Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 102
  1. #61
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Ja juste, glömde nämna angående det också haha. Du måste ha denna kilrem: http://www.skruvat.se/Kilrem-P18211.aspx
    Den driver bara servon. Jepp, du behöver inte byta nått annat vad jag vet! vattenpumpen kommer drivas av flerspårremmet nu.

  2. #62
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    coolt. får ta o kika på det som nästa projekt. jag har beställt en ny multirib till uppsättet som sitter där nu, men får leta lite efter en remskiva och byta ut det nån gång frammåt.t
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #63
    PassatGT16v
    Gäst
    Ja, ABF-motorer syns inte allt för ofta numera. Det är en favoritmotor för mig.
    Många ABF-bilar har gått långt eller skrotats.
    En del av motorerna har väl gått åt i rallyskogen med.


    Ser ut som du börjar få ordning på grejorna nu

  4. #64

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Instämmer.
    ABF-motorn är en klar favorit!

  5. #65
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Jepp! jag vägrade o ha ac kompressorn monterad när jag ändå inte hade nån ac på mk2an. Min vattenpump höll på att ge upp på min mk3a (lät hemskt) som jag har som pendlarbil med ABS motor och då köpte jag en annan pump på skroten som var perfekt o hade ingen glapp alls (den som satt glappade som fan). Då hade jag kvar den skivan som jag monterade istället. Om du inte hittar nån så kan jag köpa en åt dig om du vill när jag är på skroten (om jag också hittar ).

    Fick insperationen från denna bilden

  6. #66
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av PassatGT16v Visa inlägg
    Ja, ABF-motorer syns inte allt för ofta numera. Det är en favoritmotor för mig.
    Många ABF-bilar har gått långt eller skrotats.
    En del av motorerna har väl gått åt i rallyskogen med.


    Ser ut som du börjar få ordning på grejorna nu
    Håller med, antingen ser man KR eller 1.8T.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  7. #67
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Vad skall man söka på på ebay för att hitta en last regulator? Kosta fläsk här hemma och min var totalt uppärgad. Fick kapa bort den med vinkelharry.

    Köpa original eller finns det nått mer rejsbetonat som går igenom bilbekämpningen?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  8. #68

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Lastabhängiges bremsventil

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Finns scirocco reduceringsventiler på eftermarknaden (slut på vag) men dyrt som fan... Opel har det på ett flertal modeller, däremot vet jag ej om de passar våra huvudb.cylindrar.

  10. #70
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Lastabhängiges bremsventil
    Citat Ursprungligen postat av Janne.M Visa inlägg
    Finns scirocco reduceringsventiler på eftermarknaden (slut på vag) men dyrt som fan... Opel har det på ett flertal modeller, däremot vet jag ej om de passar våra huvudb.cylindrar.
    hmm ok. får kolla på det.

    Beställde 2 st Brembo bakskivor för 463 kr ink frakt från mister auto nyss.. får vi se hur det funkar. skruvat skulle ha dryga 550 för en toppran skiva och sålde endast 2 pack. jag behöver bara en men detta blev 2-300 kr billigare än vad en kostar här i sverige.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Köp orginal , sätt en vajer på den och använd som snikreduseringsventil =)
    Då kan du motionera den samtidigt som den är frånkopplad från bakaxeln!

  12. #72
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    454
    Shysst arbete, ser fram emot BR.
    Micke
    Alias Silverpilen

  13. #73
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Fick lite mer gjort onsdags och torsdags. men Lunda skiter sig tyvärr då jag inte får mina broms skivor fören på tisdag.

    Fick ihop motor och remmar igen då jag fick mina nya ventilkåpspackningar och multirib med mer i tisdags. sen fick jag klart högra sidans framvagn så nu är allt klart framme, bara avgasen och bakaxel kvar att ordna. la även i lite lack i texten på insuget.



    Drog ner avgasen från kat och bak i dag, det nedre av dom två på bild. en hel del hål i det. tänkte bygga ihop ett nytt av simmons systemet brevid som jag plocka av den vite MK2an. tänkte ta bort den tvärrställda dämparen och ersätta den med den större slutdämparen från MK2an med dubbla 80mm slutrör. Lite osäker på om det blir för bröligt eller om jag skall använda den lilla dämparen strax före slutdämparen med.. vi får se.



    Före...



    ....Ock efter lite jobb med stålborsten. lite polering på slutrören sen så blir det kanon.



    Drog på lite hammarlack. Måste svetsa över ett par fästen från den gamla dämparen så man kan hänga den i originalfästena.



    Fick även lite grejer från DLI-Teknik. 2.5° camperplates och Tarox klossar till bakbromsarna.



    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  14. #74
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Bara lite helsvetsning av skarvarna så är "nya" avgasröret klart. Fick rensat av det rostiga röret på katten och satt dit en ny övergång från 2.25 till 2.5 tums rör samt den första V-bands skarven.



    Då jag tagit bort dämparen innan slutdämparen så satte jag dit "mellandämparen" efter katten som kommer från mk2an då denna var lite större än den som satt original. Även slutdämparen är större så jag hoppas att detta skall hålla ljudet till en akseptabel nivå. flyttade fästet till en ny skarvmuff och svetsade den direkt i röret, originalen var bultad i en brakett som var totalt bortrostad på det gamla röret.



    Här satt den dämparen jag tagit bort. lite universal biltema skarvar och en till V-bansklämma så blev det en snygg böj bak till slutdämparen.




    varför skall man svetsa, lite farmarskruv gör väl jobbet lika bra eller ?? ......

    ( lite fixering på plats så man kan ta ur det efter att ha hittat rätt vinklar utan att det flyttar sig =) ... )



    Sen stötte jag på ett bakslag när jag hängde upp bakaxeln för att måtta in avgasen. powerflex bussningarna jag tryckt i, som det står hör till golf mk3, har fel offset. man kan precis se kanten på bulthålet uppe till vänster för hålet i fästet till bakaxeln. sitter ungefär 1-1.5 cm fel.... blir att reklamera dessa. får väl skaffa DLI-tekniks delrinbussningar eller nått i stället.

    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  15. #75
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Har du bara bakre dämparen? (ser ut så på bilderna iaf), har gjort samma på min och kör med original golf 2 dämpare bak o det låter rätt så mkt!

    Angående bakaxelbussningarna, ser att du har fortfarande kvar original metallkåpan som sitter inuti, den har jag bankat ut! jag förmodar att man ska göra det eftersom den där metallkåpan tillhör original bussningen. Bild på min:




    Mitt projekt ifall du e intresserad: http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=24265

  16. #76
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Har kat Mellandämpare och slutdämpare. Tog bort den som satt mellan dämparen i "kardantunneln" och slutdämparen, denna gjorde en ful 90° böj på röret.

    Har funderat på om jag skulle ta bort dom skålarna. Var osäker på om dom behövdes, tar jag bort dom kanske det går in så långt att allt passar. Då är det kanske inte fel bussningar då utan felet ligger bakom tangentbordet Men då går det i alla fall att fixa det relativt enkelt.


    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  17. #77
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Haha, skulle inte säga "kanske" utan det kommer att gå att skruva eftersom jag har exakt likadan bakaxel o bussningar som du har!

  18. #78
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208

    Bakaxel på plats

    Då har man kommit ett stort steg fram i renoveringen. gjort klart bakaxeln i dag.

    Tillverkning av lite nya bromsrör




    Skivorna jag beställde på Mister auto.se original bremboskivor till halva priset av vad mekonomen skall ha för två, och 110 kr billigare för två än vad skruvat skulle ha föR EN oorginal skiva.



    Slangar absgivare och annat klart på bakaxeln.



    Då åker han in. länge till den ser dagens ljus igen =)



    Nya slutrören. Lite skillnad .......



    .... Mot dom gamla =)





    Tack för tipset om att ta bort dom "skålarna" som hörde till den gammla bussningen Sweeper =P
    Var helt säker på att dom hörde till bakaxeln, men efter att ha tagit bort dom var det grymt mycket enklare att få i bussningarna och det diffade inte flera cm mellan skrivhålen när den skulle monteras.



    Satte även dit ett par 2.5° camberplates från DLI-teknink.



    Fick en liten present från jobbet. vi fick den för ett år sen som bonus för att vi beställt nått paket med tv apparater och kameror av samsung. den har stått o ugglat i sin låda på chefens kontor och ingen har behövt den. Då våran gamla började strejka fick ten ta värvning i mitt garage =)



    Sen hittade jag dessa på biltema till en hundring st. tänkte snida till en bromskylning av dom 100 mm flexirör med trattar och fästen.



    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  19. #79
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Härligt!
    Planen är att köra på bugrun?
    Skulle du åka dit redan på torsdag iår?
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  20. #80
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Bugrun är deadline ja. Funderar på att va där redan torsdag ja så man kanske kan få en bra plats med campern.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin