Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34
  1. #21

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    Hade hoppats på att slippa sänkning, e jäkligt nöjd med bilen som helhet hur den verkar ihopsatt osv, litar på ingenjörs konsten så till den grad att jag undrar om en sänkning inte gör bilen sämre rent väghållningsmässigt. O då återstår ju endast det kosmetiska med sänkningen, visserligen väger det tungt..Men undrar om det är värt det, känner att låga bilar de har jag haft... Skulle kunna tänka mig en sänkning för i övrigt kan jag tycka den är lite anonym (vilket jag faktiskt gillar, synd bara de finns passat r-line

  2. #22
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 300
    Bilen blir bättre väghållingsmässigt av en mild (25mm) sänkning tillsammans med anpassade stötdämpare. Bättre turn-in, mindre roll, enklare att köra på gränsen osv. Körde 1500mil med min i org skick innan jag bytte alla chassikomponenterna. Bilen har såpass mkt markfrigång från början att 25mm inte påverkar bruksvärdet.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jag tycker att det är dålig komfort med 18" Omanyt och R-Line sportchassi... Här är en länk till R36 med 19" Omanyt: http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...x9-p%E5-passat

  4. #24
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 300
    Marcus: Har du verkligen köpt rätt bil då? R-line chassit är ju inte direkt stötigt om man tex jämför med S-line, M-chassi eller AMG-chassi utan anses vara väldigt komfortabelt.......
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Marcus: Har du verkligen köpt rätt bil då? R-line chassit är ju inte direkt stötigt om man tex jämför med S-line, M-chassi eller AMG-chassi utan anses vara väldigt komfortabelt.......
    Jag har ingen erfarenhet av S-Line, M och AMG-chassin. Men jag vet att ögat gillar R-Line chassi och 18” hjul samtidigt som rumpan och öronen klagar… Jag kunde inte välja R-Line Light när jag beställde bilen och jag hade inte gjort det om jag hade kunnat. Modellen jag ville ha fanns endast som R-Line och det var väl samtidigt en del av lockelsen. Men kanske trodde jag inte att det skulle offra så mycket komfort. Visst är det roligt ibland och det ger en skön tight körkänsla men oftast kör jag vardag på kälskadade svenska U-landsvägar.

  6. #26
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 300
    Marcus: Misstänkte att du köpt bil med ögonen när jag läser vad du brukar skriva (även i andra inlägg). Känner flera som köpt passat R-line alt audi S-line pga av utseende som inte är såååå nöjda.
    I detta inlägget så handlar det dock inte om komfort utan sport! En R36 köper man inte om man uppskattar komfort eller ekonomi, den har kompromissat bort detta till förmån för annat och man får väl hoppas de få (ca 40st av alla årsmodeller) i sverige som gjort detta valet INTE anser att 18" hjul och sportchassi är dåligt utan istället en key selling point..... Vad säger du canterbury?
    Själv anser jag att man blir illamående i alla bilar där man inte man avgöra det exakta antalet lager färg på väg-mittstrecken genom stolen!!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Jag är helt på det klara med skälen till varför man köper R36 :-) (eller dagens V6 GT – men är den lika hård som R36?) och har inget att invända mot det. Mitt inlägg ska väl mest ses som en reflektion på canterburys fråga i tidigare inlägg: ”19, jo man tackar.... ni tycker inte det är stötigt?”. :-)

  8. #28
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 300
    När det gäller passat 3C så är det här med stötighet eller inte beroende ganska lite på 18" eller 19". Passaten är en stor bil, tung bil, med ganska stora överhäng och en ordinär chassigeometri. För att få en sådan bil att bli "körglad" måste man ta till en kombination av flera saker: breda hjul, bredspårvidd, hårdfjädring, mkt krängningshämmning bak, hårda bussningar, "nervösa" hjulvinklar mfl. Så, med en bil av passat-typ så måste man välja (om man inte har DCC): Sport eller komfort. Sen blir ju naturligtvis komforten sämre av att byta från 18" till 19", men i sammanhanget väldigt lite så du har såklart rätt i detta marcus.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  9. #29

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    Jo du micke, det blir 19" till våren, skall nu bara ägna de mörka månaderna åt att hitta en snygg uppsättning. Lia bra o budgetera för en sänkning också ifall det skall behövas. Kolla på länken o andra bilar som haft 19 o tycker att det ser ändå helt ok ut! Lågt är jag van vid, har fått snedda över vitmarkeringarna på asfalten innan för att bilen inte ska skrapa i hehe... Annat som är på gång nu är faktist mycket diskreta led dimljus som jag tänker montera in mellan gälarna i fronten, saknade faktiskt dimisar fram till. Så de e beställda o på g o passade även på att beställa till reg plåten baktill. Ska se om man kan pilla med backspeglarna med komfortljuset runtomkring kan bli lite skarpare...

    Vidare är jag grymt sugen på att antingen plocka en av ljuddämparna i första skedet, alternativt skaffa ett nytt avgassystem för ljudets skull (effekten är jag grymt nöjd med redan). Om "någon annan" (läs marcus) ska beställa så kan vi ju göra det tillsammans i så fall, blir ju bastuck. Det verkade ju rimligt pris mot supersprint som gick lös på 30000+ (tveklöst bra men tja,,, finns andra hål att hälla pengar i) Kan ta det via företaget med moms o liknande så kanske det blir billigare.


    O för att gå vidare med komforten, 19 it is... Än så länge skakar inte höftproteserna ur sitt läge så det e bara o ösa på :P Dock finns det så jäkla mycket fälgar. Bilen i sig är ju ganska tung, bör man reflektera över fälgarnas kvalité o kanske bara satsa på bbs/ace o liknande? Har faktiskt aldrig tänkt på det förens en polare sa det att vissa fälgar inte klarar så mycket tryck? Eller e de skitsamma?

  10. #30

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    hmm hittar inget pris eller varukorg på den där sidan..
    .http://www.bastuck.de/shop/index.php...0020&detail=1s

    3 st fälgar jag fastnat lite för, svart men framförallt lite blänkande krom som kommer fram i resten av bilen. Gunmetal polish ska visst va grannt? Eller nån som har nåt bra förslag på en sjyst fälg?




  11. #31
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av canterbury Visa inlägg
    Nån som har ett stall tipps på fälgar, gärna med svarta detaljer ?
    Citat Ursprungligen postat av canterbury Visa inlägg
    Blir till att sova på saken.
    Just nu ser jag ett par lite svarta fälgar med kromkant runtom för mitt inre öga,
    Citat Ursprungligen postat av canterbury Visa inlägg
    Fälg jag fastnat lite för,
    svart men framförallt lite blänkande krom som kommer fram i resten av bilen.
    Gunmetal polish ska visst va grannt ?
    Eller nån som har nåt bra förslag på en sjyst fälg ?

    Ovanstående Team Dynamics fälg är jäkligt snygg.

    En fälg som jag tycker är dööööö läcker och som finns i ett flertal olika färger/utföranden,
    tex svart , gunmetall , med eller utan polerad kant osv osv är :
    ETA-BETA "Tettsut"
    tror den hade suttit som ett smäck på en R36



    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Själv anser jag att man blir illamående i alla bilar där man inte man avgöra det exakta antalet
    lager färg på väg-mittstrecken genom stolen !!
    ) Ha ha ha..... )

  12. #32
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 300
    Bastuck säljer ej direkt till kund utan endast via återförsäljare. Ebay är ett ställe där det finns handlare i tyskland som säljer dem till utlandet, men även sportauspuff-billiger som länkades till i tidigare inlägg gör det. När det gäller fälgar så är ju lambo-kopior klockrena på R36:an, finns flera som gjort detta
    http://www.r36owners.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=648
    (detta är för övrigt det enda R36-forumet i världen, finns mkt att läsa där)
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  13. #33

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    Sådärja, då har jag mailat lite förfrågningar till lite olika leverantörer av avgassystem. Vinterfälgarna är beställda o skall väl dimpa ned genom brevinkastet i samma vevan som lönen brukar försvinna. Blev femekrade 18 tummare. Kommer nog sitta bra i vinter i alla fall

    Fan va ja e sugen på att skaffa nytt avgasrör, undrar hur ljud o effekt blir av att plocka en dämpare?

  14. #34
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 300
    Nu har jag fått mitt bastuck avgas monterat, riktigt fett med deras slutrör och helpolerade dämpare och ett ljud ala R32! Kan rekommenderas!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin