Sidan 10 av 12 FörstaFörsta ... 789101112 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 231
  1. #181
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Scirocco SciroccoSciroccoSciroccoSciroccoSciroccoSciroccoSc irocco

    Alla dagar i veckan, köp en 211 hk, snålare och trevligare inredning än de gamla!

    Fredrik
    Thumb up!

    Nedan ser du 2 st 211 hk med DSG 6. Det som AXL72 säger om DSG 7 om D och S läget tycker jag gäller för DSG 6 med. S läge använder jag sällan….. men paddlarna kan man ju leka med lite då och då! Scirocco är överraskande rymlig i kupé och bagage!


    http://bytbil.com/bilar/volkswagen/s...8Yv3Rf2i.uAAA_!

    http://bytbil.com/bilar/volkswagen/s...8Yv3Rf2i.uAAA_!

    Polo GTI är väldigt trevlig den med, lycka till med valet.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #182
    SamGTI
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Scirocco SciroccoSciroccoSciroccoSciroccoSciroccoSciroccoSc irocco

    Alla dagar i veckan, köp en 211 hk, snålare och trevligare inredning än de gamla!

    Fredrik
    Provsatte en Scirocco, eller försökte... Men insteget var på tok för brett tyvärr. Sååå jag beställde faktiskt en Polo GTI idag...

    Det blev en vit med det mesta förutom panoramatak. På gott å ont fick jag den med Serronfälgarna (Editionpaketet), funderar på att köpa 17" Detroit till vinterhjul sen.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Scirocco SciroccoSciroccoSciroccoSciroccoSciroccoSciroccoSc irocco

    Alla dagar i veckan, köp en 211 hk, snålare och trevligare inredning än de gamla!

    Fredrik
    Provsatte en Scirocco, eller försökte... Men insteget var på tok för brett tyvärr. Sååå jag beställde faktiskt en Polo GTI idag...

    Det blev en vit med det mesta förutom panoramatak. På gott å ont fick jag den med Serronfälgarna (Editionpaketet), funderar på att köpa 17" Detroit till vinterhjul sen.

  3. #183
    FiNCH
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av SamGTI Visa inlägg
    Provsatte en Scirocco, eller försökte... Men insteget var på tok för brett tyvärr. Sååå jag beställde faktiskt en Polo GTI idag...

    Det blev en vit med det mesta förutom panoramatak. På gott å ont fick jag den med Serronfälgarna (Editionpaketet), funderar på att köpa 17" Detroit till vinterhjul sen.

    - - - Uppdaterad - - -



    Provsatte en Scirocco, eller försökte... Men insteget var på tok för brett tyvärr. Sååå jag beställde faktiskt en Polo GTI idag...

    Det blev en vit med det mesta förutom panoramatak. På gott å ont fick jag den med Serronfälgarna (Editionpaketet), funderar på att köpa 17" Detroit till vinterhjul sen.
    Om du beställde en ny så får du ju med uppgraderade motorn som inte ska dra olja
    Good good!

  4. #184
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av SamGTI Visa inlägg
    Sååå jag beställde faktiskt en Polo GTI idag...

    Det blev en vit med det mesta förutom panoramatak. På gott å ont fick jag den med Serronfälgarna (Editionpaketet), funderar på att köpa 17" Detroit till vinterhjul sen.
    Härligt! Grattis!
    Hör av dig till mig när den levereras, så du kan utnyttja ditt nybilsmedlemskap i klubben!
    Om det lockar.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  5. #185
    SamGTI
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Härligt! Grattis!
    Hör av dig till mig när den levereras, så du kan utnyttja ditt nybilsmedlemskap i klubben!
    Om det lockar.
    Tack! Känns helt vilt (som dom säger i Danmark)

    Ja gärna, vad innebär det?

    Verkar va ett gott gäng här, tror jag kommer trivas!

  6. #186
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Grattis, Polon är en kanonbra bil!
    Är den beställd av motorhalland?
    Senast redigerad av Mattias den 2013-06-06 klockan 01:52.
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  7. #187

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Grattis till köpet, kan rekommendera bromsbelägg som första modd tätt följt utav en sänkningsats .
    Gör otroligt mycket för kärran... Och ja, såklart gör mjukvara en hel massa då med!

  8. #188
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Trevligt att få en ny prydnad i Halmstad kommun, (Till skillnad från Avensisen, som säkert är en väldigt bra bil, kanske inte den vackraste)!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  9. #189
    SamGTI
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Grattis, Polon är en kanonbra bil!
    Är den beställd av motorhalland?
    Japp, Motorhalland it is!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Grattis till köpet, kan rekommendera bromsbelägg som första modd tätt följt utav en sänkningsats .
    Gör otroligt mycket för kärran... Och ja, såklart gör mjukvara en hel massa då med!
    Bromsbelägg, varför?

    D finns planer men kommer nog ha den original ett tag, den e ju snygg som den är tycker jag :-p

  10. #190
    SamGTI
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Trevligt att få en ny prydnad i Halmstad kommun, (Till skillnad från Avensisen, som säkert är en väldigt bra bil, kanske inte den vackraste)!

    /Peter
    Mmm... Precis, speciellt med ett "litet" fint lacksläpp på ena framskärmen... Många i stan har nog sett bilen (en mörkblå kombi).

    Lite orolig att Polon ska va för liten, men vill inte ha en för stor bil heller, å som sagt... Polon va den som va lättast o flytta över till från rullstolen.

  11. #191

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Personligen så tycker jag att bromsarna är bedrövliga på Polo/Fabia/Ibiza.
    Självklart är den snygg som den är, men alla bilar mår bra (både utseende och väghållningsmässigt) av att komma lite närmare jorden.
    Vet att just dämpare + fjädrar gjorde underverk för mig !

  12. #192
    SamGTI
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Personligen så tycker jag att bromsarna är bedrövliga på Polo/Fabia/Ibiza.
    Självklart är den snygg som den är, men alla bilar mår bra (både utseende och väghållningsmässigt) av att komma lite närmare jorden.
    Vet att just dämpare + fjädrar gjorde underverk för mig !
    När det gäller bromsbelägg, vad ska man skaffa? Har du tips på något bra o prisvärt sänkningskit?

  13. #193
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av SamGTI Visa inlägg
    Tack! Känns helt vilt (som dom säger i Danmark)

    Ja gärna, vad innebär det?

    Verkar va ett gott gäng här, tror jag kommer trivas!
    Vi är en idéel förening med betalande medlemmar, under mångas nickname till vänster ser du texten
    "Medlem i VW GTI Klubben", man får som medlem:
    • Rabatt hos våra samarbetspartners (vilka som ingår finns under förmåner längst upp)
    • Välkomstpaket med medlemskort
    • Reducerat pris på våra kon & banträffar (se träffkalendern längst upp)
    • Något att läsa i brevlådan då & då



    Plus att man stödjer klubben, så vi kan fortsätta driva hemsida/forum och anordna träffar.

    Vi har sedan 1998 ett samarbete med Svenska Volkswagen vilket innebär att vid köp av
    en fabriksny prestandamodell (GTI, GTD, R & Edition-modeller) så bjuder SVW på ett års medlemskap
    och inträdesavgift i klubben.
    Säljarna borde informera om detta, men i många fall missas det.

    Så skicka mig ett mail på Johan.Lindstrom@gtiklubben.nu när du fått din bil, så löser vi det !
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  14. #194
    SamGTI
    Gäst
    Tack, låter fint d, jag mailar när jag har nycklarna i handen!

    Preliminärt så tillverkas min bil v.29, men det lär ju ta några veckor till innan den levereras till mig. Är väldigt sugen på att sätta mig bakom ratten!

    Å som sagt, säljaren missade att informera om det totalt, så tack för tipset!

  15. #195

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Kul - gratulerar

  16. #196

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av SamGTI Visa inlägg
    När det gäller bromsbelägg, vad ska man skaffa? Har du tips på något bra o prisvärt sänkningskit?
    Olika. Enkelt svar är Redstuff, helt okej belägg. Finns däremot bättre belägg än detta!
    Jag valde att köra på Octavia vRS mk1 ok, hållare, skivor samt belägg istället då jag ändå inte skulle köra med 15" på vintern (312mm stora skivor kräver 16")!
    Nu ligger dom och skräpar i min källare istället då D2-bromsarna är på fram .

    Fjädrar så är det många som är nöjda med H&R-fjädrarna på Fabian, borde ge snarlik karaktär på Polon då det i grunden är samma bil med liknande vikt etc etc.
    Jag däremot kör på ett Weitec GT-kitt. Dämpare samt fjädrar.
    Dyrare javisst, men mycket mycket trevligt att köra med!

  17. #197
    SamGTI
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Olika. Enkelt svar är Redstuff, helt okej belägg. Finns däremot bättre belägg än detta!
    Jag valde att köra på Octavia vRS mk1 ok, hållare, skivor samt belägg istället då jag ändå inte skulle köra med 15" på vintern (312mm stora skivor kräver 16")!
    Nu ligger dom och skräpar i min källare istället då D2-bromsarna är på fram .

    Fjädrar så är det många som är nöjda med H&R-fjädrarna på Fabian, borde ge snarlik karaktär på Polon då det i grunden är samma bil med liknande vikt etc etc.
    Jag däremot kör på ett Weitec GT-kitt. Dämpare samt fjädrar.
    Dyrare javisst, men mycket mycket trevligt att köra med!
    Tack för tipset, men låter lite bökigt att byta ut skivor o hela kittet? Jag tror jag behåller standardgrejerna iaf under inkörningen, sen får vi se . Vad är standarddiametern på skivorna till Polo GTI? Läste att d e ventilerade skivor fram på 2014 modellen iaf.

  18. #198

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av SamGTI Visa inlägg
    Tack för tipset, men låter lite bökigt att byta ut skivor o hela kittet? Jag tror jag behåller standardgrejerna iaf under inkörningen, sen får vi se . Vad är standarddiametern på skivorna till Polo GTI? Läste att d e ventilerade skivor fram på 2014 modellen iaf.
    Ganska lätt att byta hela kittet, högt räknat så tar det 2 timmar totalt.
    Standarddiametern är 288 mm, ventilerade. Precis som på Fabian .

  19. #199
    henel321
    Gäst
    Dags för mig att lämna GTI-gänget ett tag.

    Ska sälja vår Polo GTI eftersom jag byter jobb och kommer sitta mitt i stan. Har varit otroligt problemfri, bara dragit en halv flaska olja på 1400 mil och det enda jag gjort annars är tanka och fyllt på spolarvätska på den.

    Kommer helt klart sakna lilla busbilen..

  20. #200
    SamGTI
    Gäst
    För att liva upp en gammal tråd kan sägas att efter ca 570 mil så har jag fyllt på ca 1,5 liter olja. Den varnade vid 470 mil å då var den snustorr i det närmaste så 1l fylldes på, å då var nivån ungefär i mitten på stickan. Fyllde sen på ca 0,6 liter vid 570 mil upp till max och håller på att mäta 100 mils intervall nu, blir intressant att se vad det visar...


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin