Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Morris327
    Gäst

    Stora bromsproblem, Golf III 1.8

    Hej. Jag har fått en golf III 1.8 av min granne för ett jobb jag gjorde åt honom, alltså är den inte direkt fläckfri.
    Ett enormt problem är att bromspedalen går i botten, inget tryck byggs upp och det kommer ett metalliskt ljud från frambromsarna som bäst liknas med när man slår två hammare mot varandra. Om man trycker ner bromsen helt bromsas bilen lite, men bromsarna hugger och pulserar något rent helvetiskt. Min granne använde bilen som pendlarbil varje dag fram till för ungefär två månader sedan och då fanns inte problemet, den har stått still hela hans semester och nu köpte han ny bil. Det var när han skulle flytta den gamla golfen som han märkte problemet. Ingen olja finns på marken där den stått och det finns bromsvätska i behållaren.
    Någon som vet vad det är? Vad behöver bytas?
    Tack på förhand /Morris
    Senast redigerad av Morris327 den 2011-09-01 klockan 23:55. Anledning: felskrivning

  2. #2
    polomannen
    Gäst
    Lite mer info om bilen är det ABS på den..???

  3. #3
    Morris327
    Gäst
    Du det vet jag inte, idag var första gången jag ens satte mig i den. Men det är en 93a så jag gissar på att den inte har ABS. Annan viktig info... hmm... Jag hör bara ljuden från frambromsarna, "huggen" som jag pratade om känns upp i bromspedalen precis som när man tvärbromsar med ABS, bara det att hjulen inte låser sig, bilen bromsar i princip inget, man kan trycka pedalen till golvet utan att få tryck och "huggen" kommer typ en gång i sekunden eller en gång i halvsekunden.

  4. #4
    Sam
    Gäst
    Hej hallo

    OKej, du säger bromsvätska finns,

    När bytte den senast?

    Kan finnas massor av luft i systemet.

    Bromsklossar slut?

    Huvudbromscylinder trasig

    Böjd dig ner och kolla insidan av hjulhuset, så du ser OK'et på baksidan, ser du några läckor? (gäller samtliga hjulen)

    Börja med att lufta systemet med ordentligt NY bromsvätska, helst på verkstad där dom kan koppla på en slang som skjuter på tryck med ny vätska

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin