Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    krickan4
    Gäst

    Fråga R32 Mk5 och Mk6

    Jag och polaren snacka lite framtids bilar och jag är rätt så sugen på en R32 och jag vill ha med en spansk låda och då säger han att dom är inte så lätta att hitta dom såldes ändas med DSG om det inte var special beställt med manuell låda!

    Rätt eller Fel

    //Chris

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    via denna:
    http://www.google.se/#sclient=psy-ab...w=1440&bih=805

    hittade jag denna:
    http://www.r32oc.com/vehicles/16210-...nual-sale.html

    så ja, mk5 verkar ju onekligen finnas med manuell. DSG lådan är fin, finns många dyrare bilar som inte ens har hälften så mycket känsla som dsg:n. Tycker verkligen du ska testa innan du bestämmer dig för en långsammare låda....

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    R32 var standardutrustad med manuell låda. Samma sak gäller R mk6. Uppskattar man körupplevelsen och känslan av full kontroll med manuell låda så klipp till! DSG ger något bättre prestanda i och med lägre utväxling och snabbare växlingar samt är skön vid slökörning typ i stadstrafik.

  4. #4
    krickan4
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    R32 var standardutrustad med manuell låda. Samma sak gäller R mk6. Uppskattar man körupplevelsen och känslan av full kontroll med manuell låda så klipp till! DSG ger något bättre prestanda i och med lägre utväxling och snabbare växlingar samt är skön vid slökörning typ i stadstrafik.
    Okej men han menar att det var standar med Dsg, så att det skulle vara svårt att hitta en manuell ! Jag har kört en Gti med Dsg och den är helt okej och jag kör tiptronic i dag och den är bra när man växlar den manuellt och det är skönt i stan men jag tycker racing är manuell
    Har köpt mig en vr6 nu som jag ska leka av mig på lite denna sommaren och den är manuell så vem vet man kanske saknar aut så mycket så man slår till på en Dsg ändå när det är dax! sen så den skillnaden på Dsg och manuell får man vel ta in på att bromsa mindre när det svänger så tjänar man in dom sec om det blir en manuell

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av krickan4 Visa inlägg
    Okej men han menar att det var standar med Dsg, så att det skulle vara svårt att hitta en manuell ! Jag har kört en Gti med Dsg och den är helt okej och jag kör tiptronic i dag och den är bra när man växlar den manuellt och det är skönt i stan men jag tycker racing är manuell
    Har köpt mig en vr6 nu som jag ska leka av mig på lite denna sommaren och den är manuell så vem vet man kanske saknar aut så mycket så man slår till på en Dsg ändå när det är dax! sen så den skillnaden på Dsg och manuell får man vel ta in på att bromsa mindre när det svänger så tjänar man in dom sec om det blir en manuell
    Du ska bromsa hårt o ganska sent, inte bromsa mindre, kas på bilen i kurvorna ökar tiden. Sen e de bara o gasa sig ut ur kurvan...

  6. #6
    krickan4
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av canterbury Visa inlägg
    Du ska bromsa hårt o ganska sent, inte bromsa mindre, kas på bilen i kurvorna ökar tiden. Sen e de bara o gasa sig ut ur kurvan...
    Mindre du måste ju hålla farten uppe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin