Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1
    Bastard66
    Gäst

    Trösklar till caddy mk1?

    Någon som vet om detta går att få tag i? Har googlat men ej funnit något.

  2. #2
    Bastard66
    Gäst
    Någon kanske vet om det är stor skillnad på längden av tröskeln mellan caddy och golf 1? Och om det stämmer ska man ha för 2 eller 4 dörrars?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Nu VET jag INTE , men jag skulle gissa på att OM Mk I Golf passar så är det 2-dörr du skall ha.
    Detta då du inte har bakdörrar och du inte behöver inviket som är för 4-dörr.
    Skulle gissa att det passar.......men vet inte!

    Mycket gissande =)
    Så ta det för vad det är.

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Caddy har samma kaross från B-stolpen som golf 4dörrars. Faktum är att om du kapar bor flak-kanten och karosssidan bak så syns andra halvan av golfens b-stolpe, och ca 15-20cm av tröskeln som fortsätter under caddyns plåt. Jag provade att kapa upp min förra caddy för att inspektera =).

    Och vad jag har hittat så finns bara caddyplåtar på VAG för enorma summor, om det ens finns kvar ännu.
    Men formen på trösklen är ju likadan hea vägen nästan så det lär funka med golftrösklar.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  5. #5
    Bastard66
    Gäst
    Men är det stor skillnad på längden tro? Har ej någon golf att mäta på.. Båda mina trösklar är såpass dåliga så det är inte värt att börja röra i dom.

  6. #6
    Särkelä
    Gäst
    Jag köpte trösklar till en fyradörrars.. använde iofs inte hela trösklen men höllt den emot o tyckte den passade.. man får kapa bort lite på trösklen bak..iom flaket..

  7. #7
    Bastard66
    Gäst
    men längden stämmer annars? Mina trösklar är genom rötna så måste kapa bort hela.. Tråkigt om man beställer en och så är den för kort. Men det ska alltså vara till 4 dörr?

  8. #8
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Annars får du väl köpa två o skarva =). eller tre om du ska byta båda sidor. 1½ till varje sida.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  9. #9
    Bastard66
    Gäst
    Ja jag vet men tråkigt å göra det me... får kolla med vag å se om det finns där.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Faktum är att om du kapar bor flak-kanten och karosssidan bak så syns andra halvan av golfens b-stolpe, och ca 15-20cm av tröskeln som fortsätter under caddyns plåt. Jag provade att kapa upp min förra caddy för att inspektera =).
    Stämmer det att det t.o.m. sitter gångjärn för bakdörrar på stolpen? Har hört att så ska vara fallet... :-)

  11. #11
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Det vågar jag inte svara helt hundra på, det var ett tag sen, men jag tror inte det. Kanske fanns på nån årsmodell, vem vet.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin