Resultat 1 till 17 av 17
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052

    Är denna kabel + prog kopia eller ok?

    http://www.vag-diagnostics.com/sales.html

    Fredrik
    Snart Scirocco ägare igen.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Pirat kabel.

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Precis som Henrik säger : piratkopia.
    Hade mage att ta ordentligt betalt med!

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2010
    Namn
    Ben Hogan
    Ort
    Växjö/Örebro
    Inlägg
    92
    Det är mycket klåpare som tycker på detta forum. Jag tycker man ska knipa om man inte har erfarenhet.
    Visst detta är inte en äkta vcds men den funkar mycket bra! Jag rekommenderar den!
    Du kan med gott samvete handla! _)


    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Precis som Henrik säger : piratkopia.
    Hade mage att ta ordentligt betalt med!

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av hoganb Visa inlägg
    Det är mycket klåpare som tycker på detta forum. Jag tycker man ska knipa om man inte har erfarenhet.
    Visst detta är inte en äkta vcds men den funkar mycket bra! Jag rekommenderar den!
    Du kan med gott samvete handla! _)

    Eftersom du kallar mig klåpare så tycker jag att du ska visa för mig vart mitt fatala misstag görs.
    Jag skriver att det är en piratkopia som tas alldeles för mycket pengar för, en piratkopia kostar inte mer än 250 kronor.
    Gissa hur jag vet det? Just det, jag äger redan en sådan.
    Ett bra sätt att komma fram till om man gillar programmet (VAG-COM) eller inte är att just börja med en piratkopia.
    2500 kronor är ganska mycket pengar (för orginalet, förutsätter att den ligger i dom summorna) men det är värt det.
    Att betala nästan 1000 kronor för något som en annan stjäl är inte vad jag kan kalla "handla med gott samvete".

    //Mvh klåpare (?)

    EDIT : kom på att inlägget kan misstolkas så jag skriver ut det för att reda ut eventuella missförstånd.
    Jag har en orginal VAG-COM kabel med, men jag började med att köpa en piratkopia för att få en känsla för programmet.
    Tydligt nog?

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av hoganb
    Det är mycket klåpare som tycker på detta forum. Jag tycker man ska knipa om man inte har erfarenhet.
    Visst detta är inte en äkta vcds men den funkar mycket bra! Jag rekommenderar den!
    Du kan med gott samvete handla! _)
    Just nu är du en av dom som tydligen har svårt att läsa!
    Frågan var om det är en piratkabel ,svaret jag gav var JA , pga av att det är det.
    Sen om man vill kasta drygt 80 PUND på att beställa den från den hänvisade sidan kan man göra det om man vill.
    Mitt spartips är annars att leta på tradera där dom brukar gå för drygt 200:- ,vilket jag inte ville skriva ut pga av att det just är en piratkabel.
    Så nästa gång du kallar någon klåpare , kom med något vettigt innan du skriver , för nu är det du som framstår som den största klåparen.

    Skickat från min iPad med Forum Runner
    Senast redigerad av Henrik.M den 2011-11-13 klockan 02:37.

  7. #7

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Jag köpte min kabel från vag-com.se och har varit supernöjd.
    Visst den kostar ju lite mer, men det kna man tjäna in genom att felsöka åt andra som jag gjort.

    Sen en piratkabel betalar man MAX 350 kr inkl frakt och programvara.
    Allt annat över det är slöseri med pengar.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    OM ni kan sluta att hoppa på varandra....

    Det är ganska intressant att man kan sälja piratkopierad programvara helt öppet utan att skämmas. Dessutom från ett EU land och på den web adressen. Kabeln kan ju vem som helst tillverka antar jag och den är knappast skyddad i sig. Jag har en gammal kabel som jag kör gamla sharewareversionen. Men det verkar inte som om det funkar med dom nya bilarna. Skall hämta en Sciroocco 10a på Onsdag och är lite sugen på att ändra lite grejor och det känns lite styvt att pröjsa 2500 för det...

    Fredrik
    Snart med Scirocco igen

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    OM ni kan sluta att hoppa på varandra....

    Det är ganska intressant att man kan sälja piratkopierad programvara helt öppet utan att skämmas. Dessutom från ett EU land och på den web adressen. Kabeln kan ju vem som helst tillverka antar jag och den är knappast skyddad i sig. Jag har en gammal kabel som jag kör gamla sharewareversionen. Men det verkar inte som om det funkar med dom nya bilarna. Skall hämta en Sciroocco 10a på Onsdag och är lite sugen på att ändra lite grejor och det känns lite styvt att pröjsa 2500 för det...

    Fredrik
    Snart med Scirocco igen
    Tyvärr så finns det ingen annan lösning för dom som kör A7 t.ex. att köra med en riktig VAG-COM kabel.
    På min Fabia så kommer jag åt det mesta med kopian, det beror inte på kabeln i sig utan på mjukvaran .

    Försök att hitta någon i ditt område som har en "riktig" kabel .

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Johnsson
    Medlemsnr
    5059
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    1 052
    Vilken version av mjukvara och kabel måste man ha för att komma åt "allt" på en Scirocco 2010?

    Fredrik

  11. #11
    Medlem nivek75s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Namn
    Simon S
    Medlemsnr
    5289
    Ort
    Bromölla
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Sciroccogtx16v Visa inlägg
    Vilken version av mjukvara och kabel måste man ha för att komma åt "allt" på en Scirocco 2010?

    Fredrik
    Du behöver en kabel som kan läsa Can-bus..

    OT.har nyss beställt en org. vcds kabel efter att ha kört med kopior innan.kopiorna har funkat både bra och dåligt.
    Mina bilar finns här. http://www.garaget.org/Nivek75

  12. #12
    kotten
    Gäst
    det pratas mycket om kopior osv här och att dom fungerar och skall bara kosta ca 250:-, men ingen som länkat till en sådan kabel ännu. Som en nybörjare på detta behöver nog lite hjälp med vad jag skall ha.

    Har en Golf R 2010 och skulle vlja komma åt saker i datorn för att programera om så bilen har BT stöd och dessutom vore det roligt att kunna
    koppla in den under färd och titta på en laptop efter lite grafer osv.

    vcds , vag-com, canbus, är det samma saker eller olika grejer?
    Senast redigerad av kotten den 2011-12-17 klockan 12:42. Anledning: glömde aktivera vid svar

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    vcds och vag-com är samma saker, canbus är detta :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network

    Det pratas en del om kopior men det är absolut inget som jag rekommenderar.
    Folket på Ross-Tech har jobbat och slitit för att vi ska kunna komma åt dessa funktioner som VAG-COM / VCDS kan komma åt.
    Tycker personligen att det är fel att betala någon annan pengar, många steg värre än piratkopiering imo.

  14. #14
    kotten
    Gäst
    absolut, kan bara hålla med. men eftersom jag är osäker om jag verkligen kommer ha nytta av detta i framtiden
    så ville jag först köpa något billigt för att få ett hum av vad detta är.

    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    vcds och vag-com är samma saker, canbus är detta :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network

    Det pratas en del om kopior men det är absolut inget som jag rekommenderar.
    Folket på Ross-Tech har jobbat och slitit för att vi ska kunna komma åt dessa funktioner som VAG-COM / VCDS kan komma åt.
    Tycker personligen att det är fel att betala någon annan pengar, många steg värre än piratkopiering imo.

  15. #15

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Kan absolut hålla med dig!
    Tycker du ska spana in din pm-låda då jag tror att det kan ha dykt upp något i den .
    Kan säga själv att har man 2-3 personer i sin omgivning som kör VAG så tjänar man lätt in den, man kan ju liksom dela på kostnaden och då blir det ju inte så farligt för en äkta VCDS-kabel!
    Jag menar, en "liten" felsökning på Mechanum kostar 999 kr :O!

  16. #16
    stifty
    Gäst
    Jag har en Golf MK5 1,4 TSI DSG 2008a,
    Vad har jag för anslutning? Alltså vad ska jag ha för typ av kabel?
    Har tänkt testa en piratkopia innan jag köper äkta vara,

    Så här står det om den:

    ELM327 Bluetooth V1.4
    Artikelnummer: 7901
    Bildiagnos verktyg som passar till de flesta bilar. Koppla upp den trådlös till din dator eller smartphone via Torque. Här hittar du massor med appar:


    Denna stödjer samtliga protokoller som finns idag:
    1. CAN-BUS
    2. J1850PWM
    3. J1850VPW
    4. KWP 2000 ISO 14230-4
    5. ISO 9141-2

  17. #17

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Den nämnda ELM327 ska fungera med den nämnda bilmodellen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin