Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    -JD-
    Gäst

    Barn + Golf 6?

    Tjena!

    Första kotten ligger i tjejens mage och gror och jag ska byta bil.
    Har varit inställd länge på en Golf 6 GTi eller ED35.
    Funkar denna bil med barn?
    Det enda krav egentligen är att en Emmaljunga Classic med sport chassiet passar i bagaget?
    Någon som har erfarenhet av detta?

    MvH Johan

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Efter 2 barn är erfarenheten : Kombi bil modell större , och där går golf bort.
    Hur jävla tråkigt det än låter , men sanningen är den att du ALLTID ska ha mer än en barnvagn i bagaget.

  3. #3
    PassatGT16v
    Gäst
    Håller med.
    Ni kommer vara gladare av en kombi typ passat när ni inte har det trångt att få in barn i stolen och vagnen bara är att skicka in utan att knöla.

    Bakåtvänd bilstol tar också den plats när barnet växer.
    Större bil får hela familjen bättre sittställning/komfort.

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag kör en R MK6 som har betydligt sämre bagage än en ED35 (275 vs 350 l) och vi klarar oss utrymmesmässigt med ett barn och barnvagn (EM classic sport går in i bagaget om man kastar ut hatthyllan, vilket inte behövs för en GTI/ED35). I kupen är det riktigt gott om plats och vi har en acta graco duoflex xtp monterad bakom främre passagerarstolen som fortfarande är brukbar för personer upp till 180 cm. Så länge det bara handlar om tre personer så funkar Golfen bra.

  5. #5
    -JD-
    Gäst
    Perfekta svar!
    Tack så mycket!

    Då blir det en GTi eller ED35..
    Det blir en större bil lite längre fram men så länge barnvagnen får plats så är jag nöjd.
    Skulle det bli nån resa då man behöver bagage kan man ju alltid lägga det i baksätet!

  6. #6
    Krigge
    Gäst
    Kör en ED35 med 2 barn, inga som helst problem.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin