Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 102
  1. #81
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Tack för tipset om att ta bort dom "skålarna" som hörde till den gammla bussningen Sweeper =P
    Var helt säker på att dom hörde till bakaxeln, men efter att ha tagit bort dom var det grymt mycket enklare att få i bussningarna och det diffade inte flera cm mellan skrivhålen när den skulle monteras.
    Nice! snart klar ser man!

  2. #82
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Första uppstarten efter byte av kamrem, vattenpump, alla vätskor o oljor samt nytt avgasrör

    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  3. #83
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Då var en uppsättning Federal RS-R beställda i 205/40-15 och dragkroken kommer troligen måndag eller tisdag. Enda som saknas att beställa nu är en Bromsreduceringsventil. börjar känna lite stress till bugrun men detta skall nog gå.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  4. #84

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    TIM0 SU0NIEMI
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    230
    Lyfter på hatten efter att ha läst tråden från början..!

    Vilket tempo och vilket grymt bra resultat det blir!!

  5. #85
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av tisu001 Visa inlägg
    Lyfter på hatten efter att ha läst tråden från början..!

    Vilket tempo och vilket grymt bra resultat det blir!!
    tack tack =) Tycker jag har slackat lite själv =P men jo det tar sig. montera dragkrok om den kommer i morgon sen skall den ner på marken för att ställa in coilsen osv. Hinner inte få i någon bur eller nya svängvänliga stolar innan BR så det får komma senare.

    Fick lagat dom två rosthålen som var i golven. ett på vardera sida fram i dom klassiska gummigenomföringarna. enda stora rosten nu är höger framskärm som måste bytas. där håller skärmbreddaren ihop skärmkanten =P



    Märkte nu när jag gjorde rent coilsen och bytte om fjädrarna att 3 av 4 dämpare började bli dåliga och en var i stort sett slut. har tyckt att dom varit lite svajjiga bak sen kort efter att jag monterade dom. köpte dom i oktober förra året. har reklamerat det till dom jag köpte den av men har inte fått något svar ännu. visst var dom hyffsat billiga men tycker att drygt ett halvår är lite väl kort hållbarhet.

    Funderar på om man kan ragga fram några bättre "nakna" dämpare som man kan flytta över alla skruvringar och fjädrar på eller om man måste köpa hela coilsen med fjäder och allt.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  6. #86

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Angående dämpare har du ju fått svar redan.

  7. #87
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Angående dämpare har du ju fått svar redan.
    jo delvis =P .. måste bara hitta några med. hittar inget sådant när jag söker runt så om du kunde ragga fram nå artikelnummer som du prata om så vore jag tacksam.

    Då posten sjabblat till det ( ovanligt eller hur !?!?!) så blir det ingen dragkrok monterat i helgen, får den inte fören på måndag. Började en snabbrenovering av dom gamla originalfälgarna i stället. drog på lite packnings stripper för att ta bort klarlacken. Mattade av dom med sandpapper och sen matt svart lack. tror dock jag skall köra blank svart i stället. blir snyggare, eller vad tror ni ?







    Blir absolut inget perfeckt lackjobb, var heller inte meningen, men blir bättre än alla små repor det var på dom innan. skall bara ha dom till bandäcken i alla fall. ser bättre ut än jag fick det på bilden.
    Senast redigerad av Haugeman den 2012-05-25 klockan 23:15.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  8. #88
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Några frammsteg varje kväll =) även om jag inte hade väldigt stora krav på lackeringen av fälgarna blev det inte alls bra när jag fick ut dom i ljuset. så köpte lite blank svart och en burk sprutspackel i dag. blev mycket bättre resultat.





    Senast redigerad av Haugeman den 2012-05-27 klockan 10:54.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  9. #89

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    En babyblå färgrand på den matta lacken så blir de ju kanon Hauge.

  10. #90
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Däcken omlaggda i dag, verkar som jag får skaffa ett par spacers bak för att dom skall gå fritt från ringarna på coilsen. Testade med 17 tummarna när jag monterade och dom gick fritt med flera cm men 15 tummarna har visst helt annat et.





    Sen slipades dragkroken rent och lackades. Blir att montera den i morrn, sen skall bilen ner på hjul igen och justera höjden.

    Har även börjat med ett fäste till baslådan. Kommer att montera alla kablar osv med snabbkopplingar så den kan lyftas ur bilen snabbt och enkelt.



    12" mtx med 1000 w monoblock samt en JL audio 4 kanalare till fram systemet. Vägrar köra fram o te baks till träffarna utan musik bägge förstärkarna kommer monteras på lådan så man lyfter ur all vid bankörning på nån minut.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  11. #91
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Då var draget monterat. skall bara koppla in elen så e det klart.





    verkar få problem med att sänka bilen så lågt jag vill då jag har lite för högt ET på fälgarna, ET 43, men skall nog gå att åka i alla fall. satte dit 5 mm spacers men skulle nog behövt i alla fall 5 till. får kolla antingen andra spacers eller andra fälgar senare, hinns inte med innan BR. i morrn åker den i alla fall ner på hjulen för justering och koll att ratten sitter rakt osv, sen e det bara stereon kvar i denna omgång. Sen skall Campletten få sig en liten shine och översyn innan allt är klart.

    hade tänkt sticka ner till dalhems i morrn för att handla en stol men dom hade 2 veckors leveranstid på den så det får bli originalstolarna tills vidare.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  12. #92
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Så då var bilen på hjulen igen. skall bara kolla hjulvinklar och se om man kan få ner den lite till, tror dock att detta får bli höjden tills jag får fixat större spacers eller andra fälgar. Har dock inte kört något så hoppas det sätter sig lite till.





    Fick mina specialgjorda signalkablar från supra i dag. RCA i ena änden till stegen och BNC i den andra för panelen som skall in med snabbkopplingar på ljud och ström.





    Gjorde ett fäste som jag bultade i hålet till säkerhetsbältet bak. nu skall bara kablarna dras till panelen.





    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  13. #93
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Trevligt bygge blir det den till bugrun?
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  14. #94
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Trevligt bygge blir det den till bugrun?
    Det var tanken ja.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  15. #95

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Fattar inte hur den kan vara så hög?
    Du har ju haft det problemet hela tiden.

    Venton min var ju lägre på 17" och med ställskruvarna på halva höjden.

    Varför???

  16. #96
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    nu är den så hög därför att jag har ökat cambern och om jag sänker mer nu tar ställringarna i däcket. går fint med 17" arna som har annan ET men dessa som jag har satt bandäcken på har ET 43. får skaffa spacers eller andra fälgar ... hinner inte detta innan BR så jag kör den i denna höjd så länge .

    Den är dock lite lägre nu än på bilderna. på bilden har jag bara släppt ner den på marken. nu har jag kört lite och allt har satt sig tillrätta och detta sänkte ner den lite till...
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  17. #97
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    Ser riktigt bra ut Henrik.
    Pinnbullt o spacers kan jag rekommendera
    För mig kan jag labba med allt mellan Et22 upp till Et47 o lite beroende på däckdimention så klart.
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

  18. #98

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 801
    Skönt de iaf.
    Vill ha rapport angående fjädersetup efter bug run.
    Får höra om det gett önskat resultat?

  19. #99
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Däremot har jag inte hört ert smack från chassit.se ang reklamation på dämparna. Måst ringa dom men det får bli efter helgen.

    Pin bult är nog en bra lösnin. Får kolla på det.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  20. #100
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Hade första testturen till och från jobbet idag. Bilen var inge kul att köra, på rak väg kändes det som man hade 10 cm glapp i styrstaget. när jag kollade hade jag ganska mycket toe out. ställde den till lite toe in i stället och drog en ny vända och det verkade som det löste problemet, måste bara ställa tillbaka den lite mot o då jag nu har lite toe in i stället. vart lite nervös där ett tag att nått pajat i styrningen eller liknande för shit vad det drog änna hit änna dit.

    Fick göra en egen patent på laser justering. svetsade ett par bitar gängstång på ett par hjulbultar. på med ett par stålplattor och bultade en Kjell o co laserpekare i mitten. En lika dan på andra sidan, sen var det bara att börja mäta avståndet mellan punterna =)

    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin