Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus Lange
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4

    GOLF GTI VI felaktig varning för trasiga ljus

    Fick ett mycket märkligt fel idag. Parkerade bilen allt hade fungerat. Efter 40 minuter skall jag åka igen startar bilen och den larmar direkt att vänster blinkers är trasig går ur för at se om så är fallet den lyser fast och inne blinker det hyper fort testar höger samma fel, har även dimljusen tända den larmar även för dessa. Stänger av bilen igen och låser och låser upp innerbelysningen lyser i 10 sec sen slocknar den utom vid fötterna startar bilen samma fel skiter i det och åker nu börjar den larma för var enda lampa på hela bilen men alla fungerar.
    Kommer fram till mitt mål stänger av bilen och låser åter efter 3 min startar bilen inga larm allt funkar utom cominghome.
    Byter till vinterhjul åker därifrån allt funkar utom cominghome det funkar om man slår till ljustutan efter att stängt av bilen.
    Nu till min fråga någon som varit med om detta eller har en aning om detta beteende?


    /Marcus
    Senast redigerad av tjacko den 2011-11-15 klockan 16:52.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Andreas
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    156
    Testat att helt enkelt koppla ur batteriet? Som att starta om datorn när det hänger sej, skadar inte att testa.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus Lange
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Provat och utan något bättre resultat tyvärr.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Lämna in bilen för kontroll , kan finnas sparade fel i systemet alt. en prg.uppadatering.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin