Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    luniberry
    Gäst

    Demontering av oljetråg Golf Variant - 2003

    Har lossat alla skruvar 20 st men det sitter ordentligt fast i alla fall. Ser ut som nåt vitaktigt tätningsmaterial som kommit ut på sidorna. Hur lossa tråget? Vilka verktyg behöver man? Är det andra detaljer som måste demonteras först?
    Senast redigerad av luniberry den 2011-09-18 klockan 20:16.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Sitter 3st skruvar i bakkant på oljetråget som du kommer åt genom svänghjuskåpan , men dom verkar du ha hittat eftersom du lossat 20 skruvar. =)
    Svänghjulet måste stå i det läget att du ser skruvarna annars får du ej lös dom.
    När dom 3 skruvarna är lös och resterande skruva runt om är det bara packningsklistret som håller tråget på plats.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Och det kan sitta utavbarafan detdäringa vita kletet =) Bända loss det om du är säker på att alla skruvar är borta.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Jag brukar ta en gummiklubba och banka försiktigt. *viskar*

    Ville inte skriva det pga av att jag ej vill vara ansvarig för ett ev sönderslaget tråg.

  5. #5
    luniberry
    Gäst
    Tack för era tips! Jag ska testa att försiktigt banka o se om den lossnar! Har ni mer tips så tar jag vänligen emot dom! Tack!

  6. #6
    luniberry
    Gäst
    Så nu har jag fått loss oljetråget och svetsat igen hålet. Har fått dit alla skruvar utom två stycken som sitter skitdåligt till? Någon som har tips på hur man lyckas få i dem och vad man behöver för verktyg. Behöver man ta bort något för att komma åt? Hoppas någon av er vet!

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Men...du fick ju bort det?

    Vilka är det som krånglar? Kanske läsa det som Henrik skrev längre upp.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin