Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33
  1. #21
    jocke.w
    Gäst
    - Förvarings paket (grymt bra!)


    GTIPower: Vad innebär detta????

    Jag har själv köpt till förvaringslådan som finns som tillbehör till golfen under framsätet!!!

  2. #22
    GTIPower
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jocke.w Visa inlägg
    - Förvarings paket (grymt bra!)


    GTIPower: Vad innebär detta????

    Jag har själv köpt till förvaringslådan som finns som tillbehör till golfen under framsätet!!!
    Det är skenor i baggage utrymmet med en tillhörande "avgränsare" och två mindre "stolpar" med ett brett band i samma material som säkerhetsbältet.
    Bra om man tex vill ta med tvätt hinken utan att den skall fara omkring vid "aktiv" kurvtagning...

    Man kan naturligtvis "möblera" detta ganska fritt!

  3. #23
    adis
    Gäst
    Jag håller med tidigare skribenter att det finns vettiga och mindre vettiga tillval, men vill man betala så är det upp till var och en att göra det.

    Däremot när det gäller xenon debatten så kommer jag alltid att om det inte ingår välja att köpa xenon till mina bilar. Detta är min tredje bil med xenon och jag vill inte vara utan, och kurvljusen är ännu bättre!

    Jag har inte hittat något om xenon hos "Vi bilägare", däremot är länkarna nedan till Auto Motor & Sport's tester där alla klagar på vanliga halogen och rekommenderar xenon.

    http://www.automotorsport.se/biltest...706/070610.pdf
    http://www.automotorsport.se/biltest...623/062303.pdf
    http://www.automotorsport.se/biltest...522/052202.pdf

    Läs och bedöm själva.

  4. #24
    jocke.w
    Gäst
    Aaa...ok ,är det det som kallas förvaringspaket.

    litar nog mer på automotor än på vi bilägare

    Thank u adis!!!!!!

  5. #25
    pa_forsgren
    Gäst
    Halvljuset är bättre på xenon än halogen, det mätte Vi bilägare också fram. 4meter längre om jag kommer ihåg rätt (3lux). Men en hel del bredare, vilket är bra. Helljus däremot så lyser Xenon 149meter och halogen 202meter(båda 3lux). -Xenon har parkeringljus där halogen har en extra reflektor.
    Extraljus kan ju råda bot på sämre helljus.

    Om det är värt pengarna är upp till var och en.

    /Pär
    Senast redigerad av pa_forsgren den 2007-07-25 klockan 08:35. Anledning: felstavning

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av pa_forsgren Visa inlägg
    Halvljuset är bättre på xenon än halogen, det mätte Vi bilägare också fram. 4meter längre om jag kommer ihåg rätt (3lux). Men en hel del bredare, vilket är bra. Helljus däremot så lyser Xenon 149meter och halogen 202meter(båda 3lux). -Xenon har parkeringljus där halogen har en extra reflektor.
    Extraljus kan ju råda bot på sämre helljus.

    Om det är värt pengarna är upp till var och en.

    /Pär
    För mångas del så är nog bättre halvljus att föredra, man kör ju ofta på trafikerade vägar. Iaf jag... Bor man i
    norrlands inland är det naturligtvis en annan sak...

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av pa_forsgren Visa inlägg
    Halvljuset är bättre på xenon än halogen, det mätte Vi bilägare också fram. 4meter längre om jag kommer ihåg rätt (3lux). Men en hel del bredare, vilket är bra. Helljus däremot så lyser Xenon 149meter och halogen 202meter(båda 3lux). -Xenon har parkeringljus där halogen har en extra reflektor.
    Extraljus kan ju råda bot på sämre helljus.

    Om det är värt pengarna är upp till var och en.

    /Pär
    För mångas del så är nog bättre halvljus att föredra, man kör ju ofta på trafikerade vägar. Iaf jag... Bor man i norrlands inland är det naturligtvis en annan sak...

  8. #28
    adis
    Gäst
    Den extra parkeringslampa som tänds ingår i kurvljus konceptet. Den tänds när man vrider på ratten som ett komplement till xenonlinsens rörelse.

    Jag kör över 90% i storstaden eller på upplysta motorvägar därför är halvljuset viktigare för mig, och de gångerna jag kör i mörker har helljuset räckt för mig.

    Behöver man mer ljus är det bara att montera på två eller tre feta extraljus.

    Brorsan har två Bosch Navigator Xenon Blue på sin Pajero och det blir en ljusvägg när han slår på dem, ljuset går 1600m.

    Dessa är dock inte godkända för bilar registrerade efter år 2005.


    http://www.bosch.se/content/language.../extraljus.pdf

  9. #29
    vilse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pa_forsgren Visa inlägg
    Ingår Xenon så är det ju så; Jag skulle inte betala extra för det i en egenkomp. bil. I Passaten så är halogen bättre, särskilt med helljus. Kolla test i Vibilägare.
    De flesta Vw säljs med "rabatt". Den bil jag köpte för ett par veckor sedan var 39.000:- "billigare" än prislistan. Jag är knappast ensam om det erbjudandet.
    Det är en mycket fin bil du fundrerar på att köpa, du kommer inte att bli besviken. Det är bara att "hala upp lädret" !

    /Pär

    Hur lyckades du få så mycket i rabatt? Var inne och specade upp en precis som jag ville ha den och den skulle kosta 347000kr och de sänkte priset till 324000kr, dvs 23000kr i rabatt. Dock försökte jag inget i denna svängen utan lät han bara ge sin rabatt. Säljaren påstod att de ej kan gå under 5% marginal och då blev det detta pris.
    Det borde väl gå att pressa priset en del till?

  10. #30
    pa_forsgren
    Gäst
    Antar att det är lättare att få "volymbilar" billigare.
    Beställs flera bilar med samma uppsättning från fabrik kan de säljas billigare än om man specialbeställer ett ex.
    I mitt fall hade återförsäljaren "fått in" ett gäng som hade samma utr. samma färg. Då sänktes priset och de blev av med alla i ett nafs.
    Fick dock åka över 50mil för att hämta bilen.
    Återförsäljaren i stan här skulle ha 36.000:- mer och med "gamla" sportline utrustningen. Till summan skall "rabatten" på motorvärmare och drag läggas.

    Även om jag fått pruta ordinare 7% hos handlaren i stan så var resan en billig resa.

    /Pär

  11. #31
    Maha
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jocke.w Visa inlägg
    LOL.....vart finns det testet??? letat på deras hemmis!

    Kan hålla med om att det inte är bra....men det lyser bättre än min tidigare bil (passat 3bg halogen)

    Men som sagt kurvljus funktion samt xtra halogen lampa som tänds åt sidorna när man står still.
    Jag läste testet i Vi Bilägare, passat halogen vs xenon.
    Bilar med xenon (bi-xenon) saknar separat helljusstrålkastare, vilket betyder att helljuset består av samma lampa som halvljuset, när man slår på helljuset så "lyfts" metallbiten som ger halvljuset dess assymetri, och halvljuset blir till helljus genom att projektorlinsen utnyttjas helt.
    På bilar med Xenon sitter p-ljuset innanför halvljuset, där "halogenbilarna" har sina helljusreflektorer. "halogenbilarna" har sitt p-ljus utanför halvljuset där många bilar har blinkersen.
    "halogenbilarnas" halvljus förblir oförändrat vid aktiverat helljus, det är alltså inget "bi-halogen"

    Halvljuset var bättre med Xenon, men ingen "natt och dag upplevelse"
    stor del av kritiken mot xenonet, var att man för pengarna bara får ett marginellt bättre halvljus, men framförallt ett mycket sämre helljus.

    En variant kan ju vara att ta utan xenon, och att på efterhand (tyvärr olagligt) konvertera till xenon på både hel och halvljus, förmodligen både billigare och bättre, men på bekostnad av kurvljuset.

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    Först vill jag ju Gratta dig, e själv i samma sits
    Jag köper en gammal Passat kombi istället, billigt å bra å man slipper vara såå rädd om den när barnen "lever" i baksätet
    Xenon, Kurvljus, Parksensorer fram å bak, Förvaringspaket, Sidokrockkuddar bak, Aux ingång, Radio 500, Solskyddsgardiner bak, Textilmattor, Elvindruta...
    D e dom prylarna man "behöver".. sedan finns d ju mera lull lull som e "kul" att ha.....
    Men Navi å Större Hjul e ju såå mycket bättre att köpa löst efter.....

  13. #33

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Det är bara att slå till. 15 % rabatt är otroligt bra och bilen har i mina ögon "rätt" spec. Ett kanonköp och en mycket fin o rolig bil.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin