Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    allbäck
    Gäst

    Kort gnällande ljud under turbo laddningen.

    Jag har ett kort gnällande ljud under turbo laddningen på min Caddy Carrera Cup.
    Det hörs vanligast på 2:an.

    Ljudet är ganska oregelbundet och det varierar hur mycket det låter. Har varit hos en auktoriserad VW verkstad men de vill inte erkänna att de hör något konstigt. Håller på och bli tokig på det.

    Någon som haft liknande eller kan gissa vad det är. Känns som att jag behöver berätta vad felet är för dem för att de ska åtgärda det....

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Vanliga fel är att EGR packningar drar. Tittar/lyssnar man upp bakom motor så ser man ett EGR rör som går från grenröret och den packningen brukar paja.Vanliga fel är att EGR packningar drar. Tittar/lyssnar man upp bakom motor så ser man ett EGR rör som går från grenröret och den packningen brukar paja.

    Annars måste dom leta bättre bara.Annars måste dom leta bättre bara.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Oj...dubbel trubbel blev det där.

  4. #4
    allbäck
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Oj...dubbel trubbel blev det där.
    Ska nämna detta för dem. Är inte så grym på att felsöka själv, men jag vet hur en dieselmotor/turbo ska låta. Så när de börjar prata om att det kanske är så på den modellen så ledsnar jag ganska hårt. Det betyder ju bara att de har fler bilar att rätta till i så fall.

    Tack för hjälpen, återkommer om hur det gick!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin