Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 98
  1. #41

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Tänkte slänga upp några bilder på hur den ser ut idag.
    Det duger att åka till jobbet i iaf..







    Det händer väll inte jätte mycket just nu, lite småpill är det väll alltid men inget större.
    Tänkte tvätta av den nu ikväll samt polera fälgarna ännu en gång.

    En ny mittkonsoll kommer inhandlas ganska snart samt lite annan plast som kan vara bra att ha i reserv om man skulle vilja testa något nytt.

    // Jakob

  2. #42
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Snyggt fotat på en snygg bil !
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  3. #43

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Lika snyggt som vanligt, vad ligger näst på listan nu då?

  4. #44

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Snyggt fotat på en snygg bil !
    Tack så mycket =)

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Lika snyggt som vanligt, vad ligger näst på listan nu då?
    Småsaker mest, jag tänkte testa med kromade emblem (bara för att) och riva bort alla stickers.
    Lack är den i behov av som du läst tidigare men det får vänta då jag just köpt en annan sak till bilen eller a... jag vet inte ens om den/det/dom kommer hamna på/i/under bilen :P tänkte att det kan ju vara bra att ha haha.

  5. #45
    holm
    Gäst
    Vad för fälgar har du köpt?

  6. #46

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av holm Visa inlägg
    Vad för fälgar har du köpt?
    Vem sa något om fälgar?

  7. #47

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Var i LKPG för ett litet tag sedan och hälsade på Alex, sjukt väl helg för övrigt
    Hur som helst började vi diskutera effekt och säljar planerna kom smygandes i rätt bra fart så jag började kika efter R32r i bra skick för bra pengar samt turbo kit...
    Var väldigt sugen på att lägga ut Jahren men först skulle jag bara göra den besiktnings klar = på med coils m.m och där ballade det ur...

    Under tiden jag låg under bilen hann man fundera en del och lacken kommer skjutas upp ytterligare! Den är ändå rätt bra förrutom klarlagt släppen.

    Har märkt att bilen börjat blå ryka och på slutet lite mer än tidigare så turbon måste bytas och VAG var på tok för dyrt så den är nu bortplockad i väntan på större och gosigare saker jag tänkte sikta på runt 300hk, helst inte under :P exakt hur mycket det blir får tiden utvisa.

    Vintern lär bli svår då hela lägenheten ska inredas, motorn ska bli klar och helst en uppsätning fälgar å...
    Bilder kommer i morgon eller sent ikväll/natt.

    // Jakob

  8. #48
    PassatGT16v
    Gäst
    Haha tänk vad tankar och idéer ställer till det ibland:-)

    Får se vad som händer här sen då...

  9. #49

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Jag har aldrig pillat med motorer seriöst innan men någon gång ska man ju lära sig det å
    Kittet jag kikar på lämnade ~433nm på en helt orginal motor. Känns lite riskabelt att köra med original kopplingen då så en lite värre tryckplatta vore nog bra...

    jag lovade ju lite bilder.. inte för att dom är speciellt bra men det är iaf bilder.









    Det tog en bra stund att få upp den på pallbockar men det är det värt =)

    Nåja, den står på pallbockar och vinterns projekt har börjat







    När jag hade fått bort turbon såg jag att det fanns 2 sprickor i avgashuset, kändes lite små surt men samtidigt gör det inget då en ny ska dit =) Anledningen till att bultarna i avgashuset är avdragna är att den ska ju som sagt bytas och muttrarna hade rostat fast.

    Nu ska jag bara få in lite pengar till att beställa sakerna jag vill ha

    // Jakob

  10. #50
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Inte för stor turbo bara !

    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  11. #51

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Det där får man hoppas att man klarar sig undan! Sjukt surt för ägaren i filmen dock
    Det blir ingen herrejösses turbo men en Garrett GT2871RS med mindre avgashus för snabbare spoolup och en något annorlunda westgate.

    här är en graf på kittet när det monterades på en helt orginal motor förrutom turbo back avgas då.


    Vad tror ni om det?

    // Jakob
    Senast redigerad av _holmgren_ den 2012-10-21 klockan 17:01.

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ser ut att kunna bli riktigt trevligt!

    Men jag antar att dom räknar med att man slänger i ny programvara?

    När jag hade bilen funderade jag på att sätta in R32 luftfilterbox, det kan nog vara en bra kombo för att få in lite mer luft!

  13. #53

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Tror det kan bli riktigt bra när allt väl är på plats.

    Ja självklart, dom skickar med en ny styrbox där programvaran för just detta steg finns i, plug and play.
    Det låter grymt smidigt tycker jag allt men för att vara helt säker så kommer bilen köras till någon som vill mappa den.

    Ang luftfilterboxen så låter det rätt bra, får höra med företaget om vad de rekomenderar för systemet.

    // Jakob

  14. #54

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Grymt, vad ingår mer och vad kostar det? =)

  15. #55

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Det är lite saker som ingår så jag postar en bild i stället =)


    Priset är $4 999,00 så runt 50 000 tullat och klart men sen tillkommer alltid massa annat som oljor, koppling, mappning (för säkerhets skull) IC m.m

    // Jakob

  16. #56

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Hur gör du med ic, insuget och avgaset?

  17. #57

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    Hur gör du med ic, insuget och avgaset?
    Ic kommer att monteras en ny, insuget blir som det är nu och milltek systemet kommer byggas om.
    Eftersom k03s turbon som satt på började läcka har det troligtvis runnit ner olja i katten. En race katt klarar sig OM den är metallisk och inte keramisk. Jag är inte säker på vad min är så det ska kollas upp, är den keramisk utkommer den bytas ut. Annars kapas milltek downpipen och katten moddas på den downpipe som medföljer systemet.
    Dock kan inte jag svetsa så jag må ha tag i någon som kan..

    Med en större ic borde kittet ge mer effekt än vad grafen visar då det var på en standard motor med turbo back avgas.
    Kopplingen kommer bytas mot en Sachs med organisk lamell med fjädrat centrum, enkelmassigt svänghjul(är 5kg för lätt = jobbiga ljud från lådan) och hårdare tryckplatta.

    // Jakob

  18. #58

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Det går sakta men säkert framåt i garaget. Eftersom det är ett tag tills jag ska beställa sakerna så känner jag ingen som helst stress över att få bort original sakerna.

    Så i dag har jag faktiskt bara tagit bort grenröret och rengjort den gamla turbon!? varför jag gjorde det har jag inte en aning om men jag hade väl inget annat för mig :P
    Passade även på att plugga hålen i toppen så att ingen skit kommer in där

    Edit: Jag har pratat lite med Jimmy på Stertman Motorsport idag, deras kund support är svårslagen! Men för att komma tillbaka till ämnet.. Jag kommer behöva byta katalysator då Millteks race katt är specificerad till 260hk. Känns dumt att använda den mer i så fall. Jag bad han kolla på vad en ny skulle kosta som klarar effekten jag vill ha och vad det skulle kosta om dom moddar ihop den downpipe som medföljer med en ny katalysator samt resten av Millteks downpipe. Antar att jag har svaret i morgon

    // Jakob
    Senast redigerad av _holmgren_ den 2012-10-22 klockan 19:16.

  19. #59

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Bra att det går framåt kommer bli grymt! Men vart är bilderna på dagens arbete?

  20. #60

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Bra att det går framåt kommer bli grymt! Men vart är bilderna på dagens arbete?
    Hehe ja det får man hoppas, tror det kommer bli riktigt fint när det är klart
    Bilderna ja... de ligger på mobilen men jag tänkte ta några bilder i morgon. Kanske hinner lägga upp dom innan jag ska iväg på kvällen.

    // Jakob

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin