Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165

    Art.nr på "kallare" Termostater

    Då gamla forumet är nere, så skulle jag vilja få tag på art.nr på en Termostat som öppnar tidigare till Golf 2 Gti 8v (GZ) typ en 80-graders.

    Vet att Pekka pratat om det i tidigare trådar, men det har aldrig angivits några art.nr, eller det kanske finns på mekonomen, men hittar inget i deras sortiment.

  2. #2
    Golfstige
    Gäst
    Ring till mekonomen, jag pratade med dom om termostater i förra veckan....
    Dom kunde fixa fram 80, 82, 83 graders till min kr motor, men de finns inte att hitta på deras hemsida....ring till dom så fixar dom det:-)

  3. #3
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag pratade med dom på Bildelen i Vara och dom fick hem termostaten på en dag.

  4. #4
    Barbapappa
    Gäst
    Jag var och handlade termostat åt 'tjipp' här på forumet till hans mk1 gti 8v förra veckan, och på Mekonomen hade dom inte så mycket om man kollade på mk1 & mk2 årsmodellerna med 8v i sin lista, men däremot om man kikade på tidiga mk1r som inte var gti så fanns det grejer. Termostaterna såg likadana ut bortsett gradtalen då...

    Tror det blev en 80graders till slut för det var det lägsta dom hade, funkade kanon.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    056 121 113 A - 80graders kör jag med från autodelar men det blir nog billigare att skaffa från mekonomen då termostaten med frakt från autodelar kostar 200:- =) vet ej vad mekon tar för en termostat

    EDIT: mekonomen tar 170:- för en termostat... o VAG ca 260:-
    Senast redigerad av Roffe den 2007-07-23 klockan 12:43.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Axelsson
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    145
    Sen så finns det även termokontakter som gör att kylfläkten startar tidigare?

    Men frågan är om det egentligen är nödvändigt, eller borde det räcka med en 80 graders termostat?

    Har lite funderingar att fixa det till min bil.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    Det beror ju helt klart på endamålet =)

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    lillkaxe, finns det att köpa i sverige? I kökörning slår inte min termokontakt till förrän oljetempen går upp mot 106 grader och det tycker jag är lite högt.

    jag har hittat på awesome gti store, men det blir rätt dyrt med frakten..
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Angående termokontakten på kylaren så ska det finnas en med lägre tillslagtpunkt till nån 80/90 tals audi, kanske har art.nr nånstans

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin