
    Det blir ännu roligare att få tillbaka bilen när du kört Fabia diesel några dagar :-)).
    Det går säkert bra. Om ett år så har du förträngt det hela…..

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #125

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Det blir ännu roligare att få tillbaka bilen när du kört Fabia diesel några dagar :-)).
    Det går säkert bra. Om ett år så har du förträngt det hela…..

    /Peter
    Ha ha, ja det kommer att bli otroligt skönt att byta tillbaka! Har inte kört en segare bil på år och dar. I morse var jag tvungen att stanna och kolla om gummimattan glidit upp under gaspedalen.

  6. #126

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Se på fan, bilen hann bli klar i utlovad tid! :-) Bra jobbat!
    Tog en liten inkörningsrunda som höll på att sluta i katastrof då en kvinna uppenbarligen inte hört talas om väjningsplikt, utan var ett par cm ifrån att skicka min bil till skroten redan efter en mil... Sitter här och känner mig fruktansvärt impad över mina rattvridningsskills! :-)

  7. #127
    RunesRäka
    Gäst
    Jag håller på och sneglar mot en polo, mest för att jag ska börja plugga i höst och vill ha en bil med fler "garantier" kvar då det sänker försäkringar osv... Skulle vilja ha en mindre bil dessutom...
    Har nu en Golf Gti 2010, tror ni man kommer bli jätte besviken om man byter ner sig? Känns som polo borde vara billigare att byta till ( tänkte byta till en -12 ) ...

    Vad tror ni man kan få för en golf gti 2010, 4500 mil , 5 dörrars, detroit, backkamera osv... Dom polon jag tittar på ligger runt 189.000, känns som det "nästan" borde gå jämnt upp mot inbyte mot min?
    Har sneglat lite på Audi A1 också men då höjs priset..

  8. #128
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Citat Ursprungligen postat av RunesRäka Visa inlägg
    Jag håller på och sneglar mot en polo, mest för att jag ska börja plugga i höst och vill ha en bil med fler "garantier" kvar då det sänker försäkringar osv... Skulle vilja ha en mindre bil dessutom...
    Har nu en Golf Gti 2010, tror ni man kommer bli jätte besviken om man byter ner sig? Känns som polo borde vara billigare att byta till ( tänkte byta till en -12 ) ...

    Vad tror ni man kan få för en golf gti 2010, 4500 mil , 5 dörrars, detroit, backkamera osv... Dom polon jag tittar på ligger runt 189.000, känns som det "nästan" borde gå jämnt upp mot inbyte mot min?
    Har sneglat lite på Audi A1 också men då höjs priset..
    Hej.

    Titta på bytbil.com eller blocket. Priserna har sjunkit avsevärt under senaste 6 mån verkar det som. Det gäller säkert bägge objekten.

    Se nedan, slå in ditt nummer här och fyll i utrustning på den dolda fliken. Gå efter privatpriset.....

    http://www.bilpriser.se

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #129
    RunesRäka
    Gäst
    Var idag inne och kollade på just en Polo Gti, försäljaren sa att det varit väldigt stort problem med denna bil, olja men även fler saker..
    Vet ni vad som mer variit problem med bilen? Oljan har jag förstått men gäller det alla bilar??

    Annars tyckte jag Polo Gti var ruggit snygg och skön bil, Golfen kändes helt plötslig tjock.. hehe

  10. #130

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av RunesRäka Visa inlägg
    Var idag inne och kollade på just en Polo Gti, försäljaren sa att det varit väldigt stort problem med denna bil, olja men även fler saker..
    Vet ni vad som mer variit problem med bilen? Oljan har jag förstått men gäller det alla bilar??

    Annars tyckte jag Polo Gti var ruggit snygg och skön bil, Golfen kändes helt plötslig tjock.. hehe
    Några bilar har väl haft en del bekymmer med krånglande DSG-lådor, men annars vet jag inga modellspecifika fel utöver hög oljeförbrukning. Vore intressant att veta vad han menade!

    Är långt ifrån alla bilar som drar för mycket olja, men det är inte ovanligt med bilar som vill ha ett par liter mellan servicetillfällena. Men min drog som sagt drygt 6 liter på 900 mil, det hör nog till ovanligheterna!

  11. #131

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Annorlunda säljare som verkar gå all in för att slippa sälja en Polo Gti.. Visst är det bra att upplysa kunden om ev problem men samtidigt så måste man utgå ifrån att det är en begränsad andel som är drabbad och då sen får hjälp.

  12. #132

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Jag tror att den säljaren är trött på sitt jobb, haha!
    Har ju i grund och botten samma bil som AXL72 och visst : dessa bilar (tillsammans med alla andra 1-4 BiTSibilar av senaste generation) är överrepresenterade när det gäller att slurpa i sig olja.
    Även DSG-lådan vållar i en del fall problem, men i övrigt så har dom inga generella fel...
    Om vi nu inte räknar panelerna som rasslar när man vrider på ordentligt med volym >.<!

  13. #133
    RunesRäka
    Gäst
    Jag blev lika förvånad själv när hon sa att jag skulle inte köpa en polo nu förens dom har löst problemet.. Verkar jätte skumt när säljaren sa så haha..
    Jag har försökt hitta andra fakta på internet om ev. fel men har svårt att hitta.. Olja visst, men det kan ju inte gälla alla bilar haha...

    Nja tror ändå det blir till att byta till en sådan sen, den känns väldigt "kaxig" .. Ska test köra först med DSG lådan, min nuvarande Golf är manuell så det blir en kul erfarenhet...

    Dom jag kollar på är 3 st, 2 st -12 som gått ca 2200-2500, är inte det väldigt mycket för en 12(?) och sen en -12 som gått 500, i princip samma utrustning dock saknar den som gått 500 ingen taklucka ( som jag personligen tycker är snyggt )

  14. #134

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    +1!..(till confides inlägg)
    Senast redigerad av DPC den 2013-02-23 klockan 09:37.

  15. #135

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Skippa panoramataket är mitt råd. Lägre vikt och du slipper problem med läckage. Vet flera som haft problem med läckage på sina VW. Bland annat jag själv på min gamla CC. Konstruktionen är likvärdig på dem alla. Dessutom så täcker de flesta försäkringsbolag inte skador på glastaket vid stenskott etc. Kan va bra att kolla upp innan i alla fall

  16. #136

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av RunesRäka Visa inlägg
    Jag blev lika förvånad själv när hon sa att jag skulle inte köpa en polo nu förens dom har löst problemet.. Verkar jätte skumt när säljaren sa så haha..
    Jag har försökt hitta andra fakta på internet om ev. fel men har svårt att hitta.. Olja visst, men det kan ju inte gälla alla bilar haha...

    Nja tror ändå det blir till att byta till en sådan sen, den känns väldigt "kaxig" .. Ska test köra först med DSG lådan, min nuvarande Golf är manuell så det blir en kul erfarenhet...

    Dom jag kollar på är 3 st, 2 st -12 som gått ca 2200-2500, är inte det väldigt mycket för en 12(?) och sen en -12 som gått 500, i princip samma utrustning dock saknar den som gått 500 ingen taklucka ( som jag personligen tycker är snyggt )
    Ska du behålla bilen utanför maskinskadeförsäkringen gått ut så satsa på en manuell. Inte kul att bekosta reparation av DSG-låda på bil som gått >15' mil.

    2500 mil för en 1-1,5 år gammal bil är väl verkligen inte speciellt mycket iofs går kanske Polo:s generellt kortare sträckor än Golfarna (min Golf GTI -12 har snart rullat 4,5' och känns som ny).

    Taklucka är det tillvalet jag ångrar mest att jag inte valde till så satsa på det, framförallt om bilen är vit.

  17. #137
    MiWi
    Gäst
    Polo Gti kom endast med DSG7 och ej som manuell.

  18. #138
    Ekan
    Gäst
    Någon som vet något om denna bil?

    http://www.blocket.se/stockholm/Volk....htm?ca=18&w=3

  19. #139

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Citat Ursprungligen postat av Ekan Visa inlägg
    Någon som vet något om denna bil?

    http://www.blocket.se/stockholm/Volk....htm?ca=18&w=3
    Nej, egentligen inte.

    Men...

    - fem ägare på 2 år behöver inte betyda så speciellt mycket egentligen då säkert några av dessa är handlare men en del är känsliga för det och det blir svårsålt.

    - krediten är inte avbetald

    - mycket kul bil för pengarna om allt är ok, den ser i alla fall fräsch ut

  20. #140

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Är den inte väl dyr? 150' för en snart tre år gammal bil som typ kostade 200' 2010..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin