Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35
  1. #21

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av hoganb Visa inlägg
    Vad är det för en barnslig kommentar? Stöddig är den också, något detta forum absolut inte behöver!
    Jag besvarar enkelt så undviker vi onödiga diskusioner och kan hålla oss till ämnet.
    Ev frågor/oklarheter tar vi isf över PM.
    http://www.gtiklubben.nu/forum/faq.p...s_forumsregler

  2. #22

    Reg.datum
    mar 2010
    Namn
    Ben Hogan
    Ort
    Växjö/Örebro
    Inlägg
    92
    Har jag inte rätt till min åsikt? Dessutom är detta forum känt för sin kaxiga jargong! Nog om detta från mig!
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Lägg av!
    Henrik är moderator och SKALL enligt de styrande ta upp detta.
    SAAB-frågor är inget som är relevant egentligen , det har ju tidigare i tråden varit lagom inblandning i ämnet pga vissa leverantörer som chippar. Men när tråden börjar handla om huruvida saabmotorer håller si eller så är det väl inte längre VW-relqterat?!??!

    Låt inte även denna tråd stängas och låsas som alla R-trådar eller några chiptrådar.
    Där har det ju gafflats på så att trådarna tillslut mer handlat om vem som kastar skit på vem!?
    JAG vill ha den kvar pga att jag åxå är intresserad av chip till 1,8T.

    Det är väl snarare så att man får acceptera ordningsreglerna och dess innehåll.
    Läs dessa och ta sedan ställning.

  3. #23

    Reg.datum
    mar 2010
    Namn
    Ben Hogan
    Ort
    Växjö/Örebro
    Inlägg
    92
    Jasså är det så man gör här på forumet? tar bort inlägg för att det inte passar moderatorerna? I detta fallet Henrik M.
    Vad är det för jävla stil?
    Se till att ha Moderatorer som skapar en trevlig atmosfär på forumet istället för irritation!
    Som sagt Gti Klubben är känt för sin stöddiga attityd! Vad beror det på?

    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Vi lämnar SAAB där och åtegår till ämnet VW 1.8T eftersom detta är ett VW forum.
    http://www.gtiklubben.nu/forum/faq.p...s_forumsregler
    Ev frågor/funderingar över det kan besvaras över PM.

    Mvh // Moderator.

  4. #24
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    Särås: jodå visst har möjligheter till mappning funnits, men problemet har varit att hitta någon i sverige som håller på med det, som vet vad dom gör.
    utan att nämna några namn, så har rent löjliga program sålts som "mappningar", med motorras som följd, och dom som varit intresserad av en bra mappning har fått ta en resa till tyskland och besökt mtm.
    ett annat exempel är dessa firmor som säljer EGEN programvara som tagits fram på deras bromsbänk.. när företaget ifråga aldrig haft en sådan.. eller när någon lite mer kunnig tittat i programmet och det då visat sig vara signerat av ett tyskt företag.

    kanske finns det fler idag som håller på med mappning i sverige? har stertman direkt kunskap om me 7.x insprutningen, eller skickas det filer å loggar fram å tillbaka mellan chip-tillverkaren i det här fallet giac, vid justeringar?
    Vi skickar loggar och värden fram och tillbaka och gör korrigeringar med GIAC på dom bilar som vi mappar.
    Dom steg vi tagit fram är våra rekommendationer, nu är dom inte ute på hemsidan hinner inte med att lägga upp allt som ska läggas upp så prioriterar och försöker hinna med det som vi tror går att sälja mest av.

    Man måste alltså inte följa våra steg och GIAC har inga färdiga steg med visa delar då GIAC bara gör mjukvara och inget annat, dom jobbar fram mjukvara till Milltek, AWE Tuning, STaSIS, VF Engineering och en rad andra tillverkare plus så klart det som Mattias och jag bygger eller hjälper till med.

    Vi hjälper mer än gärna till och hitta någonting.
    mvh Jimmy Särås

  5. #25
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av hoganb Visa inlägg
    Jasså är det så man gör här på forumet? tar bort inlägg för att det inte passar moderatorerna? I detta fallet Henrik M.
    Vad är det för jävla stil?
    Se till att ha Moderatorer som skapar en trevlig atmosfär på forumet istället för irritation!
    Som sagt Gti Klubben är känt för sin stöddiga attityd! Vad beror det på?
    Kan hålla med om i vis mån om att GTi klubben har en hög nivå på moderering, men anser samtidigt att det ger forumet en seriös nivå.
    I mina ögon så är det samma höga och seriösa nivå på GTi klubben som på Porsche Klubben!

    Kanske skulle man låta visa trådar spåra ur om tillverkare typ Saab i detta fall utan att det ska behöva modereras!?
    Men på det stora hela anser jag att det verkar som klubben är seriös och sköter allt bra!
    mvh Jimmy Särås

  6. #26
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Ser inte vad som är fel med att försöka hålla en seriös ton i forumet och i trådarna, och såg heller inget fel på det som Henrik gjorde i denna tråd. Vad jag ser så är det återkommande samma personer som gnäller och klagar om det blir modererat i trådarna, spelar ingen roll om dom har inlägg som är berörda eller bara stör sig på modereringen, tål att funderas på tycker jag.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  7. #27

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Trodde det var utagerad men eftersom vissa tar ut sin ilska med att skrika bakom en skärm så tar jag fram dom inlägg jag raderat.
    Har ej raderat något inlägg som TILLFÖR något till tråden ang chip.
    Har tagit fram dom raderade inläggen , så får gemene man bilda sig en uppfattning om ifall dessa inlägg tillför tråden något.

    Allt för att ALLA ska vara nöjd.

    Skickat från min yuppienalle.

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Särås.
    Bra av dig att fortsätta svara iaf!

    Var ifrån i världen kommer GIAC:s programvara?
    Jag vet inget om detta nästan så man får ju fråga sig fram.
    Senast redigerad av Lillen den 2012-01-04 klockan 23:03.

  9. #29
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av hoganb Visa inlägg
    Som sagt Gti Klubben är känt för sin stöddiga attityd! Vad beror det på?
    Nu vet jag inte i vilken skvallerblaska du läst det, men min gissning skulle vara att
    det beror på användare som allt som oftast har svårt att följa de regler den här klubben har!

    Åter till ämnet
    Senast redigerad av Manny den 2012-01-04 klockan 21:08.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  10. #30
    dorian
    Gäst
    Nu har ni väl förstört hela min tråd, det var inte detta jag skapade den för.

    Jag har kört många t7 och t5 och allt jag kan säga är att t7 är en tickande bomb redan som orginal. Men jag kan trionic bättre än nån annan på denna forum vill jag påstå, kan nån svara på frågan som ställdes från början? Erfarenheter från tmc?

  11. #31

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg

    Förtydligar : detta är mina åsikter angående TMC för dom som missat detta! Där nere, rakt under denna text.

    Hävdar man att en 9-5 2.3t med aero-snurra inte tål mer än 220 kusar / DQ200 inte tål mer än 290nm så är det inte många siffror rätt i den kodningen.
    Jag skulle välja en säkrare aktör.
    Citat Ursprungligen postat av dorian Visa inlägg
    Nu har ni väl förstört hela min tråd, det var inte detta jag skapade den för.

    Jag har kört många t7 och t5 och allt jag kan säga är att t7 är en tickande bomb redan som orginal. Men jag kan trionic bättre än nån annan på denna forum vill jag påstå, kan nån svara på frågan som ställdes från början? Erfarenheter från tmc?

    Och för att förtydliga lite till : http://www.garaget.org/?car=97821
    Detta raset som syns på bilderna är med TMC's mjukvara utvecklad för T7.
    Det är mina erfarenheter av TMC och det var dom du bad av, korrekt?

  12. #32
    dorian
    Gäst
    Jag förstår, men det här har jag sett på orginal motorer också och det konstigta är att det är fyrans kolv. Nästan varje gång. Sist jag öppnade en sån motor så hade kolven lossnat från staken och det va hål igenom kolven, du kan gissa hur tändstiftet såg ut. Bilen helt orginal ägd av en tant som lämnade in den på jobbet. Dålig vevhus och klena kolvar från fabrik tänk dig lite trim på det och raset kommer mycket fortare.
    Jag har aldrig råkat ut för motor ras på mina Saabar kan jag tillägga, det är viktigt att inte skylla på den som har trimmat i det här fallet. Om du ändrar på din bil så ska den användas med huvudet.

    De fins dom som har haft tur men de inte många. Viktigast av allt är service och att veta hur man ska köra
    Senast redigerad av dorian den 2012-01-07 klockan 17:41.

  13. #33
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Särås.
    Bra av dig att fortsätta svara iaf!

    Var ifrån i världen kommer GIAC:s programvara?
    Jag vet inget om detta nästan så man får ju fråga sig fram.
    Klart vi svarar, det är bara när det spårar ut med lögner eller förtal vi inte vill svara längre!
    GIAC kommer ifrån USA och califonien, GIAC har blivit en av dom större aktörerna på den värdsliga marknaden och flera rekord med olika bilar & modeller!

  14. #34

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Jimmie Karlsson
    Ort
    Perstorp
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Vad råkade jag säga nu då?
    Bättre att komma med något konkret då än att skriva.......ingenting =)
    Sorry, läsa på forum stenpackad efter ett nyårsfirande är inte så bra har jag märkt.
    Ber tusen gånger om ursäkt :-(

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Jimpa82 Visa inlägg
    Sorry, läsa på forum stenpackad efter ett nyårsfirande är inte så bra har jag märkt.
    Ber tusen gånger om ursäkt :-(
    Ingen fara , jag fattade bara inte vad jag skrev fel just då =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin