Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Michew
    Gäst

    Sänkningssats Golf GT årsmodell 2010.

    Behöver hjälp!

    Har en Golf GT Wolfsburg 2010 med 19" fälgar, 235-35-19 är måtten på däcken. Vill montera en sänkningssats ( fjädrar ) men vet inte vilken sats jag ska köpa eller var jag ska köpa den!

    Vet inte hur mycketsatsen ska sänka heller i mm, vill inte det ska ta i någonstans!

    Just nu ser bilen ut som en crosscountry

    Tacksam för hjälp!

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Andreas
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    156
    H&R fjädrar skulle jag rekomendera då. Ring bilmodecenter i Göteborg så får du råd om vad som passar. Svårt och säga om det kommer ta i utan att veta inpressning(ET) och bredd på fälgarna.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Joan Åkesson
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    543
    Denna golfen är sänkt 30 mm, dock så har har 225 profil
    http://www.garaget.org/?car=192954

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2007
    Namn
    Bernt-Olav Berger
    Ort
    Nora
    Inlägg
    477
    Hej (här också!)

    Det glömde jag på garaget. Det är att föredra med 225 framför 235 om du har högt ET, men det är som sagt väldigt beroende.. Jag hade inte kunnat köra 235'or på min utan problem. Inte med ET45 och 8,5" breda 19"-fälgar...

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2011
    Namn
    Andreas
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    156
    8" breda och ett et runt 48-50 tillsammans med 235 brukar fungera någorlunda med sänkning. Det finns ju dom som kör med 255/35-18" men då med mycket camber fram och bak. Baktill kan man alltid skruva till camber-vinklarna om det tar i, det är värre fram.

  6. #6
    Michew
    Gäst
    Har nu beställt en H&R sats från BilmodeCenter i Göteborg, riktigt trevlig och hjälpsam kille där !

    https://www.bilmodecenter.se/

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin