Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23
  1. #1
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    454

    Eftersnack Sviestad 11/9

    Tackar för de tappra själar som dök upp o förgyllde dagen.

    Då var man hemkommen efter en smått växlande dag o med sol regn o lite vind.
    Några varv hans med och även en tur i Stertmans bilar (Bmw modell... förlåt... samt en Golf 30Edition)

    Tyvärr var deltagandet lågt men regnet till trots så blev det mycket köra för deltagarna.
    Någon avåkning, generator trassel och ett hjullager som gick hädan till trots, så förlöpte dagen bra.

    Tackar OSC för er support och alla andra

    Väll mött nästa gång.

    //Mícke
    Träffansvari GTI Klubben.
    Micke
    Alias Silverpilen

  2. #2
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Silverpilen Visa inlägg
    Några varv hans med och även en tur i Stertmans bilar (Bmw modell... förlåt... samt en Golf 30Edition)
    Hej Micke!
    Kul att Du gillade att åka med i vår BMW 135 och i Serkans Golf Edition 30!
    Tummen upp för ett bra evenemang och kul folk, synd att det var så lite bilar bara!!! :-(

  3. #3
    Glader60
    Gäst
    Tack för en kul dag!
    Märkte att mina bromsbelägg hade tagit slut... Bromsade för mycket antar jag.

    Tog ett par hundra foton, ska kolla igenom och lägga upp någonstans för allmän beskådan.

    Syns på nästa träff!

    /Rasmus
    Med svarta skruvkompressorn.

  4. #4
    Tobbster
    Gäst
    Riktigt kul idag regnet till trots.

    Som sagt, mycket bantid!

    Tack för en kul dag.

    Mvh Tobbster

  5. #5
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    SixPss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Karlsson
    Medlemsnr
    4158
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    135
    Man skall aldrig ta det sista åket.... ;-) Vänstra yttre hjullagret bak skar med några minuter kvar att köra, lyckades ta mig tillbaka till depån. Sedan blev det en hastig avfärd mot Biltema som stängde 17.00, kl var nu ca. 16.45...... När vi kom fram till Biltema var klockan 17.02, och ingången var stängd.... Som tur var stod den en vakt vid utgången och jag lyckades övertala honom och en i kassan att jag skulle få komma in och köpa ett hjullager. Stort tack till Biltema i Linköping!!!!!!! Och ett jättetack till David och hans polare med Audi S2:an som körde mig till Biltema. Vem behöver trailer, när det finns sådana personer!!! ;-)

    Jag chansade på att byta bara lagret, lagerbanan i skivan var inte i nått bra skick och tappen såg inte rolig ut, men jag slipade upp dem så gått det gick och knackade dit lagret. Smetade dit lite fett och bad till gti gudarna.... När jag sedan kört några mil och stannade för att kolla hur det verkade så hade det inte ens gått lite varmt. Och det höll hela vägen hem!

    Loggade 84 varv, så det blev en del kört iallafall! Synd som sagt att det inte var mer folk som var och körde bara....
    Remember the six p's: Proper Planning Prevents Piss Poor Performance

  6. #6
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Silverpilens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Andrén
    Medlemsnr
    2571
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    454
    Imponerad över att Biltema hade lager... de har ju mycket annat i sitt sortiment idag
    Micke
    Alias Silverpilen

  7. #7
    Tobbster
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Glader60 Visa inlägg
    Tack för en kul dag!
    Märkte att mina bromsbelägg hade tagit slut... Bromsade för mycket antar jag.

    Tog ett par hundra foton, ska kolla igenom och lägga upp någonstans för allmän beskådan.

    Syns på nästa träff!

    /Rasmus
    Med svarta skruvkompressorn.
    Vore trevligt med lite bilder från träffen. Lägg upp dem här i Bilder/Video forumet vet jag.

    Mvh

  8. #8
    VWR18
    Gäst
    Trevlig, intressant och lärorik dag med varierande väder och fäste!










  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jesper Blomgren
    Medlemsnr
    5356
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    52
    En trevlig första GTIklubben-träff för min del och jag var väl en av dom få som blev glad när det började regna, Boran plaskar hellre i vattnet än på torr bana

    Tack för en skoj dag!

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    David Jovén
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    425
    Gött att det löste sig med hjullagret Johan! När vi svängde in på Bilema 17.02 (stänger 17.00) tvivlade jag starkt på att du skulle få tag på något. Det måste sett rätt ballt ut när vi kom in med bra fart och du bokstavligen störtade ut ur bilen och sprang in

    Trots våt bana halva eftermiddagen blev det rätt mycket kört för min del trots att vi inte var där förrän vid 12-tiden. När det sen torkade upp mot slutet var det riktigt kul, det var väldigt tomt på bilar så det blev många fria varv. Fast lite fler bilar hade varit kul :/

    Tack Micke & Co för funktionärsskapet!

  11. #11
    Glader60
    Gäst
    Bilder

    Ber om ursäkt för dålig bildkvaliet...

    Kastade typ 300 bilder. Allt tagit med kompakt digikamera från för långt håll och med sekvensfoton...

    Sa jag att de var av dålig kvalitet? Om inte så är de iaf det!

  12. #12
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Frugan har fortfarande inte kläckt ut någon unge, så jag kunde ju lika gjärna åkt på banträff...
    lätt å va efterklok, bäst för husfriden att jag stannade hemma. :-)

    Dock riktigt surt att missa en bandag, särskilt Sviestad som jag velat testa många gånger!

    Synd att få deltagare dök upp, det är ju faktist (nästan) lika roligt att köra i regn/blött, men desto mer lärorikt!


    Nu är det iaf färdigt med ungar så nästa gång sviker jag inte, Gelleråsen ska jag köra på,
    även om det har snöat ;-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  13. #13
    Tobbster
    Gäst
    Ingen som fotade Bora R32an på banan? Vore kul att se.

    Mvh.

  14. #14
    VWR18
    Gäst
    Här hittar ni fler bilder på Opel sport clubs forum
    http://www.opelsportclub.com/forums/...ad.php?t=75535

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Kul med Sviestad.
    Hade gärna åkt för jag har inte kört på den banan ännu.
    Hoppas det blir fler gånger då den verkar kul.

    Mer bilder tack.

  16. #16
    VWR18
    Gäst
    Någon som ligger inne med rörliga bilder från detta evenemang, vore kul att se....

  17. #17
    Glader60
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av VWR18 Visa inlägg
    Någon som ligger inne med rörliga bilder från detta evenemang, vore kul att se....
    La till de små filmerna jag tog. Ingen riktig videokamera, men bilderna rör på sig och det låter....

    Du finns med, Stermans BMW, SixPs, en Opel Manta samt en Roadster bland andra.
    Kolla på filmerna och bilderna. Länk finns i mitt tidigare inlägg. De 10 sista är filmer.

    Tack för länken till OPC och bilderna där! Hittade mig själv på bild även där, kul!

  18. #18
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Glader: Såg inte att de var filmer fören nu, finns det en chans att man kan få köpa filmerna med BMW?
    Skulle vara kul att lägga upp på garaget till bilen!

  19. #19
    Glader60
    Gäst
    Tyvärr blir det inte bättre kvalité än så...
    Bara använd om du vill! Det är väl bara höger-klicka och spara som...

  20. #20
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Rasmus: Min MAC vill iaf inte hitta någon spara som på filmerna, bilderna går fint men filmerna där jag leker med BMW;n verkar inte gå att tanka ner för mig! :-(

    Kan erbjuda någonting så klart för dom och behöver inte vara i bättre kvalitet, men vore bara kul att lägga upp till bilen på garaget då den ändå låter rätt mysigt!
    Tack!

    Kanske går att skicka via mail?
    jimmy @stertman . com

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin