Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 201
  1. #21
    PassatGT16v
    Gäst
    Julpysslet iår blev att byta glödlampor.
    Tog en timme att byta alla 10. Hade nog tagit längre om jag inte rivit fronten plus att jag
    nu har alla fingrar hela.

    Vanliga lampor ska det vara, vägrar xenon. Räcker med alla som konverterar fel och bländar mig.

  2. #22

    Reg.datum
    feb 2010
    Namn
    Patrik Sundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Stämmer bra det.

    Själv så testade jag att konvertera halvljusen å det blev bara dynga av det, fick bli helljusen istället då det kan vara rätt mörkt här ute i skogen.
    Ett resultat jag vart nöjd med faktiskt.

  3. #23
    PassatGT16v
    Gäst
    Ja helljuset kan jag tänka mig blir ett alternativ till extraljus om man inte vill montera dom.

    Mörker är det gott om nu när det blev en grön blöt vinter.

  4. #24

    Reg.datum
    feb 2010
    Namn
    Patrik Sundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Staten borde subvensionera spolarvätska när det är sånt här före på vägarna =)

    Vad har du mer för planer för Golfen då?

  5. #25
    PassatGT16v
    Gäst
    Till en början det som är sagt innan plus lite fix vartefter med småfel som fanns vid köp.
    Gillar mest att ändra saker som inte syns alltför tydligt.

    Blir lite när det finns kassa för det.

    Bilen är inte prio ett när man har två ungar men lite smått då och då ska väl gå att få till.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Lyset är viktigt iaf.

    Citat Ursprungligen postat av PassatGT16v Visa inlägg
    Bilen är inte prio ett när man har två ungar men lite smått då och då ska väl gå att få till.
    I know i know!

  7. #27
    PassatGT16v
    Gäst
    Nytt år börjar med lite ledighet.

    Händer nog inget med bilen förutom att jag ska leta genom fyndlådorna
    efter lite galler att montera i innerskärmen så ICn blir av med lite luft.

  8. #28

    Reg.datum
    feb 2010
    Namn
    Patrik Sundmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Skrik till om du kanske behöver handla lite orginaldelar till helt okej pris ;-)

  9. #29
    PassatGT16v
    Gäst
    Har i helgen fått prova lite vinterväg, måste ju lära sig hur Golfen reagerar på halka.

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av PassatGT16v Visa inlägg
    Har i helgen fått prova lite vinterväg, måste ju lära sig hur Golfen reagerar på halka.
    Jag fullkomligt och verkligen aktivt ogillar Mk 4 vinterbeteendet =)

    Understyr , bryter gasen vid vänsterbroms , VÄLDIGT av och på NÄR det släpper.
    Jag helt opålitligt vid AKTIV körning med en aktiv chaufför.
    Men för tråksvensson med hängslen går de väl.

    Hur känner du?

  11. #31

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jens
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    908
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Jag fullkomligt och verkligen aktivt ogillar Mk 4 vinterbeteendet =)

    Understyr , bryter gasen vid vänsterbroms , VÄLDIGT av och på NÄR det släpper.
    Jag helt opålitligt vid AKTIV körning med en aktiv chaufför.
    Men för tråksvensson med hängslen går de väl.

    Hur känner du?
    Får mig att tänka på när jag och min bror bytte bil i Sälen förra året...

    Jag körde hans hyffsat nya V70, med lika nya däck...
    Han körde min mk4 -98, med sådär bra däck...

    Infarten till vår stuga var lätt att missa, vilket han gjorde körandes min bil också.
    Han gjorde då som han antagligen brukade med sin V70, bara bromsa och vrida på ratten,
    in tron att bilen går som på räls..

    Vilket resulterade i att han gled tvärs över korsningen och in i snövallen och ner i diket...

    Ett typ exempel på hur en mk4 beter sig på vinterväg, om man är van vid "anti-allt" system

  12. #32
    PassatGT16v
    Gäst
    Nu kommer dessa kommentarer från en som de senaste vintrarna sladdat Sharan

    Börjar med att tänka innan kurvan för annars går det väl åt skogen...

    Tycker bilen lyder väldigt bra och är lätt att kontrollera både med gasen(släppa och gasa) samt även med vänsterbroms när jag lärde mig hur mycket broms som behövs.

    Hårnålar är väl kryckan snabbt eller "scandinavian flick"(ursäkta ev. stavning)


    Svepande S-kurvor fungerade fint att ta nästa sväng på returen med hjälp av gassläpp men vänsterbroms funkade bättre.


    Lillen: Vet inte hur din beter sig med avstängd ASR om den släpper helt eller om du har e-gas som ändå stryper när du nuddar bromsen.

    Min lite äldre 99:a tappar ingen ork vid vänsterbroms, bara för hård broms som fysiskt gör att den inte orkar.
    Har gaswire och inga som helst hängslen, bara en "död" knapp på panelen där jag kan koppla on något annat kul.

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Min "dör" med ett nudd på bromsen OM man gasar samtidigt!
    Helt livsfarligt i mina ögon =)

    Men med ASR off så spinner det hejdlöst på framhjulen om man vill.
    Dock går det ju inte att kontrollera så bra med det låga vridet på låga varv.
    Sedan vill man ju kunna styra med vänsterfoten.

  14. #34
    PassatGT16v
    Gäst
    Om du inte har wire låter det ju som en inbyggd tvångströja. Vänsterbroms är ju väldigt effektivt vid aktiv körning.

    Lite för nytt för mitt kunnande, men tror mig läst om det i nyare biltester. Då med antisladd avstängt.

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av PassatGT16v Visa inlägg
    Om du inte har wire låter det ju som en inbyggd tvångströja. Vänsterbroms är ju väldigt effektivt vid aktiv körning.

    Lite för nytt för mitt kunnande, men tror mig läst om det i nyare biltester. Då med antisladd avstängt.
    Haha JA jag säger ju det.
    Livsfarligt!

    Jag kör i princip alltid vänsterbroms på mina andra äldre bilar.
    Vare sig effekten finns eller ej , men får släppa pedalen lite bara när effekten tryter =)
    Eller bara stabilisera upp den med lite trailbrake.

    Kör ganska kraftig v-broms på banan med.
    Eller kraftig trailbrake beroende på hur man ser det.

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    viker in lite info här.. mest gällande bilar med 1.8t motorer.. glof 4 gti/passat/sneatar/skodor mfl..
    det är inga större problem att koda bort funktionen som stänger spjället för dig så fort du petar på bromsen.. värdena i boxen som är av intresse heter:

    NWPMBBR - lägsta varvtal där gasen bryts vid bromsning.
    VWPMBBR - lägsta hastighet där gasen bryts vid bromsning.

    sätter du den första till 7000+, eller den andra till 250+ så är funktionen att betrakta som avstängd.

    det var bla för just sånt här som jag började plippra och lära mig motorstyrningen ifråga.. det finns alltid önskemål ifrån människor som använder sina bilar aktivt.. lycka till å hitta detta i ett chip från ebay.. självklart vill du kunna vänsterbromsa en framhjulsdriven bil, speciellt vintertid.. =)

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    viker in lite info här.. mest gällande bilar med 1.8t motorer.. glof 4 gti/passat/sneatar/skodor mfl..
    det är inga större problem att koda bort funktionen som stänger spjället för dig så fort du petar på bromsen.. värdena i boxen som är av intresse heter:

    NWPMBBR - lägsta varvtal där gasen bryts vid bromsning.
    VWPMBBR - lägsta hastighet där gasen bryts vid bromsning.

    sätter du den första till 7000+, eller den andra till 250+ så är funktionen att betrakta som avstängd.

    det var bla för just sånt här som jag började plippra och lära mig motorstyrningen ifråga.. det finns alltid önskemål ifrån människor som använder sina bilar aktivt.. lycka till å hitta detta i ett chip från ebay.. självklart vill du kunna vänsterbromsa en framhjulsdriven bil, speciellt vintertid.. =)
    Halleluja =)

  18. #38
    PassatGT16v
    Gäst
    Har fått hem en vinge till bakluckan och en V6-spoiler till fronten.
    Samt en kåpa till motorrummet.

    Annars har det inte funnits tid till bilen mer än tvätt. Bara jobb och extrajobb.

    Nu väntas bara ett bakluckehandtag och färg så är det upplagt för lite vårpyssel.

    En present till sambon är närmast i planen annars blir det nog kris här hemma.
    Hon fyller 30 så det måste nog bli något vackert.

  19. #39
    PassatGT16v
    Gäst
    Frivecka nästa vecka från jobb så då ska det planeras lite.
    Tre veckor efter det kommer nästa frivecka och då tänkte jag att det är lite dags för pyssel, är ju inne i april då.

    Vill då ha tid att göra detta:

    Montera: Vinge, V6 4M fram/bakkjol, kåpan i motorrum, pedaler, sommarhjul.

    Byta: Motorolja+filter, luftfilter, kupefilter, soppafilter, växellådsolja, fjäderbenslager/bussning.

    Blir lite skruvande, alltid kul.

    Hoppas Lunda-träffen blir bra för dit vill jag med. Lite nytändning på äldre dar.

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Händer grejer här ser man!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin