Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494

    VAG-COM, vad ska man ha?

    Jag vill skaffa nån billig VAG-COM för att kunna läsa lite felkoder.
    Det verkar som att det finns en del olika att välja på om man kollar på Ebay och liknande sidor.
    Är det någon som har nått att rekommendera, som är beprövat och som verkligen funkar? De flesta verkar ligga runt $20-40 så det lär väl finnas en del mindre seriösa varianter.
    Bilen som jag främst tänkte använda den till är en Passat 1.8T -99, om nu interfacet skiljer mellan årsmodellerna.


    Sen att man inte får ut precis ALL info ur en sån billig grunka är en annan femma, jag tänkte bara ha den till att kolla lite enklare grejer som typ trasiga ABS givare, tempgivare och liknande.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Om du söker efter U281 på ebay.co.uk så är det en sådan som är anpassad för VAG-koder där man kan läsa ut koder för ABS, pangpåse, motor
    för en billig peng, priser i brittiska pund

    om du vill ha vag-com för ca 20-40$ så är det piratkopior, som man köper man från singapore för ca <200:- där senaste versionen är 11.xx

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Den ser enkel och vettigt ut.
    Men jag antar att man inte kan ansluta den till en laptop? Det skulle vara trevligt att ha den möjligheten också, känns som att det blir lite mera lättjobbat.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Man får fram det mesta med tex.vagcom men det är bökigt att släpa med en laptop, me en handterminal kan man ha med sig i bilen

    har köpt lite prylar härifrån:
    http://www.uobd2.com

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin