Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 97
  1. #41
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Stertman Motorsport erbjuder även testa mjukvara, samt att missa inte att man har % på vårt trim som medlem i GTi klubben.

    Nackdelen med GIAC är ju att bilen måste till oss.

  2. #42

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Lasse
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    198
    Jag kör med Bluefin på min A4:a. Köpte direkt från England. Grym support om det blir nåt strul.

  3. #43
    jonis
    Gäst
    Vtech.se har 30 dagars öppet köp, bilen måste inte till oss. Rts skickas via post.

  4. #44
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Krigge Visa inlägg
    Kan nån ge lite feedback på vilken programvara man skall välja? Har kollat runt lite och får som vanligt blandade siffror.

    Rica Tuning: Kostar 8900:- exkl. deras softloader vad jag förstår. Ger 307bhp och 415nm

    Vtech: Kostar 8900:- Inkl. deras RTS enhet. Ger 322bhp och 480nm

    Giac: Kostar 8995:- för endast programvara. Ger mellan 305-315bhp och 400-420nm

    Bluefin: Kostar ca 5000:- inkl handenhet. Ger 308bhp och 408nm

    Revo: Kostar ca 5500:- plus 1800:- för handenhet. Ger 300bhp och 410nm

    BSR: Kostar 8900:- inkl. PPC3 och ger 308bhp och 395nm.

    Har man missat någon? Rent spontant känns BSR tryggast med tanke på garantier osv.
    Riktigt smutt handenhet har dom också. Annars lockar ju siffrorna hos Vtech, men det får man väl ta med en nypa salt?

    Input tack!

    Mvh
    Behövs ingen handenhet med Revo om du INTE vill ha möjligheten att själv byta mellan trim/org.

  5. #45
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Stertman Motorsport erbjuder även testa mjukvara, samt att missa inte att man har % på vårt trim som medlem i GTi klubben.

    Nackdelen med GIAC är ju att bilen måste till oss.
    Personligen tycker inte jag att det är en nackdel att få trimmet installerat på plats. Då ni märker om något inte fungerar som det ska...
    Jag skulle aldrig "postorder" trimma mina bilar...

    .

  6. #46
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Personligen tycker inte jag att det är en nackdel att få trimmet installerat på plats. Då ni märker om något inte fungerar som det ska...
    Jag skulle aldrig "postorder" trimma mina bilar...
    Det är lite av Stertman Motorsports åsikt oxå, vi vill gärna veta att bilen vi ska trimma inte har fel på magnetventiler, dumpventiler eller någonting annat!
    Samt kontrollera felkoder och se att bilen fungerar som den ska efter trim!
    Dock verkar det som att kunder som bor mer än 20 mil från vår verkstad tycker det är ireterande/nackdel!

  7. #47

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Med endast programvara från Giac ser det ut så här när jag kör mot en Bmw m3 e46a http://www.youtube.com/user/Grasak#p/a/f/0/wXx0i8pbzUY
    Några 305-315 hk är det inte tal om i detta rejs snarare 270-285hk,Siffrorna från Tuningföretagen är peakeffekt alltså ingen stabil effekt,
    För att få en stabil effekt krävs uppgradering av hårdvara som IC,avgas mm. Med endast programvara(chip) kommer bilen prestera i stort sett
    lika vilket företag du än väljer det viktiga är supporten, se till att hitta ett företag som kan sin sak och inte slår sig på bröstet å säger vi är bäst
    alla andra är skit..

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    När man läser detta så förstår man att det krävs en hel del för att få 301,8 hk. Citerar från en annan tråd:
    Bänkade min Ed.30 på bugrun, programvara från Giac, avgas+racekat+downpipe, autotechs bränslepump,öppet filter, s3 ic, flaschad dsg-låda.
    Resultatet blev:
    301,8 hk och 387 nm i motorn.
    253,5 hk och 355 nm på hjulen

  9. #49
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    När man läser detta så förstår man att det krävs en hel del för att få 301,8 hk. Citerar från en annan tråd:
    Bänkade min Ed.30 på bugrun, programvara från Giac, avgas+racekat+downpipe, autotechs bränslepump,öppet filter, s3 ic, flaschad dsg-låda.
    Resultatet blev:
    301,8 hk och 387 nm i motorn.
    253,5 hk och 355 nm på hjulen
    Du har hakat upp Dig på att försöka smutskasta oss känns det som Rian!
    Kan Du ta och ge Dig nu?
    Magnus Edition 30 har i våra ögon steg 2 och hur vida hans BSH insug verkligen fungerar som det ska för hans bil kan inte vi svara på!
    Gällande mjukvaran så har det hänt en hel del sedan Magnus var hos oss och dessutom så har han som sagt enbart en steg 2 mjukvara anpassad för avgassystem och högtryckspump.

    Nog nu!

  10. #50
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Med endast programvara från Giac ser det ut så här när jag kör mot en Bmw m3 e46a http://www.youtube.com/user/Grasak#p/a/f/0/wXx0i8pbzUY
    Några 305-315 hk är det inte tal om i detta rejs snarare 270-285hk,Siffrorna från Tuningföretagen är peakeffekt alltså ingen stabil effekt,
    För att få en stabil effekt krävs uppgradering av hårdvara som IC,avgas mm. Med endast programvara(chip) kommer bilen prestera i stort sett
    lika vilket företag du än väljer det viktiga är supporten, se till att hitta ett företag som kan sin sak och inte slår sig på bröstet å säger vi är bäst
    alla andra är skit..
    Tjoho!

    När det gäller steg 1, eller endast programvara (hur man nu kallar det) så tror jag inte att det skiljer speciellt mkt mellan tuning firmorna när det gäller prestandan.

    Jag håller med dig R när du skriver att supporten är absolut viktigast.

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Ingen smutskastning från min sida utan ren fakta!!
    En steg 2 bil(Golf 30 edition) med dessa uppgraderinga BÖR ha mer effekt än
    en bil med endast programvara,berätta gärna vad ni fått effekt uppgifterna i från
    när det gäller steg 1 (endast omprogramering) bänkar ni bilarna?

  12. #52
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Ingen smutskastning från min sida utan ren fakta!!
    En steg 2 bil(Golf 30 edition) med dessa uppgraderinga BÖR ha mer effekt än
    en bil med endast programvara,berätta gärna vad ni fått effekt uppgifterna i från
    när det gäller steg 1 (endast omprogramering) bänkar ni bilarna?
    Man ska inte lägga för stor vikt vid gratismätningarna som görs vid bugrun, ibland genomförs de inte helt seriöst(vilket är helt förståligt med tanke på omständigheterna). Ska nog mest ses som en kul grej mer än som en referens mätning.
    Finns det ingen riktig mätning gjord på den bilen?

    .

  13. #53

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Man ska inte lägga för stor vikt vid gratismätningarna som görs vid bugrun, ibland genomförs de inte helt seriöst(vilket är helt förståligt med tanke på omständigheterna). Ska nog mest ses som en kul grej mer än som en referens mätning.
    Finns det ingen riktig mätning gjord på den bilen?

    .
    Inte vad jag vet Thomas, men GTI30EDITIONs förra bil(edi 30) gjorde en bänkning med samma hårdvaruppgraderingar,
    resultatet blev även där ca 300 hk, efter sista påställningen när den gick som bäst hade den 340-350 hk med rejssoppa.

  14. #54
    GTI30EDITION
    Gäst
    Det man också bör fråga sig när det gäller programvaran är vad man är ut efter är det:

    * Högst toppeffekt?
    * Bäst register?
    * Snålaste bensinförbrukningen?
    * Snabbaste firman på forumet.

    Det är ju alltså svårt att säga vilket program som är "bäst", man får gå tillbaka till sig själv och se vad
    man är ute efter.

    Mvh
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2011-10-04 klockan 11:48.

  15. #55
    silam
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Ingen smutskastning från min sida utan ren fakta!!
    En steg 2 bil(Golf 30 edition) med dessa uppgraderinga BÖR ha mer effekt än
    en bil med endast programvara,berätta gärna vad ni fått effekt uppgifterna i från
    när det gäller steg 1 (endast omprogramering) bänkar ni bilarna?
    Det är alltid bra med erfarenheter från andra användare, det är ju det vi är här för.
    Men som oberoende forumläsare som läser alla trådar kring effekt & trim så måste jag hålla med om att det liknar smutskastning.
    Det är samma saker som återkommer i tråd efter tråd och det gör ofta att trådarna spårar ur.

    /N

  16. #56
    AeroPlus
    Gäst
    God dag Jonis !

    Seriöst dessa nintendo handkontroll mm som utvecklas är jag ärligt talat trött på,spelar ingen roll om det handlar V tech Bsr eller någon annan.
    Ni skickar in sånt saker sen installerar kunden detta på en felaktig bil.Vad händer då ?
    Detta i sin tur ger en missnöjd kund.
    Bilen måste in till trimfirma för prov test förre/efter om det frågas mig.
    Senast redigerad av AeroPlus den 2011-10-05 klockan 16:14.

  17. #57
    AeroPlus
    Gäst
    Hejsan Saras !

    Du får ta det lungt lite mot Rian,är det så ni hanterar kritik ?Kan du ta och ge dig nu ?Bra hantering isf ,tummen upp
    Rian är jävligt snäll i sina inlägg mm så jag tror vid kritik förkännar han inte såna inlägg från dig,specielt som är företagrepresentat.

  18. #58
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ThomasTs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thomas Thuresson
    Medlemsnr
    3263
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    662
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Det man också bör fråga sig när det gäller programvaran är vad man är ut efter är det:

    * Högst toppeffekt?
    * Bäst register?
    * Snålaste bensinförbrukningen?
    * Snabbaste firman på forumet.

    Det är ju alltså svårt att säga vilket program som är "bäst", man får gå tillbaka till sig själv och se vad
    man är ute efter.

    Mvh
    Vilket som är bäst beror ju på vilket syfte man har, så det går inte att svara på.

    Hade man möjligthet att testa de olika programvarorna i labbmiljö och analysera ändringarna i koden så skulle man kunna dra lite slutsatser. Men det kommer aldrig att hända.

    Jag har en vän som jobbar med mototrutveckling på AVL som jag tycker är kul att pratat motorer med, han garvar åt så kallade "trimfirmor" och avfärdar dem snabbt som amatörer som fumlar i blindo...

    .

  19. #59

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Det är lite av Stertman Motorsports åsikt oxå, vi vill gärna veta att bilen vi ska trimma inte har fel på magnetventiler, dumpventiler eller någonting annat!
    Samt kontrollera felkoder och se att bilen fungerar som den ska efter trim!
    Dock verkar det som att kunder som bor mer än 20 mil från vår verkstad tycker det är ireterande/nackdel!
    Bara 20mil suck... Om jag ändå haft SÅ nära till ER (jag har 71 mil dit enkel väg... :-P) Jimmy så hade jag dykt upp hos er oftare tror jag, inte så bra för plånboken men iövrigt så är iaf JAG sjukt nöjd med både bil och support från ER sida.
    Men det är ju bara min åsikt och det är ju ett fritt land (någorlunda iaf) men det är som fler än jag som verkar tycka att det lätt tenderar till pajkastning i alla trådar som handlar om eftermarknadstrim.. Trist när det blir så.

    over and out Erik

  20. #60
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av ThomasT Visa inlägg
    Vilket som är bäst beror ju på vilket syfte man har, så det går inte att svara på.

    Hade man möjligthet att testa de olika programvarorna i labbmiljö och analysera ändringarna i koden så skulle man kunna dra lite slutsatser. Men det kommer aldrig att hända.

    Jag har en vän som jobbar med mototrutveckling på AVL som jag tycker är kul att pratat motorer med, han garvar åt så kallade "trimfirmor" och avfärdar dem snabbt som amatörer som fumlar i blindo...

    .
    Det jag skrev var nog med en "smula" ironi. Det får inte bli för allvarligt, då är det inte roligt längre.

    Mvh

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin