Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1
    Maha
    Gäst

    Biltema bromsok? Bora 1,8T

    Hej på er alla!

    Jag vet att det är tabu, men jag måste byta bromsok bak (Bora 1,8T -03) och undrar om någon har erfarenhet av biltemas ok?
    Jag har faktiskt köpt ett par som passar till Audi A3 1,8T som såvitt jag vet har lika bromsar då min bilmodell+motor inte fanns i listan.
    Enligt en "seriös" reservdels-butiks webshop så passar A3 1,8T och Bora 1,8T:ns bakre ok emellan bilarna.

    Har inte ännu hunnit jämfört noga med de som sitter på bilen, men det jag sett stämmer.
    Men hur de ser ut är ju inte hur de fungerar, jag är lite skeptisk men för 599kr st så finns det pengar att tjäna (eller också är det rent av dumsnålt på ren svenska...)

    Nån som vet mer, ut med språket

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    De jag har köpt har haft dålig bromsverkan på bilprovningen och med nöd o neppe gått igenom sbp.

    Så för min del renoverar jag hellre oken än köper biltemas.
    Har nu testat på 3 olika vw bilar med samma resultat.

  3. #3
    PassatGT16v
    Gäst
    Vet bara att förra ägaren till min bil köpte biltemas när handbromsen gav upp.
    Han fick byta till annat ändå då biltemas hade dålig verkan. Kändes som det läckte fast syntes inget läckage.

  4. #4
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Golf-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Trywall
    Medlemsnr
    244
    Ort
    Vimmerby/Storebro
    Inlägg
    439
    Köpte på biltema till en audi a4 fungerade hur bra som helst inga problem på bilprovningen

  5. #5
    Maha
    Gäst
    Verkar finnas blandade upplevelser om dessa, och det är nog problemet med biltema grejjerna, blandad kvalité....

    En annan fråga, jag som inte har nån större vana angående bromsar, på biltema-oken sitter det 2 "pinnar" gängade i oken typ M8 dimension. Dessa går parallellt med kolven. Dessa pinnar är släta, utan gängor, är detta då flytande ok?
    Dum fråga kanske men ändå :P

    Vad tror ni för övrigt om passformen då de passar till A3 1,8T? Ska kolla mer på det hela i veckan.

  6. #6
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Golf-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Trywall
    Medlemsnr
    244
    Ort
    Vimmerby/Storebro
    Inlägg
    439
    Ja det är flytande

  7. #7
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Jag köpte två ok från Biltema till min Audi A3 1.8T -2001, det ena "skar" handbromsgrejen på och det andra slutade helt att fungera. Allt inom en månad....
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  8. #8
    Pelvan
    Gäst
    Jag monterade ok bak från biltema på min audi a4'a för fem år sedan. Fungerade bra under normal körning men hos bilprovningen under bromsprovet sade bägge okens packningar upp sig. Bromsvätskan fullkomligt forsade ut. Vågar inte tänka på resultatet av en panikinbromsning under färd. Biltema tog på sig verkstadskostnaderna för nya ok och montering samt fraktkostnaderna för deras ok så de kunde kontrollera dem, utan minsta diskussion, vilket jag tycker var snyggt. Generellt sett är jag positiv till biltema men just ok kommer jag nog inte handla mer där, trots att det sannolikt var måndagsexemplar...
    Senast redigerad av Pelvan den 2011-11-15 klockan 11:41. Anledning: Dålig svenska

  9. #9

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag handlar mycket saker på biltema och de har mycket bra saker, men oken verkar vara lite si och så med...

  10. #10
    dorian
    Gäst
    Had monterat en del bromsar. Från biltema, både skivor ok och belägg. Det har fungerat bra alla gånger. Det ända som jag har märkt att bromsbeläggen tar slut fortare.
    Normalt så köper vi grejer från AD men ibland så har kunderna med sig biltema grejer

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin