Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 77 av 77
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Här är väl bevis på hur bra en 4wd kan gå även i fart


    http://www.youtube.com/watch?v=gXuxi...e_gdata_player

  2. #62

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag undrar en sak på filmen med Revo golfen , rätta mig gärna men det ser ju ut som att den bara driver o bromsas FWD???

    Ser bara ett par rullar, hur går det till egentligen?

    Erik

  3. #63
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Här är väl bevis på hur bra en 4wd kan gå även i fart


    http://www.youtube.com/watch?v=gXuxi...e_gdata_player
    Bra ös i den, inget snack om saken. Dock tyckte jag att starten var lite knepig?

  4. #64
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Ok, låter snabbt det där. Hoppas ni dyker upp och kör framöver, så får vi mäta musklerna lite.

    Autotech S40n gick bra tyckte jag.

    Dock en del turbo lagg pga stort aggregat och liten motor (1,9 liter), men när laddtrycket kom upp
    så ångade den på!
    S40;n gick fint inget snack om det han körde ifrån mig.
    Att det finns mer att hämta i BMW är dock ingen hemlighet men som sagt vi hade problem och haft till och från och nu har jag själv vart sjukt dålig sedan i torsdagskväll/fredags...
    Som sagt först dumparna och sedan högtryckspumpen som felkodade och som hade problem, vanligt på N54 motorn dock.
    Nu går hon dock som hon ska till 100% så blir jag frånkörd nu har jag inget att skylla på alls!

    Och ser fram i mot att få komma och köra om Ni kör nå mer i år!?
    mvh

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag undrar en sak på filmen med Revo golfen , rätta mig gärna men det ser ju ut som att den bara driver o bromsas FWD???

    Ser bara ett par rullar, hur går det till egentligen?

    Erik
    Vanligt att man kopplar ur 4wd i bänken!

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Har inte Vtech trimmat nån TT RS som kan komma å köra

  7. #67
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    S40;n gick fint inget snack om det han körde ifrån mig.
    Att det finns mer att hämta i BMW är dock ingen hemlighet men som sagt vi hade problem och haft till och från och nu har jag själv vart sjukt dålig sedan i torsdagskväll/fredags...
    Som sagt först dumparna och sedan högtryckspumpen som felkodade och som hade problem, vanligt på N54 motorn dock.
    Nu går hon dock som hon ska till 100% så blir jag frånkörd nu har jag inget att skylla på alls!

    Och ser fram i mot att få komma och köra om Ni kör nå mer i år!?
    mvh
    Jag är inte hundra på om det blir något mer i år. Kolla med Mistafrizz (tror han kallas så) på Autopower.
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2011-08-29 klockan 22:30.

  8. #68

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Vanligt att man kopplar ur 4wd i bänken!
    Jag trodde inte att det gick på dessa bilar, vad ska man göra för att det ska funka?
    Räcker det med att koppla bort mellanaxeln eller krävs några andra ingrepp, jag vore mkt tacksam om ngn vet SÄKERT vad som krävs för att då är det möjligt för mig att få bilen bromsad här uppe i Umeå på dynotech http://www.dynotech.se/index.php/tjaenster (han har bara för 2WD)om det är ett "simpelt" kardanryck som krävs bara.

    Ursäkta min trådkapning Martin, men det känns som att det finns nog med kunskap här utan att jag behöver starta en ny tråd ngn annanstans.
    Mvh Erik

  9. #69
    itouch
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Jag trodde inte att det gick på dessa bilar, vad ska man göra för att det ska funka?
    Räcker det med att koppla bort mellanaxeln eller krävs några andra ingrepp, jag vore mkt tacksam om ngn vet SÄKERT vad som krävs för att då är det möjligt för mig att få bilen bromsad här uppe i Umeå på dynotech http://www.dynotech.se/index.php/tjaenster (han har bara för 2WD)om det är ett "simpelt" kardanryck som krävs bara.
    Mvh Erik
    Det är simpelt, du rycker båda kontakterna som går till haldexstyrenheten eller abs säkringen(som få känner till). I mitt fall så rycker jag bara säkringen till ABS då haldexsystemet går på samma elkrets och iom att absen avaktiveras så avaktiveras även haldexkopplingen som driver bakhjulen.

  10. #70

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Åh Fa*, är det så enkelt bara , var sitter/vilket nummer har ABS säkringen? Då blev det isåfall fantastiskt mkt enklare att effektmäta .

    Finns det några som helst risker med att göra det eller bara att mosa på?
    Tack för snabbt svar hur som helst
    Erik

  11. #71
    jonis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Har inte Vtech trimmat nån TT RS som kan komma å köra
    Finns en TTRS som presterar bra,den är dock inte byggd för rak fram körning utan bana.
    Den var nere på Nürburgring och kördes.

    Vi kan fråga ägaren om han är sugen på rattlås åka.


  12. #72
    jonis
    Gäst
    +1
    Stämmer bra.
    Säkring + kontakterna funkar bra att mäta i 1 axel bänk.

    Mät på framhjulen och hissa upp bakhjulen.
    (Dom kommer snurra med endå dock)

    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Det är simpelt, du rycker båda kontakterna som går till haldexstyrenheten eller abs säkringen(som få känner till). I mitt fall så rycker jag bara säkringen till ABS då haldexsystemet går på samma elkrets och iom att absen avaktiveras så avaktiveras även haldexkopplingen som driver bakhjulen.

  13. #73
    itouch
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Åh Fa*, är det så enkelt bara , var sitter/vilket nummer har ABS säkringen? Då blev det isåfall fantastiskt mkt enklare att effektmäta .

    Finns det några som helst risker med att göra det eller bara att mosa på?
    Tack för snabbt svar hur som helst
    Erik
    Kika bara i din instruktionsbok vilken säkring som är till ABS. Kan skilja nummer från bil till bil. Som Jonis säger, hissa upp bakhjulen bara så är det ok, de snurrar med lite för att kardanen skapar en liten liten friktion mot lamellerna i haldexkopplingen trots att de inte bygger något tryck, och därmed snurrar hjulen med väldigt svagt, så svagt att du kan stöta lite på hjulen med handen eller foten och de stannar.

  14. #74

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Här kan man se hur en Rs3 presterar med olika steg från detta företag,
    http://www.bb-automobiltechnik.de/de...w-details.html

    Och att Golf Ren på 362 hk gör 100-200 på 12,8
    http://www.bb-automobiltechnik.de/de...w-details.html
    Det krävs mycket effekt för att få bra tider 100-200+
    Men från stillastående går dessa bilar enormt bra..

  15. #75

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Jag måste säga att det är lite märkligt att +38 hk bara ger en halv sekund mellan 100-200 km/h mellan steg 2-3 medan +14 hk ger 1,1 s bättre tid mellan steg 1-2. Det luktar nedreglering av effekt pga hög inloppstemp. Undrar vad optimerad laddluftkylning betyder i steg 3?

  16. #76
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Här kan man se hur en Rs3 presterar med olika steg från detta företag,
    http://www.bb-automobiltechnik.de/de...w-details.html

    Och att Golf Ren på 362 hk gör 100-200 på 12,8
    http://www.bb-automobiltechnik.de/de...w-details.html
    Det krävs mycket effekt för att få bra tider 100-200+
    Men från stillastående går dessa bilar enormt bra..
    Det krävs mkt mos i en 4-krafs för att det ska gå fort i högre hastigheter.

    Ett exempel är att när jag ägde min Golf GTi 30 ED med Stertman trimmet körde jag mot
    en MTM trimmad S4 sedan (333hk 3,0Tfsi) MTM trimmad till 430hkr 515Nm och den
    hade Audis motsvarande DSG. (M-cantronic)

    Vi körde race på Moholm med rullande start från 50km/h med GTboard och jag kan säga
    att S4an blev långt efter.
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2011-08-30 klockan 22:00.

  17. #77

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag ska ge mig iväg o kika i säkringslådan så får vi se om det blir en bromsning snarast då.

    Jag gissar själv på 320-340 på hjulen max förmodligen mindre faktiskt då den här kalkylatorn säger att det krävs bara 352hk på min vikt för att åka 12.49 så Jimmys gissning på 350-370 i motor är nog riktigt nära sanningen.
    jag brukar räkna med hjälp av denna sida för övrigt.
    http://www.norberg-racing.com/

    Det märkliga är annars att den " överpresterar" på 402 m då 8.02 på 201 ska innebära 12.6+ på 402, eller så underpresterar hon på 201 då 12.49 ska betyda 7.88 på 201.
    En 60fot på 1.93 ska vara 68 km/h på 18meter så 0-100 under 4 är nog nära
    Tusan vet.. Och nu är jag nog ute på off topic igen ,sorry
    Erik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin