Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    vw bagge
    Gäst

    aluminium oljetråg

    någon som vet på vilka bilar dom satt ? 70-80tal

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Får gärna utveckla det där...Bil/motor kanske?

    Alla nya (Nästan) VW bilar har Alu tråg.

  3. #3
    vw bagge
    Gäst
    jag vet inte var det kommer ifrån men passar vw 1,6 gti, audi 80gte som jag hade i folkrace bubblan för läge sen. 70 tals bilar då var det mest plåt tråg?

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Alutrågen kom i slutet av 90-talet iom 1.8t snurran och blev mer standard än undantag då på övriga motorer inom koncernern. (Fåtal ha plåttråg kvar idag).
    Före det var det plåttråg som gällde. (Nu räknar jag ej in boxer snurrorna i detta).

  5. #5
    vw bagge
    Gäst
    det var märkligt hade den i början på 90talet det är mycket större med kylflänsar

  6. #6
    mrpete
    Gäst
    Det finns ett schrick oljetråg i alu som har kylflänsar att köpa. Kolla ebay, tex detta

    http://www.ebay.co.uk/itm/Schrick-Al...item336b889e99

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Det sitter även ett alutråg med en riktig "bubbla" som går ut på sidan från amerikanska Dasher = Passat mk1 dock är den för längsmonterade motorer, utgick ur VAG sortimentet 1976 i Sverige :P rekommenderad ersättare: 049103599D = mest troligt plåt

    Mer info inkl art.nr
    http://forums.vwvortex.com/showthrea...il-Pan-MK1-MK2

    sen verkar denna GTE finnas:


    och så schricken:

  8. #8
    vw bagge
    Gäst
    Den första bilden stämmer korrekt! Det är en sådan jag har. Funderar på om jag ska sälja den, någon som kan hjälpa mig med prissättning?

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Tyska E-bay eller tradera, bör nog ligga lite lägre än vad schricken kostar, om du inte hittar en riktigt VW-fantast, så därför skulle jag lägga den på tyska E-bay. Kolla priserna där. Killen i USA hade pris på 200 USD så jag kanske skulle lägga mig runt 1000-lappen

    Oljetråg är Ölwanne på tyska

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin