Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361

    Återigen i VW familjen!

    Har precis kommit hem efter att hämtat mig ett styck svart R36. Vilken underbar bil! Blev väldigt snabbt förälskad i bilen. Lätt hanterlig, Gick från Vw gti dsg -05. Var vilsen ett tag o tittade på Merca efter att sålt Gtin. Hade sen tidigare haft, golf 2,3,4,5 plus en corrado G60. O kravet var nu kombi. Det blev självklart en VW igen, saknade dem och den stämning som finns inom oss lite halvsjuka vw töntar... Ljudet från den morrande 3.6 liters besten kommer ruinera mig, eller ge mig lunginflammation. Vill hela tiden höra den vråla så kör runt i sport läge med rutorna nere o letar tunnlar eller gränder. Det är där ni kommer hitta mig kommande tid, där varvräknare möter bensinmätare tillverkandes ett dovt muller. Så törstig e den dock inte, klart man vill ge den 1,5 liter men går att köra riktigt roligt runt 0.8 också! Värt varenda krona! JAG ÄR KÄR!

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361


    Nytaget i gryninsljus med mobilkamera.Dock skitig, många som ville leka på vägen

  3. #3
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Gratulerar. skicka upp lite fler bilder så man får se skönheten =)
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  4. #4
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 399

    VR

    Citat Ursprungligen postat av canterbury Visa inlägg
    Saknade den stämning som finns inom oss lite halvsjuka VW töntar...

    Har precis kommit hem efter att hämtat mig ett styck svart Passat R36.
    Vilken underbar bil!
    Blev väldigt snabbt förälskad i bilen.
    Ljudet från den morrande 3.6 liters besten kommer ruinera mig, eller ge mig lunginflammation.
    Vill hela tiden höra den vråla så kör runt i sport läge med rutorna nere o letar tunnlar eller gränder.
    Det är där ni kommer hitta mig kommande tid, där varvräknare möter bensinmätare tillverkandes ett dovt muller.
    Så törstig e den dock inte, klart man vill ge den 1,5 liter men går att köra riktigt roligt runt 0.8 också!
    Värt varenda krona!
    JAG ÄR KÄR!
    GRATTIS till en läcker bil.

    Ge dock bilen ett riktigt avgassystem så att du verkligen får nackhåren att resa sig när VR-motorn får varva lite. )
    Orginal systemet låter en hel del kvävt. (

  5. #5
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Grattis! Kul med en till R36 ägare här! Blir det mindre ensamt

    Dock så skall du inte tro att det går att köra på 0.8, den bästa tanken jag haft på 3000mil är 1.03 och då har det varit enbart landsväg och "normal" körning. Färddatorn är vääldigt optimistisk.... Men, vem bryr sig när bilen är sååå bra som den är!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  6. #6
    Chesmal
    Gäst
    Vill hela tiden höra den vråla så kör runt i sport läge med rutorna nere o letar tunnlar eller gränder.
    Like a boss !

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Vilken bra beskrivning du gör av VW-känslan och stämningen :-) Och gratulerar till den fina bilen med underbart ljud, faktiskt en utav de trevligaste bilar jag kört. Vilken väghållning, vilken sittposition och styrkänsla (mycket köttig styrning) och motorn... Lycka till :-)

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    Tack alla för era lyckönskningar! Ska rulla iväg till garaget ikväll o putsa lite. Ligger just nu o bläddrar i manualen till bilen på soffan. Samtidigt som jag surfar runt o kollar avgassystem o fälgar Blir inte förvånad om jag lägger upp en liten projekt tråd snart. Dock gjorde köpet ett litet hål i ekonomin så får vänta ut månaden. Alldelles för mycket månad kvar i slutet av pengarna haha... Nån som har ett stall tipps på fälgar och avgassystem? 19" borde sitta rätt bra, gärna med svarta detaljer :P

    Nä nu blir det ut på vägarna, ska handla 1 liter mjölk!

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    19" sitter säkert fint men jag skulle nog hoppa över svarta detaljer...och satsa på något med klassisk elegant BBS-design som matchar det fina kromet som då blir ytterligare accentuerat och bilens elegans.

  10. #10
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Detta tänker jag köpa: (ca 1200euro)

    http://www.bastuck.de/shop/index.php...20020&detail=1
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  11. #11

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Grattis till en grym bil.
    Jag kör VMR 19" på min passat


  12. #12
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Man ber att få gratulera till det kloka valet. Ett mycket trevligt fordon i alla avseenden, tillika sällsynt! Vad är en Mercedes jmfr denna. Denna vänder man ju sig om för att tittä på.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    19, jo man tackar.... ni tycker inte det är stötigt? Avgassystemet ser riktigt nice ut. Idag har det blivit många fina mil. Oss i mellan, blir faktiskt lite rörd när man ligger på en perfekt väg o känner samspelet i bilen synka med ljudet... Jag ler i hela själen.

  14. #14
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Har 19" Omanyt (org tillval) med 235/35-19, tillsammans med H&R fjädrar, H&R krängningshämmare och Bilstein B8 sprint dämpare är min R36 en järnsäng
    Orginal från fabrik med 19" och std fjädring var komforten utmärkt.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  15. #15

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    jag står i valet o kvalet att antingen reparera org fälgarna o pulverlacka i svart, eller avyttra dessa till förmån för nya 18 (bra för då kan jag använda de helt nya däcken igen) eller köpa mig ett par nya 18 elller 19 tummare. Kan tycka 19 fyller ut lite bättre... Blir till att sova på saken. Just nu ser jag ett par lite svarta fälgar med kromkant runtom för mitt inre öga, eller så kör jag wild and crazy o kromar på som tusan med ett par sjyssta kromfälgar.

    Hittade inget pris på det avgassystemet som postades. Verkar sällsynt med avgas till r36. Iofs kan man plocka dämparen för att locka fram mer ljud, men ett bra byggt system får ju mer fram karaktären o så slipper man förhoppningsvis att det sjunger i kupén när man kör. Det som lockar e ju att de kanske ger lite mer effekt med lite nya rör under besten. För så mycket mer än en viss optimering kan man nog inte göra (nej tänker inte kompressormata


    iiek, 1200 euro. tja smakar det kostar det?
    Senast redigerad av canterbury den 2011-10-08 klockan 00:01. Anledning: såg inlägget

  16. #16
    MiWi
    Gäst
    Hur upplever du bilen sett till helhet? Hur är karaktären?

    Ljudpotential finns.

    http://www.youtube.com/watch?v=QgKC1TUb6Wc
    Senast redigerad av MiWi den 2011-10-08 klockan 04:47.

  17. #17
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Finns bara 2 avgas till R36, bastuck är det ena, Supersprint är det andra (dyrare). 12000kr för att dubbelt rostfritt avgas till en uddabil är faktiskt väldigt prisvärt (du kör inte golf längre glöm inte det....)
    Ett ställe som säljer det: http://www.ebay.de/itm/Bastuck-Sport...item5adfbb1e03

    Har lyssnat på en tysk R36 med sportsystem under semestern och det ger ståpäls!!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  18. #18
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Om du skaffar 19" så kommer den att se lite SUV-aktig ut, 25mm sänkning med fjädrar är att rek då. Övrigt i trimväg är det snålt, B&B har ett chiptrim och GruppeM har ett inductionkit http://gruppem.co.jp/matching/produc...?goods_id=6860
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  19. #19
    Glader60
    Gäst
    Grattis till en bil med hög vill ha faktor!
    Den perfekta familjebilen.

    Kolla in http://www.sportauspuff-billiger.de
    De är lite billigare på avgas. Köpte mitt grenrör till G60 därifrån.

    /Rasmus

  20. #20

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    A Thorén
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    361
    Bilen till helhet är så fruktansvärt tajt. Den e stor, absolut. Men när du ligger på vägen, i en snäv kurva eller du rattar hastigt då känns den som en gocart. Styrningen är väldigt exakt, kurvtagnignen enoooorm marginal sett till effekt, har inte känt att espn gått in o stört en ända gång som den kunde göra på gtin. Den känns också förlåtande, bara ge lite mer gas om den börjar ge sig i en kurva (prova på löst underlag). Komforten såväl som ljudnivån är också väldigt bra, man sitter som en kung i stolarna, o från tronen styr du ditt rike via dsg lådan o den mycket greppvännliga ratten bestämmer vilken riktning du vill ta. Ville inte jobba idag, utan bara ut till bilen. På väg hem kom en liten honda type-r (den gamla modellen som piskar den nya fula). Vet att det e effekt i den lilla bilen, avgas, kammar osv e bytta så den går friskt. Var mitt första rödljus race med kombin, men fy fan vad R36 äter små Hyndor type-r till frukost! Var inte en chans, fanns inte på kartan! Men ljudet från jappsedämparen e ju gött när vtechen sätter in, men mullret från sexan ger mig rysningar! Sitter som bäst nu o kollar tyska sidor...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin