Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 123456 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 231
  1. #41
    henel321
    Gäst
    Leverans på fredag om jag hinner... Härligt!

    Sent from my Transformer using Tapatalk

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Trevligt, då hoppas vi att du blir nöjd.

  3. #43
    HenkeE35
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Detta hade varit en bra spec:

    Tillvalsutrustning
    Ljus- och siktpaket 1 500,00 kr
    Panoramatak i glas 7 900,00 kr
    Navigation RNS 310 5 200,00 kr
    Multimediauttag Media-IN inklusive iPod-kabel 1 700,00 kr
    4 dörrar inkl. elfönsterhissar fram och bak 6 500,00 kr
    Stöldskyddslarm 2 000,00 kr
    Edition paket 10 000,00 kr
    Jag har tittat lite själv på detta och nu kommer ENDAST min personliga åsikt, jag kör idag en GTI E35.

    Ett Stöldskyddslarm borde gå och eftermontera billigare, jag har själv fått en offert på ett larm för 1500:- inkl. moms.
    Rörande panoramataket så är det helt och hållet upp till vad man själv tycker som person, min polare kör en S4 och annvänder sin sollucka näst intill dagligen sommartid. Själv använde jag min sollucka ca 4 ggr under ca 3 års tid (Toyota Corolla, Toyota RAV4). Så enligt min mening, kolla med din VW handlare om du kan få några fetare fälgar eller dylikt.

    Annars tycker jag att du helt klart är rätt ute!

    Btw, vad innehåller Edition Paketet?

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Jag tror det är som du säger, jag skippar nog larm, Speciellt om man letar efter en som redan blivit uttagen. Då finns det nästan ingen med larm.
    Jag är lite kluven när det gäller taket, egentligen är det för att det är en trevlig detalj på utsidan som jag vill ha det. Men vet inte om man kommer använda det, och hur det ser ut efter ett par år? Repor och dyligt?

    Editionpaket innehåller:

    *Bi-xenonstrålkastare inklusive LED-varselljus samt
    statiskt kurvljus
    *Klimatanläggning Climatronic
    *Komfortpaket med parkeringssensorer bak och
    *farthållare
    *Lättmetallfälgar Detroit 17"
    *Mörkare tonade rutor från B-stolpen och bakåt

  5. #45
    HenkeE35
    Gäst
    Ok, då är editionpaketet helt klart givet.

    Om du resonerar sådär om taket så skulle jag hoppa över de och lägga 8000 på ett par schyssta vinterfälgar istället.

    Men de e å andra sidan min åsikt..

    / Henke

  6. #46
    henel321
    Gäst
    Nu har jag kört 2 dagar och hela 12 mil med vår nya busbil... Otroligt nöjd hittils, även om väglaget väl kanske inte varit det bästa för att sträcka ut den, mycket ESP-lampa.

    Det som framförallt slagit mig är hur "fullvuxen" bilen känns. Den är fast i hullet men ändå komfortabel och ändå bra utrymmen för att vara blott fyra meter.

    Jag skjutsade hela familjen i (2 vuxna, 2 barn i barnstol - en framåt, en bakåt - båda bak) med barnvagn och en stor väska och två små väskor i fredags eftersom Passaten var på service. Det var INGA problem även om det blev för lite benutrymme på passagerarplatsen för någon över 175. (Jag hade inte klarat det.)

    Jag är dessutom ruskigt impad över kvalitetskänslan i inredning - otroligt lyft mot äldre polovarianter och i klass med Passaten. De andra bilar vi tittade på kändes inte i samma liga gällande detta.

    Helt klart nöjd men varför kan inte "samma motor" i gaspassaten låta på det här sättet..

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Låter riktigt bra, hur tycker du att DSG lådan fungerar tillsammans med motorn? Blir den slö när man är 4st i bilen eller?
    Ser fram emot fler synpunkter när du har kört den lite mer. Men jag gillar att den både fungerar som busbil men är även billig att köra med för "normalkörning" gällande komfort mm

  8. #48

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Låter riktigt bra, hur tycker du att DSG lådan fungerar tillsammans med motorn? Blir den slö när man är 4st i bilen eller?
    Ser fram emot fler synpunkter när du har kört den lite mer. Men jag gillar att den både fungerar som busbil men är även billig att köra med för "normalkörning" gällande komfort mm
    Du kan få även min åsikt angående låda / motor-kombo.
    DSG-lådan är väldigt smidig och len, samtidigt så blir den aldrig trött.
    Finns alltid tillräckligt med kraft över för att ta den där långtradar-konvojen i ett svep x).
    Däremot så mår den motorn otroligt bra av ett effekttillskott.
    Det är som sagt ingen slöfock original, men att köra på med mjukvara, tbe och isugskit gör underverk för denna maskin.
    Och i år så spårar det ur lite mer .

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Vad lutar det åt? Vad tycker du annars om bilen i helhet?

  10. #50
    henel321
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Låter riktigt bra, hur tycker du att DSG lådan fungerar tillsammans med motorn? Blir den slö när man är 4st i bilen eller?
    DSGn är ju underbar men samtidigt livsfarlig. Jag är van vid betydligt motorstarkare bilar men eftersom DSGn bara kastar i växel efter växel helt utan fördröjning så når man väldigt snabbt hastigheter som man inte borde utnyttja så att säga. När man själv petar i växlarna har man en helt annan känsla för hur fort det går.

    Den är däremot helt annorlunda tunead än vad den är i Ecofuelen, den går inte upp på 7:an alls lika kvickt i D-läge vilket är bra ur busighetssynvinkel men känns nästan onödigt då lådan ändå är så kvick på att kugga ned vid behov så man kunde nästan låtit det vara i S-läge.

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Ser fram emot fler synpunkter när du har kört den lite mer. Men jag gillar att den både fungerar som busbil men är även billig att köra med för "normalkörning" gällande komfort mm
    Som sagt, jag är van vid hårda bilar - men billig blir den nog aldrig, det är ju fortfarande över 200 kkr för en småbil. Däremot känns TSI90 rent ut sagt svindyr i jämförelse - särskilt om man ska utrusta den med DSG och Xenon - då är man snabbt uppe väldigt nära GTIn.

    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Däremot så mår den motorn otroligt bra av ett effekttillskott.
    Det är som sagt ingen slöfock original, men att köra på med mjukvara, tbe och isugskit gör underverk för denna maskin.
    Problemet är ju om man ska köra den på vintern kan jag tänka mig. 180 hk på framhjulen är redan ganska mycket det tycker jag.

    Vilken mjukvara har du slängt in?

  11. #51

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Sitter själv och funderar på att byta upp mig till en GTi som andra bil. Har idag en vanlig 1.4 85 hästare som är så där lagom kul Hade planer på att köpa mig en idag, men fick sen reda på att båda de två röda som finns tillsalu i Stockholm är demobilar
    Men sen har jag börjat tveka lite då de lanserade GTBlue nu på Genevé salongen. Vad tror ni om den? Ser ju nästan bättre ut rent utseendemässigt, när den fått kjolar från Bluemotion och lite annorlunda vinge i bak. Fast inredningen var ingen hit dock.

    En GTBlue bör ju i hamna i samma prisklass som en beggad GTi med runt 1000 mil på mätaren?
    Senast redigerad av Amazonas den 2012-03-09 klockan 10:14.

  12. #52
    henel321
    Gäst
    GTBlue lär ju knappast vara samma typ av bil som GTIn, dels så är det "bara" 140 hästar och så lär den inte ha någon DSG. Jag såg de två demobilarna när vi köpte vår, men de var ju helt sjukt prissatta, de var 20% (!) dyrare än den splittert nya jag plockade ut.

    Att jämföra nytt och beg är ju lite elakt samtidigt. Du tar ju alltid största värdetappet när den är ny, så en beggad GTI "bör" tappa mindre pengar även om den kostar lika mycket ny..

    ....sen tyckte jag klädseln i GT Blue var VEDERVÄRDIG och så tyckte jag den såg lite tam ut framifrån.. Men smaken är som baken..

  13. #53

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Nä visst är det så. Blir nog en GTi ändå...
    Wtf, fick du en helt ny för ca 175k ? Vart fasiken köpte du den då, jag åker dit direkt!

  14. #54
    henel321
    Gäst
    Då har de sänkt demobilarna, för de kostde 240 papp när jag köpte. Den vi köpte kostade 200 netto har jag för mig. (Din Bil hade ett antal lagerbilar som de fått specialpris från VW på, de gick på under en vecka tydligen.)

  15. #55

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Ah oki... jo demobilarna ligger ute för 199900 just nu. En med 800 mil och den andra med 1600 mil. Tycker det är jävligt dyrt och ingen kan sänka bilarna en spänn. Så de lär nog bli hyllvärmare ett tag de där.

  16. #56
    henel321
    Gäst
    Ja, det låter j-igt dyrt. Dessutom lär ju inte GTI.er som demobilar vara direkt snällt körda. Knappast folk som låtit dem bli varma innan de tryckt på utav h-vete.. Jag skulle inte köpa dem oavsett pris.

  17. #57

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Får ta en sväng förbi DinBil efter jobbet och kolla hur det ser ut med lagerbilar just nu. Du måste ha gjort en jävligt bra affär i alla fall

  18. #58
    henel321
    Gäst
    Jo, det var ren röta.. Vi köpte den på stående fot när vi var inne en fredag och sambon och barnen skulle jämföra GTI med vanliga TSIn.

    Otroligt nöjd överlag. Grymt klipp i den samtidigt som den är ruskigt smidig till vardags med DSGn. Dock känns som sagt gaspassaten grymt tråkig nu och det är snudd på slagsmål om att slippa den på morgonen.

  19. #59

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Jo närmsta 6 månaderna kommer det bli sambon som kommer få ratta en GTi, om vi skulle köpa en. Själv ska man va pappaledig och får hålla sig till att åka Superb Combi... Jippie

  20. #60
    henel321
    Gäst
    Grattis.. Men bra tid att vara föräldraledig, jag var föräldraledig från maj -> januari i år - det är skönt att slippa oktober -> januari.

    Försök nu hitta en lagerbil eller köp en som gått 1000-2000 från en privatperson, fanns en i Uppsala för nån vecka sedan som såg fin och välhållen ut.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin