Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295

    Kvd - Upplands väsby..

    Var på Kvd/Upplands väsby idag och skulle titta på en bil jag sett på hemsidan.
    Det är bara visning på måndagar mellan kl 13-18, och jag kom dit strax efter 13.

    Först och främst, betalparkering för att titta på en bil...jaja, stockholm helt enkelt.
    Sen fanns det EN så kallad värd som ska visa alla intressenter bilarna samt följa med på eventuell provkörning...EN !!!

    Vi var väl minst 7 st där.... Och bilen just jag skulle titta på var i något annat garage och köras dit inom någon timme...
    Nä sämre service får man leta efter, var bara att åka därifrån.

    Någon som varit där tidigare, är det lika illa varje vecka eller var det ett undantag idag?
    Har varit vid Kvd/Åkerberga ett par gånger och då fanns det säkert 3-4 st "värdar" plus att bilarna varit tillgängliga.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Billiga priser ger i sin tur sämre service.
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #3
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Jag har bara hämtat bil hos dom som jag köpt och då var servicen mycket bra, tvättade till och med av bilen extra medans vi gjorde upp affären men kan förstå att det är kasst med en värd på alla dom bilarna dom visar under en så begränsad tid som dom har öppet.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Har själv också haft en liten konflikt med en KVD-anläggning. Växellådan inte fungerade som den skulle hos en bil som jag skulle hämta upp. Gubben vägrade erkänna att den var dålig, och gjorde det genom att forcera in växeln varje gång istället för att låta den glida in. Lyckades som tur var se till att affären inte blev av. Resultatet blev att jag spenderade en hel dag i olika bussar från länstrafikerna.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Citat Ursprungligen postat av TheDeadDorkster Visa inlägg
    Har själv också haft en liten konflikt med en KVD-anläggning. Växellådan inte fungerade som den skulle hos en bil som jag skulle hämta upp. Gubben vägrade erkänna att den var dålig, och gjorde det genom att forcera in växeln varje gång istället för att låta den glida in. Lyckades som tur var se till att affären inte blev av. Resultatet blev att jag spenderade en hel dag i olika bussar från länstrafikerna.
    Lite nyfiken bara, vilken anläggning var det?

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marty Cronvall
    Ort
    Malmö/Bjärred/lund
    Inlägg
    455
    Jag har köpt ett par bilar hos KVD men det var ett par årsen Bra service men Nu under det sista året har vi o några kunder blivit lurade , Sen om det är Kvd Eller dom som Säljer bilarna som är ansvariga är nu
    problemen i alla tre fallen Dom skyler på varandra . så åter köp är inte o tänka på . Det finns lite kryphål
    för dom som inte är ärliga.. Problemen är ful lagningar som ser bra ut till en början . man godkänner det man köpt när man hämtar det . sen är det för sent....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin