Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 97 av 97
  1. #81
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    ACE Competition?

  2. #82
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    ACE Competition?
    Precis! Om jag som du(TS) bodde i Göteborg så hade jag inte tvekat en sekund över det valet, utan åkt direkt till Borås och Ace!


    .

  3. #83
    Krigge
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Precis! Om jag som du(TS) bodde i Göteborg så hade jag inte tvekat en sekund över det valet, utan åkt direkt till Borås och Ace!


    .
    Jag försökte ringa dom för ett tag sen men dom kunde inte svara i telefon.

  4. #84

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Jag trimmade min GTI -11 utan några som helst problem med Bluefin från Superchips, den har gått fint 700 mil hittills. Även Golf TSI 160 hk DSG -11 och Tiguan 2,0TFSI -10 fungerade smärtfritt att uppdatera och går fint...

  5. #85
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Jävligt tråkigt när det blir så, har själv haft V-tech i min bil och kommer inte köra med dom igen.
    Mjukvaran fungerade bra, men det var supporten som inte fungerade lika bra tyvärr!
    Mycket vänte-tid åt höger och vänster för att gubbe 1 och gubbe 2 skulle komma överens om vad som skulle göras med min kärra...
    Slutade med flera besök på verkstaden som inte resulterade i mer än att jag fick stå där och vänta =/.
    Fick tillbaka mina pengar snabbt och smidigt iallafall, allt gick bra på den punkten efter att man väl fått tag på dom per telefon.
    Hej!

    Mjukvara funkade bra men supporten var inte lika bra,vad är det du vill med ditt trim ,fungerade mjukvara eller bra support.Funkar mjukvaran så behöver man knappast support ?
    Om du inte förväntar dig att dom skall lära dig hur du skall spaka bilen ?

    Jag är ingen kund till Vtech eller något men visst är det svårt att få tag på Jonis ibland mm,men när man väl får det så är det supporten på högsta nivå,svarar på alla frågor och hjälper folk trots att jag är ingen kund hos dom.

    För övrigt så hittar du alltid något orsak att inte välja något trimföretag,du kanske kan passa på och chipa din bil själv ,billigt ,dåligt, nära,kan det bli bättre ?

    Mvh

  6. #86
    kotten
    Gäst
    Hur är det med trim för R och DSG? Klarar DSG lådan alla trim idag för R modellen?

  7. #87

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Con Fide
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Hej!

    Mjukvara funkade bra men supporten var inte lika bra,vad är det du vill med ditt trim ,fungerade mjukvara eller bra support.Funkar mjukvaran så behöver man knappast support ?
    Om du inte förväntar dig att dom skall lära dig hur du skall spaka bilen ?

    Jag är ingen kund till Vtech eller något men visst är det svårt att få tag på Jonis ibland mm,men när man väl får det så är det supporten på högsta nivå,svarar på alla frågor och hjälper folk trots att jag är ingen kund hos dom.

    För övrigt så hittar du alltid något orsak att inte välja något trimföretag,du kanske kan passa på och chipa din bil själv ,billigt ,dåligt, nära,kan det bli bättre ?

    Mvh
    Tjenare.

    Om man bara ska ha vanlig steg 1-mjukvara så brukar det fungera bra.
    Jag blev lovad mer än så (utvecklingsbil för steg 2 och vidare) men när bilen bara gick sämmre och sämmre med längre mellanrum mellan uppdateringarna så är det väl inte så otippat att man lackar ur efter ett tag?
    Lägg till att jag blir stillastående pga att person 1 och och person 2 inte kan hålla reda på vad den andre säger.
    Supporten är det absolut viktigaste, när man väl fått mjukvara till bilen så brukar det bli mer än så efter ett tag.
    Att hävda att det är svårt att få tag på Jonis är en underdrift då jag fick jaga honom i över 1 månads tid för att få svar (och ja, jag fick till slut ett svar... per sms).

    Jag vet att du inte är en kund, då kan man inte kräva så mycket.
    Jag däremot VAR en kund och om jag betalat pengar samt stått för bil för utveckling så förväntar jag mig att det sköts snyggt!
    Jag förväntar mig INTE att få höra skitsnack som kommit bakvägen via återförsäljare och diverse bekanta.
    Så sköter sig inte proffesionella, inte sant?

    "För övrigt så hittar du alltid något orsak att inte välja trimföretag, du kanske kan passa på och chipa din bil själv, billigt, dåligt, nära,kan det bli bättre?"
    Uhm, va? Jag antar att du inte gillar min lista som jag gjorde, eller?
    Om du inte gillar att jag är kräsen när jag ska välja mjukvara så undrar jag hur du själv väljer mjukvara...
    Om man ska lägga en massa pengar på bara mjukvaran så vill man ju iallafall att det ska vara ordentligt gjort, håller du inte med?



    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    Hur är det med trim för R och DSG? Klarar DSG lådan alla trim idag för R modellen?
    DSG-lådans koppling är starkare än vad den manuella lådan är vad jag vet om .

  8. #88
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Tjenare.

    Om man bara ska ha vanlig steg 1-mjukvara så brukar det fungera bra.
    Jag blev lovad mer än så (utvecklingsbil för steg 2 och vidare) men när bilen bara gick sämmre och sämmre med längre mellanrum mellan uppdateringarna så är det väl inte så otippat att man lackar ur efter ett tag?
    Lägg till att jag blir stillastående pga att person 1 och och person 2 inte kan hålla reda på vad den andre säger.
    Supporten är det absolut viktigaste, när man väl fått mjukvara till bilen så brukar det bli mer än så efter ett tag.
    Att hävda att det är svårt att få tag på Jonis är en underdrift då jag fick jaga honom i över 1 månads tid för att få svar (och ja, jag fick till slut ett svar... per sms).
    Hej!

    Jag förstår inte riktigt,funkar bra med steg 1, men vad var det som var vidare steg där det inte funkade lika bra där bilen gick sämre och sämre ?

    Hade varit bra om man kunde klona flera Jonis så att hinner med alla kunder


    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Jag vet att du inte är en kund, då kan man inte kräva så mycket.
    Jag däremot VAR en kund och om jag betalat pengar samt stått för bil för utveckling så förväntar jag mig att det sköts snyggt!
    Jag förväntar mig INTE att få höra skitsnack som kommit bakvägen via återförsäljare och diverse bekanta.
    Så sköter sig inte proffesionella, inte sant?
    Du har helt rätt ,håller med dig inget snack om saken där.



    Citat Ursprungligen postat av Confide Visa inlägg
    Uhm, va? Jag antar att du inte gillar min lista som jag gjorde, eller?
    Om du inte gillar att jag är kräsen när jag ska välja mjukvara så undrar jag hur du själv väljer mjukvara...
    Om man ska lägga en massa pengar på bara mjukvaran så vill man ju iallafall att det ska vara ordentligt gjort, håller du inte med?
    Jag är mer kräsen än du tror och att vara kräsen är absolut något man måste vara inom dagens trimning,det är så mycket skit program där ute inte bara inom VW audi utan övriga märke.
    Men det jag menade mer är att om du anser att ett program är bra,och även support så tycker jag att du skall offra och åka dit trots att det är långt dyrt mm.
    Du skall inte åka dit varije månad,
    För ett bra mjukvara åker jag till Kiruna om det krävs så resonerar jag,har jag inte råd med den resa så försätter jag köra orginalt..

    Detta är bara min åsikt

    För övrigt skulle det vara kul att höra även Jonis version av det hela,och vad kan man göra för att förbättra V tech support ?
    Jonis ser fram emot att du skriver ditt version,hade det varit min vän Saras så hade det redan kommit fram en version om inte 2

    Mvh

  9. #89
    Krigge
    Gäst
    Klassiskt problem med ett växande bolag. Antalet kunder per anställd når sin maxgräns. Folk blir lidande naturligtvis.

    Tyvärr är det åt helvete för dyrt att anställa i detta landet, jag har drivit bolag i olika former sedan 1999 så jag har känt på det.
    Nåt man drar sig för in i det sista.

    Men när man först efter skrivande på diverse forum får ett SMS tycker jag att det gått för långt.
    Ryktet sprider sig fort i våra kretsar.....

  10. #90
    jonis
    Gäst
    Att en kund inte inte känner sig nöjd är alltid ett misslyckande från vår sida , det kan man aldrig komma ifrån.

    Lite kortfattat , vi skickade ut en rts. Enheten kunde inte läsa av bilen.
    Vi trodde då att det kunde vara något fel på den enheten kunden hade och såg till att han kunde låna en annan av en av våra killar i Göteborg .

    Det ska visa sig att enhet nummer 2 inte heller fungerar.
    Kunden ringer mig på lördagen och berättar att han inte kan läsa ur bilen.
    (29 okt)
    (Normalt tar jag inte arbetssamtal på helger).
    När han ringer är jag aningen stressad och sitter med mina barn, jag ber att få ringa upp om 10 min. Dock uppstår då en situation då jag måste ta hand om barnen.
    Jag glömmer helt enkelt bort att ringa honom. Ser sedan att namn skickat ett sms.

    Min tanke var att ordna detta på måndagen.
    (31 okt)
    När måndagen kommer har jag helt glömt bort detta då jag har en hög med mail att gå igenom.
    För detta finns ingen ursäkt, jag borde ringt upp honom .
    Dock får varken jag eller nån av mina kollegor ,samtal eller mail om detta.

    Det är inte förren jag läser på detta forum / zatzy som jag kommer ihåg vad jag glömt.
    (4 nov)
    Jag är hemma med sjuka barn tors/ fre och kan inte ringa utan skickar ett sms till honom där jag ber om ursäkt och erbjuder en gratis optimering om han kommer förbi vårt huvudkontor.

    Normalt har vi en väldigt hög service nivå.
    Dock har vi säljare som normalt sköter kundkontakter, jag har extremt mycket att göra och är inte helt lätt att få tag på.
    Jag är även mån om mitt privatliv kvällar /helger.
    Dock brukar jag hjälpa folk på min fritid, även folk som inte är våra kunder utan trimmat på andra ställen, när tid finnes.

    Ring först kontoret på 0850087250
    Alt info@vtech.se

    Tyvärr gick det fel denna gång och ber åter om ursäkt för detta.
    Du kommer självklart bli krediterad.
    Med vänlig hälsning,
    J vtech.se
    Senast redigerad av jonis den 2011-11-07 klockan 00:33.

  11. #91
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Att en kund inte inte känner sig nöjd är alltid ett misslyckande från vår sida , det kan man aldrig komma ifrån.

    Lite kortfattat , vi skickade ut en rts. Enheten kunde inte läsa av bilen.
    Vi trodde då att det kunde vara något fel på den enheten kunden hade och såg till att han kunde låna en annan av en av våra killar i Göteborg .

    Det ska visa sig att enhet nummer 2 inte heller fungerar.
    Kunden ringer mig på lördagen och berättar att han inte kan läsa ur bilen.
    (29 okt)
    (Normalt tar jag inte arbetssamtal på helger).
    När han ringer är jag aningen stressad och sitter med mina barn, jag ber att få ringa upp om 10 min. Dock uppstår då en situation då jag måste ta hand om barnen.
    Jag glömmer helt enkelt bort att ringa honom. Ser sedan att namn skickat ett sms.

    Min tanke var att ordna detta på måndagen.
    (31 okt)
    När måndagen kommer har jag helt glömt bort detta då jag har en hög med mail att gå igenom.
    För detta finns ingen ursäkt, jag borde ringt upp honom .
    Dock får varken jag eller nån av mina kollegor ,samtal eller mail om detta.

    Det är inte förren jag läser på detta forum / zatzy som jag kommer ihåg vad jag glömt.
    (4 nov)
    Jag är hemma med sjuka barn tors/ fre och kan inte ringa utan skickar ett sms till honom där jag ber om ursäkt och erbjuder en gratis optimering om han kommer förbi vårt huvudkontor.

    Normalt har vi en väldigt hög service nivå.
    Dock har vi säljare som normalt sköter kundkontakter, jag har extremt mycket att göra och är inte helt lätt att få tag på.
    Jag är även mån om mitt privatliv kvällar /helger.
    Dock brukar jag hjälpa folk på min fritid, även folk som inte är våra kunder utan trimmat på andra ställen, när tid finnes.

    Ring först kontoret på 0850087250
    Alt info@vtech.se

    Tyvärr gick det fel denna gång och ber åter om ursäkt för detta.
    Du kommer självklart bli krediterad.
    Med vänlig hälsning,
    J vtech.se
    Hej Jonis !

    Kul att få din sida av det hela.
    Jag tycker att du skött dig i email proffsigt.
    Jag är den första som kan skriva under att du när tid finnes så tar du hand om mina frågor mm som kvällar,helger mm,men även när du inte svarar så har jag förstålse för detta TROTS att jag kör SAAB
    Dessutom så tog du hand om Stertmans kunder vid flera tillfälle när dom hade problem med bilar,trots att detta skedde i smyg då kunden inte vill att det skall komma upp.
    Jag är inte den första som ringer mm och inte sista heller,sen har du familjen som är det viktigaste.

    Tummen upp för dig.

    Ha det bra

    Mvh

  12. #92
    Krigge
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Att en kund inte inte känner sig nöjd är alltid ett misslyckande från vår sida , det kan man aldrig komma ifrån.

    Lite kortfattat , vi skickade ut en rts. Enheten kunde inte läsa av bilen.
    Vi trodde då att det kunde vara något fel på den enheten kunden hade och såg till att han kunde låna en annan av en av våra killar i Göteborg .

    Det ska visa sig att enhet nummer 2 inte heller fungerar.
    Kunden ringer mig på lördagen och berättar att han inte kan läsa ur bilen.
    (29 okt)
    (Normalt tar jag inte arbetssamtal på helger).
    När han ringer är jag aningen stressad och sitter med mina barn, jag ber att få ringa upp om 10 min. Dock uppstår då en situation då jag måste ta hand om barnen.
    Jag glömmer helt enkelt bort att ringa honom. Ser sedan att namn skickat ett sms.

    Min tanke var att ordna detta på måndagen.
    (31 okt)
    När måndagen kommer har jag helt glömt bort detta då jag har en hög med mail att gå igenom.
    För detta finns ingen ursäkt, jag borde ringt upp honom .
    Dock får varken jag eller nån av mina kollegor ,samtal eller mail om detta.

    Det är inte förren jag läser på detta forum / zatzy som jag kommer ihåg vad jag glömt.
    (4 nov)
    Jag är hemma med sjuka barn tors/ fre och kan inte ringa utan skickar ett sms till honom där jag ber om ursäkt och erbjuder en gratis optimering om han kommer förbi vårt huvudkontor.

    Normalt har vi en väldigt hög service nivå.
    Dock har vi säljare som normalt sköter kundkontakter, jag har extremt mycket att göra och är inte helt lätt att få tag på.
    Jag är även mån om mitt privatliv kvällar /helger.
    Dock brukar jag hjälpa folk på min fritid, även folk som inte är våra kunder utan trimmat på andra ställen, när tid finnes.

    Ring först kontoret på 0850087250
    Alt info@vtech.se

    Tyvärr gick det fel denna gång och ber åter om ursäkt för detta.
    Du kommer självklart bli krediterad.
    Med vänlig hälsning,
    J vtech.se
    Sorry, såg inte detta inlägg....

    Ett bra exempel på hur man botar en missnöjd kund enl. min mening.

    En förklaring och ursäkt sen är saken ur världen för min del!

    Kommer gärna förbi för en optimering om det är möjligt med min bil.

    Mvh

  13. #93
    AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Krigge Visa inlägg
    Sorry, såg inte detta inlägg....

    Ett bra exempel på hur man botar en missnöjd kund enl. min mening.

    En förklaring och ursäkt sen är saken ur världen för min del!

    Kommer gärna förbi för en optimering om det är möjligt med min bil.

    Mvh
    Hej !

    Håller med dig..

    Detta kallar jag proffsigt.
    Hade det varit annat företag så hade det varit ett jäkla liv innan man skulle få kredit och framförallt bortförklaringar skulle ösa kraftigt..

    Tummen upp för Jonis.
    Vi syns på motorvägen i vår hoppas jag

    Mvh

  14. #94

    Reg.datum
    mar 2010
    Namn
    Ben Hogan
    Ort
    Växjö/Örebro
    Inlägg
    92
    Förklara! Osynlig hur?

    Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg

  15. #95

    Reg.datum
    mar 2010
    Namn
    Ben Hogan
    Ort
    Växjö/Örebro
    Inlägg
    92
    Tjena du pushar väldigt mycket för Revo. Hur kommer det sig? (Mest nyfiken)
    Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg
    Behövs ingen handenhet med Revo om du INTE vill ha möjligheten att själv byta mellan trim/org.

  16. #96
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av hoganb Visa inlägg
    Förklara! Osynlig hur?
    Du kan "nolla" efter en "flashning" så att det inte synns att boxen blivit omkodad.

  17. #97
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av hoganb Visa inlägg
    Tjena du pushar väldigt mycket för Revo. Hur kommer det sig? (Mest nyfiken)
    Jag ger info om Revo utifrån mina egna erfarenheter med dom......skulle inte påstå att jag "pushar" Revo framför andra.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin