Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27
  1. #21

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    Visst kan du det, du behöver inte byta hela MDI kasseten för det, anslutningen på änden som går in i MDI'n är ju likadan på Iphone/USB kabeln! 2500kr.. vilken ÅF var det???
    Citat Ursprungligen postat av golfhenke Visa inlägg
    Hej
    Vill flika in en fråga.
    Har idag rcd 510 med aux och Ipod/Iphone MDI kabel ingång eller vad det heter i armstödet. Har sett att det finns MDI usb cable på ebay m.m.
    Kan jag helt enkelt plugga in en sådan kabel och få stöd för USB istället för Iphone som jag inte har? Enligt VW idag så sade dom att man behövde byta hela mdi "kassetten" i armstödet ca 2.500:- med jobb. Eller krävs det andra åtgärder?

    Stämmer det verkligen?

  2. #22

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av golfhenke Visa inlägg
    Hej
    Vill flika in en fråga.
    Har idag rcd 510 med aux och Ipod/Iphone MDI kabel ingång eller vad det heter i armstödet. Har sett att det finns MDI usb cable på ebay m.m.
    Kan jag helt enkelt plugga in en sådan kabel och få stöd för USB istället för Iphone som jag inte har? Enligt VW idag så sade dom att man behövde byta hela mdi "kassetten" i armstödet ca 2.500:- med jobb. Eller krävs det andra åtgärder?

    Stämmer det verkligen?
    Har du ett MDI interface så är det bara kabel du behöver.

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Visst kan du det, du behöver inte byta hela MDI kasseten för det, anslutningen på änden som går in i MDI'n är ju likadan på Iphone/USB kabeln! 2500kr.. vilken ÅF var det???
    Hej

    Tack för svaret. Vet inte om jag vill hänga ut någon men det var en auktoriserad i göteborg .
    Dom var generellt osäkra på hur jag får usb stöd och även hur jag enklast lägger till Telefon+bluetooth 9w7 och vad som fanns monterat när dom fick registreringsnummret. Jag har ju telefonknapp i ratten så jag tror den är förberedd, men är osäker på om mikrofon m.m. finns förinstallerad. Men det är ju ämne för en annan tråd

    Det är inte så väl att det finns en MDI - Usb Micro t.o.m? Någon som har bra länktips. Inte jättebråttom att få hem den.

    Mvh

  4. #24

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Som svar på din telefonfråga , kolla post nr 27 jag gjort här : http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...l=1#post167671

  5. #25

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av golfhenke Visa inlägg
    Hej

    Tack för svaret. Vet inte om jag vill hänga ut någon men det var en auktoriserad i göteborg .
    Dom var generellt osäkra på hur jag får usb stöd och även hur jag enklast lägger till Telefon+bluetooth 9w7 och vad som fanns monterat när dom fick registreringsnummret. Jag har ju telefonknapp i ratten så jag tror den är förberedd, men är osäker på om mikrofon m.m. finns förinstallerad. Men det är ju ämne för en annan tråd

    Det är inte så väl att det finns en MDI - Usb Micro t.o.m? Någon som har bra länktips. Inte jättebråttom att få hem den.

    Mvh
    Här har du en micro USB --> MDI
    http://global.ebay.com/Micro-USB-To-...756799250/item

    Osäker på vad för bil du har men det här är nog det rätta BT kittet du ska ha, komplett med kablage och mic m.m.
    http://www.carsystems.pl/vw-bluetoot...fit,id213.html

  6. #26

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Tackar för svaret båda. Tror det blir en micro usb och kanske en vanlig usb också om jag hittar.

    Lite billigare än 2500:-

    Mvh

    Edit.
    2 kablar beställda
    Senast redigerad av golfhenke den 2012-08-22 klockan 22:15. Anledning: uppdatera

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Jag köpte till en MDI till USB hos VW, dock bara provat med usbminne.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin