Sidan 1 av 5 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 97
  1. #1
    Stefan Löfgren
    Gäst

    Trimma min Golf GTI/R från årsm 2010

    Vem är bäst på trim i dag? Vilken effekt kan man räkna med att få med enbart en mappning.
    Finns det någon möjlighet att koppla ur antisladd-systemet i Golf R

  2. #2
    jonis
    Gäst
    Hej .
    Frågan är hur du tänkt använda bilen?
    Du kan få ut 322 hp och 480 mm med bara mappning.
    Detta funkar bra vid normal gatkörning men vid hård körning kommer bilen att tappa effekt pga värme mm.

    Dock kör dom flesta inte på bana / event och då får man mycket hk för pengarna!

    Du kan sedan gå vidare med sportavgas från turbo om så önskas.

  3. #3
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Löfgren Visa inlägg
    Vem är bäst på trim i dag? Vilken effekt kan man räkna med att få med enbart en mappning.
    Finns det någon möjlighet att koppla ur antisladd-systemet i Golf R
    Hej!
    Frågan vem som är bäst är helt upp till person till person och vad man vill få ut av det hela!
    Om man vill ha möjlighet att växa i sitt trim?
    Eller om man vill ha möjlighet att ha kvar alla VW´s original säkerhets funktioner i styrboxen?
    Eller om man vill att trimmet ska vara osynligt för verkstäder och övriga som kan bry sig om det?
    Eller kanske den som gör dom snabbaste Golf R på jorden?

    Som Du ser kan man ställa sig en mängd olika frågor, hur täcker garantier upp från leverantören av mjukvara?

    Angående att koppla ur antisladd-systemet så finns det inget enkelt trick ännu.
    Vet att det finns ett antal tuners som tittar på en lösning och säkert någon som har det klart, vi har det inte klart ännu tyvärr.

  4. #4
    Stefan Löfgren
    Gäst
    Tack för era svar.

    Jag brukade en R i vintras och var ute på div. små roliga oplogade vägar, måste säga att bilen går fantastiskt bra men det som saknades var att kunna köra helt utan hängslen.
    Återkommer till dig Jimmy när det blir aktuellt med trim. Måste bara få hem bilen först:-)

    Mvh Stefan Löfgren

  5. #5
    Krigge
    Gäst
    Vilka trim är "osynliga" hos en Aukt. verkstad?

  6. #6
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Krigge Visa inlägg
    Vilka trim är "osynliga" hos en Aukt. verkstad?
    Kan bara svara för oss och jag VET att vi har en mjukvara som med hjälp av GIAC Flashloader där man kan välja mellan original och trim mjukvaran i boxen gör det omöjligt för verkstaden att se att GIAC mjukvaran finns där till 100% och även omöjligt att upptäcka vid provkörning osv osv.

    Men finns säkert fler som är 100% osynliga!

    Med GIAC syns det inte ens att styrdonet är "flashat" vilket jag däremot vet att många av våra kollegor inte lyckats lösa ännu.
    Men så klart även där finns det undantag!

  7. #7
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Krigge Visa inlägg
    Vilka trim är "osynliga" hos en Aukt. verkstad?
    Revo http://www.revotechnik.com/

  8. #8
    silam
    Gäst
    Att det skall vara så svårt att bli av med ESP, helt otroligt ?
    Har någon mer kollar med VW på sistonde, 2012´orna har det ju urkopplingsbart så förhoppningsvis kan man uppdatera mjukvaran.
    Men jag hade personligen lika gärna fimpat skiten helt med 3´e parts mjukvara.

    /N

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Revotrimmade bilar presterar grymt bra, det ät bara kolla på listan
    http://forums.vwvortex.com/showthrea...-thread-top-20
    Dom snabbaste 2,0t fsi bilarna med k04 turbo är med Revoprogram.

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av silam Visa inlägg
    Att det skall vara så svårt att bli av med ESP, helt otroligt ?
    Har någon mer kollar med VW på sistonde, 2012´orna har det ju urkopplingsbart så förhoppningsvis kan man uppdatera mjukvaran.
    Men jag hade personligen lika gärna fimpat skiten helt med 3´e parts mjukvara.

    /N
    Jag har precis varit i kontakt med en person som jobbar med tekniska frågor på svenska VW. Den info som finns i dagsläget är att VW inte kommer att erbjuda urkopplingsbar ESP till modellår 2010-11. Det är bekräftat att hårdvara måste uppdateras för att få både fungerande och avstängd ESP.

  11. #11
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Krigge Visa inlägg
    Vilka trim är "osynliga" hos en Aukt. verkstad?
    Det som är bra att veta är att även då trimmen inte syns vid vanlig service osv, så kan man i efterhand i loggarna se att bilen varit trimmad ifall de gör en noggrannare undersökning.


    .

  12. #12
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Kan bara svara för oss och jag VET att vi har en mjukvara som med hjälp av GIAC Flashloader där man kan välja mellan original och trim mjukvaran i boxen gör det omöjligt för verkstaden att se att GIAC mjukvaran finns där till 100% och även omöjligt att upptäcka vid provkörning osv osv.

    Men finns säkert fler som är 100% osynliga!

    Med GIAC syns det inte ens att styrdonet är "flashat" vilket jag däremot vet att många av våra kollegor inte lyckats lösa ännu.
    Men så klart även där finns det undantag!
    Detta är fel . även om flash id och flash räknaren står på samma värden som innan chippningen finns den nu endå sätt att se att en bil har ett giac program i sig.

  13. #13
    Krigge
    Gäst
    Ja det spelar ju mindre roll om dom inte upptäcker att det sitter där utan när nåt gått snett skall man inte se att det nånsin suttit nåt där.
    Går det eller sparas alla loggar om turbotryck osv??

  14. #14
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 129
    Olika synsätt – Jag talar om att bilen har annat motorstyrningsprogram när jag lämnar in den på service på VAG. Orsaken är att jag inte vill ha det överläst för att slippa lägga dit det igen.

    Alternativet i mitt fall är att med den så kallade PPC enheten själv lägga tillbaka originalet innan service vilket jag inte har lust att lägga tid på. Dessutom börjar väl styrningen om från ”scratch” vid programinstallation och ska ställa in sina variabler igen.

    Jag inser till fullo vad ni är ute efter men tycker det är rimligt att tala om det för den som ska analysera bilen då det i allra högsta grad påverkar bilens beteende. Denna metod har jag praktiserat i många år.

    Är den chippad så märks det ju ändå när man kör den, vilket säkert tekniker/mek också märker.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2011-09-23 klockan 00:03.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  15. #15

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Jag har precis varit i kontakt med en person som jobbar med tekniska frågor på svenska VW. Den info som finns i dagsläget är att VW inte kommer att erbjuda urkopplingsbar ESP till modellår 2010-11. Det är bekräftat att hårdvara måste uppdateras för att få både fungerande och avstängd ESP.
    Samma svar har jag fått, de har bytt ut viss hårdvara i 2012'an vilket gör det omöjligt att uppdatera mjukvaran allena. Måste alltså fibbla med hårdvara också, vilken hårdvara det rör sig om har jag dock ingen aning om då jag inte frågade, tror att man gör sig själv en tjänst om man säljer sin 11'a och köper en 12'a ist!

  16. #16
    silam
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Jag har precis varit i kontakt med en person som jobbar med tekniska frågor på svenska VW. Den info som finns i dagsläget är att VW inte kommer att erbjuda urkopplingsbar ESP till modellår 2010-11. Det är bekräftat att hårdvara måste uppdateras för att få både fungerande och avstängd ESP.
    Om man är beredd att betala då, går det att byta den ?
    Beroende på kostnaden skulle det ju vara ett alternativ (även om jag tycker dom borde kunna lösa det i mjukvara).

    /N

  17. #17

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det går det säkert, men svenska VW har inte lyckats att få info om vad det är som ska bytas. Man ska nog inte räkna med att få hjälp med detta ärende.

  18. #18
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Det går det säkert, men svenska VW har inte lyckats att få info om vad det är som ska bytas. Man ska nog inte räkna med att få hjälp med detta ärende.
    Knappast...

    Tänk Aftonbladets rubrik:

    -"Förare dog i sportbilskrasch, tillverkare hade stängt av säkerhetssystemen..."

    .

  19. #19

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Då kan vi se fram emot jobbiga tidningsrubriker framöver eftersom både GTI och R har avstängningsbar ESP från modellår 2012!? Min gamla GTI V hade också avstängningbar ESP och jag kan inte minnas att jag sett några tidningsrubriker.

    Som sagt, man ska nog inte räkna med att få möjlighet att helt stänga av ESP via knapp för tidiga R/ GTI VI.

  20. #20
    Chesmal
    Gäst
    Stefan lyssna inte på dom
    lets burn some money !!!

    http://www.hgp-turbo.de/

    Ett HGP Leistungssteigerung für Golf VI R20 446PS-Version OCH endast 16.000 euro, som hittat steffe, om du blir bäst vet jag inte men du blir helt klart min idol för all framtid !

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin