Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605

    Vw Golf 8v topp Vilken är bäst Att bygga på flödes mässigt :)

    Tjo tänkte kolla om någon vet vilken av Vw 8v golf toppar man ska ha o börja o bygga på ?? ide o tips mottages

  2. #2
    Quattro_mannen
    Gäst
    En tysk ABA topp om du kan hitta en dvs. det är en x-flow topp så du behöver nytt insug medans avgas passar från gamla 8v motorn.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    En "vanlig" 8v topp för ju g60 vara bland dom bättre iaf.
    Å skapligt lätt å få tag på.
    Är ju större ventiler iaf på dom.

    Men annars är väl i stort sätt alla 8v toppar lika om du lämnar in på ett portnings jobb å fräser väntilerna.
    Någon med större kunskaper på ämnet får gärna rätta mig om jag har fel

  4. #4
    mrpete
    Gäst
    Annars är ju en AKL betydligt lättare att få tag på. 1,6l som sitter i golf IV och vw beetle. Tror det är en vattenkanal som behöver svetsas lite, men det är ju en ganska liten modifiering.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    ja det är ju frågan va dom säger på bes om om man byter till x flow topp ??? ja jag har en g60 topp nu men skulle behöva ha tag i en ny .... Annars får man kör till bilprovning o se va dom säger om man kan reg om på något vis

  6. #6
    MiWi
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    En "vanlig" 8v topp för ju g60 vara bland dom bättre iaf.
    Å skapligt lätt å få tag på.
    Är ju större ventiler iaf på dom.

    Men annars är väl i stort sätt alla 8v toppar lika om du lämnar in på ett portnings jobb å fräser väntilerna.
    Någon med större kunskaper på ämnet får gärna rätta mig om jag har fel
    Det är väl identisk topp mellan 8v Gti samt G60, förutom mildare kam på G60?

  7. #7
    mrpete
    Gäst
    Jag tycker att g60-toppen ser extremt lik ut min mk2 gti-topp. Enda skillnaden jag kan se är spridarhylsorna :P Nu har jag iofs inte granskat kanalerna, dock är båda topparna portade.. ventilerna är lika stora iaf.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Gustav
    Medlemsnr
    4805
    Ort
    Skåne Kristanstad
    Inlägg
    605
    jaha oki.. ja den jag har sitter så stora ventiler som man bara kan sätta i en 8v topp ... ja jag får väl ta o kolla runt o se om man kan hitta en topp

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin