Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Knox
    Gäst

    Egendomlig glödning?

    Golf 3, 1,9 GTD -93

    Hallå!

    Imorse när jag klockan sex efter att ha jobbat natt bara ville hem fort som bara den så vred jag om nyckeln, glödlampan tändes som vanligt. När den slocknar så ska jag starta men bilen tänder inte ett dugg. Gnuggar som fan på starten, öppnar dörren och det riktigt stinker surdiesel. Tillslut så hoppar den igång.

    Hur funkar glödrelät på dessa bilar egentligen, ibland på morgonen när man kommer ut så blinkar bara glödlampan till och det är bara att vrida igång. Ibland vill den ha glöd lite längre, även fast det kanske är varmare ute?

    Kan glödrelät fungera lite sporadiskt? Var sitter det och var finns det nytt att köpa? glödstift bytta för 500 mil sedan.

    Mycket tacksam för svar!

  2. #2
    Knox
    Gäst
    Hej

    Jag kommer ingen vart med mitt problem, Jag trodde att det var lådan under expansionskärlet som styrde glödningen, så jag köpte en ny sån från en skrot men det hjälpte inte. Det sitter visst ett relä vid säkringscentralen med? kan dessa gå sönder? jag menar är det någon annan som råkat ut för det eller är det samma livslängd på bilen som på dessa? dessa relän ska ju visst vara elektroniska.

    Hjälp

  3. #3
    polomannen
    Gäst
    Du har strömförsörjnings relät i elcentalen som kan krångla....

    Vilken nummer den har kommer jag inte ihåg så där .....men googla på det så hittar du.

  4. #4
    Knox
    Gäst
    Slår jag på numret så står det GLÖDNING DIESEL RELÄ, är det det relät du menar?

  5. #5
    Knox
    Gäst
    Problemet löst, tack polomannen, det var relät som var kass. Märkt 104, placerat på plats 12 i centralen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin