Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708

    Värt att köpa en Jetta GTX??

    Ska åka och kolla på en Jetta GTX i eftermiddag igen. Som står HELT isärplockad av förre ägaren, som hade planer på att lacka om den och bygga banbil sen.

    Jag står väldigt i valet och kvalet om det är värt mödan att köpa denna, då jag:
    1. Har en dotter på 4 månader som tar lite tid.
    2. Är inte helt hundra på att den är 100% komplett
    3. Om det är värt allt arbete i slutänden
    4. Har fortfarande inte fått svar av ägaren om det är en GTX/GT eller rent utav en vanlig 1,8 8V (ska givetvis kolla detta sen) Han påstår att det är en GTX...

    Detta var det negativa...

    Positivt:
    1. Letar en lite "ovanligare" VW, (letat GTX tidigare)
    2. Vad jag kom ihåg så såg den hyffsat fräsch ut i karossen
    3. Misstänker att jag kan få den till ett bra pris (som jag kan meddela er om senare)
    4. Kan nog välja mellan en 1,8 16V KR eller 2,0 16V, eller kanske t.o.m 2,8 VR6 =)

    Skulle gärna vilja ha era åsikter, dels er med småbarn som kanske kan sätta er in i situationen och er som kan/inser värdet av en GTX.

    Tack på förhand

    Freiholtz

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Jag hade lätt köpt OM jag hade tid och plats.
    MEN jag har inte tid alls även om jag vill.
    Nu är min dotter 3,5år , och tjejen jobbar mycket.

    OM det är en GTX så är ju allt klart för 16V OM den nu inte redan är en sån.
    Jag har letat GT/GTX 16v länge känge åxå förut och har till och med en GT 16V.
    Men kommer nog aldrig ha tid att montera ihop den gissar jag.

    Värt allt jobb i pengar är det inte.
    Den blir inte vär så mycket tyvärr då man ser de få 16V som är ute de kostar 15-20.000:- för en fin.
    Men det är en udda bil och vill man ha en är det ju värt lite jobb att skruva ihop OM den är ok skick.
    Jettan med lite motor är fin att köra om man kan leva med att det är en gammal bil.

    Hjärtat säger KÖP!!!!
    Hjärnan ÄR lite mer tveksam.
    Förnuftet säger nej =(

    Men så klart jag skulle nog överväga köp även om situationen är som den är =)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Det är helt sant vad det gäller tiden, sen byggtid kontra pengar brukar jag aldrig räkna. För att jag mekar på fritiden av fri vilja och man får inget betalt för fritidsintressen =)

    Sen ska jag tillägga att Venton jag har i dagsläget är färdig för skrot, så behöver en annan bil framåt våren. Så jag räknar kanske med att va färdig framåt vårkanten...känner ingen tidspress att den ska vara färdig så snart som möjligt.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Köp och låt det ta tid att få den färdig....den är ju såpass ovanlig att det är värt att lägga ett par år på den och ändå ha tid med familjen.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Freiholtz
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    708
    Nu har jag vart hos polaren och kollat på bilen och tyvärr så blev han nog lurad när han köpte den tillsammans med ett par andra bilar. Jettan är en diesel, med bytt chassienummer på =( Jag är besviken och samtidigt ledsen för hans skull...

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Freiholtz du har PM!

  7. #7
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Man får beklaga, vilka idioter det finns.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin