Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    BNZ
    Gäst

    Kylfläkt går hela tiden...? VW caddy TDI -97

    Hej!
    Här om dagen när jag kom hem från jobbet och stängde av bilen, så fortsatte kylfläkten att gå.
    Jag tänkte att det nog var en fördröjning på den om motorn var väldigt varm. Så jag struntade väl i det och gick o hämtade mina småkottar på dagis. Den promenaden fram o tillbaks tar väl ca 15-20 minuter. När jag kom hem igen så hörde jag att fläkten på bilen fortfarande gick men den stannade efter ett par minuter. Så..problemet ur världen tänkte jag.
    Morgonen efter när jag skulle till jobbet så hörde jag ett ganska dämpat larmljud, och upptäckte att det kom från min caddy. När jag öppnade förardörren så tystnade ljudet, så jag stängde den igen och då började det igen. Så det var bara att lyfta av batteripolen och ta en annan bil till jobbet.

    Nu var jag ute och lapå polen igen och då klickar det till och så startar fläkten. Utan att tändningen är på. Jag letade reda på säkringen till fläkten och tog ur den. La sedan på polen igen. Men! Då startar larmet istället?!?!

    Får ett väldigt huvudbry av detta. Vad kan det bero på?
    Jag har nu satt batteriet på laddning och ska försöka starta bilen igen i kväll o se om det är nån skillnad.

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Är fördröjning på dom eftersom fläkten är tempstyrd , men går den 15-20 minuter efter bilen stängts av har du nå fel.
    Sätt i säkringen & om fläkten då börjar gå , dra ur kontakten vid termokontakten på kylaren.
    Stannar fläkten då?

  3. #3
    BNZ
    Gäst
    Batteriet är nu laddat. Provade att lägga på batteripolen och då smällde kylfläkten igång igen. Fast tändningen inte är på. Provade då att draur kontakten till givaren men utan resultat. Fläkten snurrar vidare iallafall!!

  4. #4
    BNZ
    Gäst
    Nu drog jag ur den stora kontakten som sitter på själva fläktmotorn och la sedan på batteri polen. Då hör man hur det stora reläet, som sitter till höger i motorrummet, slår till. kan det vara så att det är det som är felet?

  5. #5
    BNZ
    Gäst
    Har nu testat att dra ur alla kontakter till olika givare utan resultat. Bla den som sitter på kylaren och sen satt det en på en slang. Enda gången fläkten slutar gå är nä'r man rycker batteri polen eller drarur kontakten till fläkten.
    Tidigare idag när jag var ute och körde med bilen och stannade och stängde av den så gick fläkten ett tag för att sedan stanna. Men efter ca 10-15 minuter så startar den igen och går i ca 2 minuter. Men nu på kvällen så går den hela tiden.
    Någon som kan hjälpa??

  6. #6
    BNZ
    Gäst
    Ingen som har nån aninig?

  7. #7
    BNZ
    Gäst
    ingen som har den endaste synpunkt?

  8. #8
    mojoman
    Gäst
    har du nån bekant som har en likadan bil kan du testa o byta relät, har för mig att dessa relän är ganska dyra

  9. #9
    BNZ
    Gäst
    Kanske ska uppdatera lite så att tråden kan avslutas.
    Beställde ett nytt relä och nu fungerar det prickfritt igen!!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin