Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 98 av 98
  1. #81

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Det har inte hänt nå nämnvärt i garaget på ett tag faktiskt. Dåligt! Får skylla på att jag haft fullt upp med nya lägenheten..

    Hursomhelst har det kommit upp lite tankar Ang mitt motorrum. Det är visserligen rent och fint men det känns inte nå speciellt snyggt eller vad man ska säga. Insuget är ju rätt tråkigt så jag klurar lite på att polera det, mycket jobb men då har jag något att göra då inget annat finns tillgänglig får se hur det blir med det dock. Jag kommer troligtvis köpa en S3 8L kåpa och sätta över expansionskärlet samt ca 35 andra små saker för att få det till att se lite bättre ut.

    Fälgarna är klara för omborrning, ska bara ta tag i det också

    // Jakob

  2. #82

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Då var det dags för en uppdatering igen...
    Inte för att det hänt så jätte mycket men lite i alla fall.

    Tyckte Gottisarna såg lite taskiga ut efter säsongen så jag drog hem en sådan samt en RS fälg för att polera lite Centrumkåpan till en av gottisarna (den på bilderna) polerade jag på jobbet och fyllde i "GOTTI" med rätt röd färg denna gång till skillnad mot i somras.






    Lite småsjukt kanske det är att man börjar polera på innerbanan där absolut ingen kommer titta eller ens kunna se något.. Men jag tycker det är kul att gnida så varför inte


    Nu var ju detta ett tag sedan men jag hade problem att få bort den inre kullagerbanan så här fick den stå ett tag med Omega 636 som jag sprutade på varje dag i 1½ vecka men nu är den väck =)


    Testade en ny svart kulör på grillen också, än så länge gillar jag hur den ser ut mot lacken så troligtvis kommer jag lämna in den på riktig lack i samma kulör.


    Råkade klicka hem ett set MkIV R32 bromsar som jag tänkte ha bakom RS:en, känns som att det kan bli lite tajt då de är 1" mindre än fälgarna på bilden... Efter provmontering av centrumet så visade det sig att det kommer gå men det blir riktigt tajt!


    // Jakob
    Senast redigerad av _holmgren_ den 2012-12-13 klockan 02:21.

  3. #83

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Innan jobbet igår passade jag på att fara till garaget. Jag hade något planerat att göra men under tiden jag åkte upp glömde jag bort det och tog det lite lugnt istället vilket var rätt skönt.

    Började med att hänga på bakfälgen för att se lite hur det kan bli. Tyvärr var fjädern lite för hård för att jag skulle kunna köra upp domkraften längre


    Tror detta kan bli rätt ok. Finns lite småplaner kring bakaxeln också men det får ni se när det händer


    RS må vara vanlig men jag älskar modellen ändå!


    Lite lägre med luften sen så blir det nog riktigt bra.


    Här stämmer inte fälgen med hur det blir sen då jag inte börjat med denna än men man får i alla fall en uppfattning om hur det kan bli.


    Här fylls det upp rätt ordentligt =) Ska beställa nya skivor när det börjar bli dags att ställa ner den på marken igen.


    Lite skillnad på original och R32, jag är tok nöjd! Jag har beställt ett renoverings kit samt nya kolvar till oken eftersom jag köpte beg men det var tillräckligt dyrt! Dom hade inte gått alls långt så det avgjorde att det fick bli beg. När allt är klart så kommer dom ju ändå vara "nya". Tänkte ta tag i att måla dom strax med.



    Jag störde mig lite på några linjer som fanns här så dom slipade jag ner för att få en lite renare stil på det även om inte en människa kommer gå så nära och titta...


    // Jakob

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Snyggt som vanligt, var stor skillnaden på oken där! Skall du byta bak också?

  5. #85

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Snyggt som vanligt, var stor skillnaden på oken där! Skall du byta bak också?
    Tack så mycket jag gör så gott jag kan
    Hehe ja det är riktigt stor skillnad, får se hur pass mycket bättre den stannar sen blir andra skivor och belägg runt om.
    Ja, bak kommer jag byta med även om det är exakt samma saker. Tanken kring det är att om jag skulle få för mig att sälja original bromsarna så ska det vara komplett.

    // Jakob

  6. #86

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Här var det lite dött..

    Det står inte helt stilla i garaget även om det inte händer så jätte mycket heller iofs men så är det ibland.

    Som ni kanske sett eller läst någonstans så har jag hållt på rätt mycket med den röda färgen till oken och dess fästen.
    Jag testade 4 olika röda ok färger men ingen var tillräckligt lik original färgen på Jahre oken, nu på 5:e försöker har jag fått rätt färg. Frågan är bara om den kommer sitta kvar... Tyvärr har jag inga bilder alls i detta inlägg men det får ni leva med.
    Det som är kvar är att måla fram oken också sen ska det vara klart för montering.

    På nyårsnatten kunde jag inte låta bli att klicka hem lite saker från eBay så nu är nya hex muttrar till mina RS beställda (1/4 av original storleken). Blir de inte bra så köper jag nya i standard storleken. Nytt reglage till spegelinställningen hittade jag med, det tog ju bara 2 år att hitta rätt :P
    Sen blev det också bromsskivor runt om vilket jag iofs ångrar lite just nu då jag ev kommer köra med golf 5 nav.

    Jag har inte hittat några mått på mina nav eller golf 5 naven så jag kommer beställa 2 st beg att mäta på, 1 till fram och en till bak och mäta lite på. skiljer inte måtten något mot de jag har idag så kommer det bli en Golf 4 med 5/112.
    Onödigt? ja kanske lite men jag vill helst inte borra i mina RS och de är 5/112. De andra fälgarna jag använder ibland eller a till besiktning och lite mer aktiv gatkörning har både 5/100 och 5/112 så där är det inga problem dock är ju adapter plattorna till Gotti fälgarna från 5/120-5/100 men de är rätt dåliga så där behövs ändå nya.

    // Jakob

  7. #87

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Fick lite tysk post idag i form av nya hex muttrar till fälgarna.



    Kan inte påstå att jag är jätte nöjd med hur helheten på fälgen blev med dessa, hade nog gärna sett att dom var något större.
    Jag kommer dock att behålla dom ett tag och se om jag ändrar uppfattning. Om inte så säljer jag dom vidare

    Edit: Har legat väldigt sömnlös nu ett tag så det har blivit en del klurande på hur fälgarna ska sitta.
    Bak är ju rätt klart redan, där blir det som ni kanske set 10,5*17" ET30 men fram är jag lite kluven på hur brett jag kan ha.
    Utåt sätt blir det 0,5" bredare bana vilket blir 9" ~ET23. Med det måttet kommer fälgarna tucka vilket jag inte vill så det kommer nog bli en 8mm spacer för att få ET15.
    Sen är det ju då inåt med.. Med ET23 får jag inte på någon bredare innerbana men kanske med ET15. Får ta och mäta lite på det där känns det som. Vore trevligt med 9.5" fram nämligen. Det finns lite andra planer för framvagnen med så vi får se vad som händer

    // Jakob
    Senast redigerad av _holmgren_ den 2013-01-09 klockan 02:36.

  8. #88
    MiWi
    Gäst
    Jag undrar hur man upplever fälgbultarna när alla sitter på plats? Kan se lite underligt ut för ögat om man bara provar ett par, just för vanan att de brukar vara större.

    Återstår att se!

  9. #89

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    OAvsett vilken setup du slutar med så kommer det nog bli sanslöst fett.
    Men du ska nog ha de "höga" hex-muttrarna.. Såg lite ut som det saknades nåt med de låga.. (Tycker jag då..)

    Kom på en sak, originalhexarna då ? Vad är det för fel på dem ?
    Senast redigerad av Hooloowoo den 2013-01-09 klockan 08:17.

  10. #90
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    692
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Jag undrar hur man upplever fälgbultarna när alla sitter på plats? Kan se lite underligt ut för ögat om man bara provar ett par, just för vanan att de brukar vara större.

    Återstår att se!

    Tror nog Jakob menar centrummuttern
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  11. #91
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    Tror nog Jakob menar centrummuttern
    Ja, men jag menar just kantbultarna och inte Hexen. Sidobanorna ser ut att bygga en del så man upplever dem som mindre, vore kul att se allt ihopskruvat då jag misstänker att det bara är en optisk illusion.

  12. #92

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Jani Hast
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    678
    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Ja, men jag menar just kantbultarna och inte Hexen. Sidobanorna ser ut att bygga en del så man upplever dem som mindre, vore kul att se allt ihopskruvat då jag misstänker att det bara är en optisk illusion.
    Tyvärr är det nog ingen illusion. BBS tänkte lite när dom gjorde vissa split fälgar. Det är samma centrum till olika fälg storlekar.
    Endast fälgbanorna som blir större.

    Grymt öga för detaljer annars.

  13. #93

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Hooloowoo Visa inlägg
    OAvsett vilken setup du slutar med så kommer det nog bli sanslöst fett.
    Men du ska nog ha de "höga" hex-muttrarna.. Såg lite ut som det saknades nåt med de låga.. (Tycker jag då..)

    Kom på en sak, originalhexarna då ? Vad är det för fel på dem ?
    Ja, det kan nog bli riktigt bra vilket som faktiskt men som du säger så känns det "tomt, fattigt" med de låga hex muttrarna
    Det är inget fel på original hexarna men de var lite repiga så jag har lagt en beställning på nya sådana också haha

    Citat Ursprungligen postat av MiWi Visa inlägg
    Ja, men jag menar just kantbultarna och inte Hexen. Sidobanorna ser ut att bygga en del så man upplever dem som mindre, vore kul att se allt ihopskruvat då jag misstänker att det bara är en optisk illusion.
    Citat Ursprungligen postat av Jani Hast Visa inlägg
    Tyvärr är det nog ingen illusion. BBS tänkte lite när dom gjorde vissa split fälgar. Det är samma centrum till olika fälg storlekar.
    Endast fälgbanorna som blir större.

    Grymt öga för detaljer annars.
    Som Mr. Hast säger så använde BBS samma centrum till flera olika modeller dock är jag inte säker på att detta är 16" än. tänkte mäta lite i helgen, måtten finns här: http://www.tunershop.de/info/aussenb...et_bbs_com.htm

    Lite rörigt nu kanske, får skylla på att jag är sjukt trött haha

    // Jakob

  14. #94

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Jag har blivit rätt less på att ha tum slang i luftsystemet så nu kommer allt byggas om till mm slang då jag kan göra allt utom slangen själv på jobbet.
    ALLA kopplingar i hela systemet kommer bli special bara för att jag har möjligheterna till det.
    Eventuellt bygger jag om lite i bagaget också..

    Tanken nu är att bilen ska kunna rulla för egen maskin innan våren kommer då det finns en hel del saker den ska iväg på där motorn behövs eftersom jag inte har något släp... Sen finns det väl inget riktigt bestämt tids mål när den ska vara klar men det vore kul om så mycket som möjligt är klart innan M.I.V.W i augusti. Allt som görs postas inte här utan det får ni försöka hitta när ni ser den live

    // Jakob

  15. #95

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Det händer inte speciellt mycket i garaget... 1 av de 4 nav jag beställde har hittat hem samt lite annat godis som inte kommer visas innan bilen kommer ut. Dock kan jag inte montera något av det som kommit hem just nu då det är rätt nerpolckat...

    Något som är bestämt är att jag kommer beställa IDF drop plates för att få bakhjulet centrerat vid sänkning och IDF bärarmar för att eliminera den positiva cambern som blir när den står på backen. Tyvärr ger inte dessa bärarmar nog med camber vid sänkning så ett tillbehörs kit kommer också att beställas OM cambern vid åk höjd inte är för stor!

    // Jakob

  16. #96

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Det känns inte som att jag har utrymmes problem i alla fall Kravet för att jag ska få ha bilen på jobbet är att jag städat så att 2 bilar kan tvättas samtidigt när jag är klar så i stort sett alla delar och detaljer till bilen förvaras i garaget hos mamma och pappa. Snällt av dom



    // Jakob

  17. #97

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Jag fick hem en liten beställning idag samt lagt en ganska stor... Dock är det inget som jag kommer visa på nätet
    Den som vill veta får helt enkelt ta sig till garaget eller vänta till sommaren, skulle tro att det blir riktigt bra!
    Jag håller också på att göra en sak som jag kommer vara väldigt själv om, inte bara i Sverige utan i runt om i världen, ibland är mitt jobb rätt bra

    // Jakob

  18. #98

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jakob Holmgren
    Ort
    Gnosjö/Tärnaby
    Inlägg
    158
    Magnus på jobbet ringde igår och sa att det kommit hem rätt många paket adresserade till mig. Bland annat så har det kommit turbo och fälgbanor.
    När jag ändå är inne på fälgar så kan jag väl meddela att jag troligtvis inte kommer köra med RS till sommaren även att dom bara ska skruvas ihop och sedan sitter dom bra på bilen.. Jämför man andel Mk4 med Gotti kontra RS så är det många fler som kör RS så därför kommer jag spara lite på dom till ett annat projekt. Vem vet, jag kanske klickar hem en annan uppsättning under våren. Troligtvis inte men det skulle samtidigt inte förvåna mig om det händer :P

    Eftersom jag är 130mil från bilen så händer det ingenting i garaget men bilder och skruvande kommer när jag är hemma igen
    Har skickat iväg lite prisförfrågningar på olika saker. är priserna bra så kommer det bli awesome

    // Jakob

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin