Resultat 1 till 10 av 10
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tony Malmberg
    Medlemsnr
    2045
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    33

    gti edition 30 dsg??

    Hej.
    Går i funderingar att införskaffa en ovanstående modell, så till frågorna.

    Har läst en del negativt om dsg lådorna att dom inte håller och strular??

    En av bilarna jag är intresserad av är fixad hos stertman, om lådan inte håller för orginal effekt hur funkar den då med 350hk??

    Övriga tankar och allt som kan vara av intresse för mig som köpare emottages GÄRNA!

    Så gärna svar från ägare till edt30 bilar eller mekaniker är av intresse, helst inte min svågers systers mormor.... ja ni förstår.

    Mvh Tony.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av Gonzo74 Visa inlägg
    Hej.
    Går i funderingar att införskaffa en ovanstående modell, så till frågorna.

    Har läst en del negativt om dsg lådorna att dom inte håller och strular??

    En av bilarna jag är intresserad av är fixad hos stertman, om lådan inte håller för orginal effekt hur funkar den då med 350hk??

    Övriga tankar och allt som kan vara av intresse för mig som köpare emottages GÄRNA!

    Så gärna svar från ägare till edt30 bilar eller mekaniker är av intresse, helst inte min svågers systers mormor.... ja ni förstår.

    Mvh Tony.
    Hej Tony!! Ska be min kompis skriva lite om bilen i fråga, han har nämligen ägt denna Golf.
    Men en sak är säker några 420 hk är det inte i denna maskin ,på sin höjd 330-350 med rejssoppa. Mvh

  3. #3
    GTI30EDITION
    Gäst
    Hej!

    Det är min gamla ED30 du funderat på antar jag. En röd bil med regnr SER352. Det första jag spontant
    kan säga är ju att effektuppgifterna i annonsen INTE stämmer.

    Det dom kallar för 420hkr program är dessutom ett program för race soppa, (104 oktan) vilket är rätt väsentligt att tillägga, men några 420hkr ger det inte. Möjligtvis 340hkr i motorn en bra dag med vinden i ryggen och hemlängtan.

    Vidare ÄR bilen vinterkörd i 2 säsonger. Den är krockad i höger fram, bytt framskärm, front och diverse delar. Omlackad högersida.

    Trimmet var tvunget att ställas ned av Stertman Motorsport pga kopplingen började slira, bilen blev
    långt ifrån densamma efter detta.

    Jag har haft bilen sedan den var ny, och jag har gjort alla optimeringar på bilen, inkl bromsar osv.
    Jag har tom kvitton kvar på allt.

    Mvh
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2011-09-30 klockan 15:27.

  4. #4
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Hej Tony!! Ska be min kompis skriva lite om bilen i fråga, han har nämligen ägt denna Golf.
    Men en sak är säker några 420 hk är det inte i denna maskin ,på sin höjd 330-350 med rejssoppa. Mvh
    Hallå R!

    Ja du har ju haft en svart manuell med samma väss, så du och jag vet ju en del om bilarna.

    Mvh

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tony Malmberg
    Medlemsnr
    2045
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    33
    Det va ju inget vidare objekt, men det finns en vit edt 30 med samma setup på blocket, det är nog mest den jag tittat på.
    Hur är stertman som företag att ha o göra med??

    Och det jag är mest nyfiken på är om dsg är ett vettigt val, eller om en manuell är att föredra.
    Hur mycket extra kostar en dsg vid servicar tex?
    Tanken att ha både automat och "manuell" låter bra i mina öron.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2009
    Namn
    Pierre Thorsell
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    218
    Det som skiljer i service är väl att en DSG ska ha ny växellådsolja var 6000:e mil, vet inte hur det är med oljebyte på manuell men det måste vara lååånga intervall på det?

  7. #7
    itouch
    Gäst
    Den vita på blocket känner jag till, en fin och lagomtrimmad bil.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Som itouch säger så är den vita Golfen inte hårt påställd, den har ca 300 hk och verkar va i bra skick,
    Hur Stertman Motorsport är som företag rekomenderar jag dig att söka upp olika trådar här på Gti klubbens
    forum eller googla runt lite, då lär du få en ganska klar bild om företaget och vad folk
    tycker om dem.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tony Malmberg
    Medlemsnr
    2045
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    33
    Ok, tack till er som tog er tid att svara det uppskattas !!

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andreas Baranto
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    102
    Hej !! Jag har en Golf Gti 5 Pirelli Edition ( edition 30 , 230HK ) till salu , med 4180 mil på mätaren , med fetare inredning och mycket ovanligaren en edition 30 , krockfri ej omlackad mm, givetvis DSG.
    denna bil får du för billigare pengar en de två som är på blocket.
    bifogar en länk: http://www.garaget.org/?car=248563
    Hör av dig på 0739-366729 eller andreas_baranto@hotmail.com om du är intresserad.
    bilen är i kanon skick. finns i göteborg.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin