Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 77
  1. #41
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tjoho Martin!! Du har redan testat mot en av dessa snabba Golfar om nu den andra skulle va lite snabbare(kan inte skilja mycket)
    så spelar det ingen roll, din bil är snabbare än Bmw 335or med steg 3 det säger en hel del... nivån på Eventen har höjts
    senaste året och det är bara inse att Golfarna inte räcker till tyvärr.
    Köp dig nu en fin vit RS Rian och få lite härligt femcylindrigt morr i maskinen.

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tjoho Martin!! Du har redan testat mot en av dessa snabba Golfar om nu den andra skulle va lite snabbare(kan inte skilja mycket)
    så spelar det ingen roll, din bil är snabbare än Bmw 335or med steg 3 det säger en hel del... nivån på Eventen har höjts
    senaste året och det är bara inse att Golfarna inte räcker till tyvärr.
    Bara att slänga i en annan turbo i Golfen så ska ni se på pulver =)

    Fair ska vara Fair, Martin har en utbytt turbo i sin ST

    En kille på Revo technic i Rumänien kör med 460hk i sin Golf R. Så pulver går att fixa i dessa bilar med.

    http://www.youtube.com/watch?v=X_LsArSM9pc

    Den skulle ni jämfört mot kanske =)

  3. #43

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Lite annorlunda att nå max vrid först vid 5000 rpm.. Den är nog lite trött i botten men sen

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Lite pics på hans jobb

    DSG SSP 600hp upgrade



    Turbo&Grenrör




    Car




    Final Touch, med 6cm bredare framskärmar =)



    Seiröst bygge kan man säga.

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Med dessa inlägg ville jag bara visa att det finns alla varianter på byggen och vad plånboken tillåter.

    Så all respekt åt Martin nya Ford och Gesekes Golf R och övriga bilar där ute

  6. #46
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wolfbane1967 Visa inlägg
    Bara att slänga i en annan turbo i Golfen så ska ni se på pulver =)

    Fair ska vara Fair, Martin har en utbytt turbo i sin ST

    En kille på Revo technic i Rumänien kör med 460hk i sin Golf R. Så pulver går att fixa i dessa bilar med.

    http://www.youtube.com/watch?v=X_LsArSM9pc


    Den skulle ni jämfört mot kanske =)
    Yes.. så är det. Sen är det väl frågan om hur stor K04 turbon är mot RS:ens, jag vet inte hur mkt det skiljer. Sen åker jag med en cylinder till osv osv.. men då ska man väl jämföra 335ans 2 turbos och ytterligare en cylinder till där. Allt kan ju drar till ytterligheter om man vill det.

    Roligt event iallafall, bra mkt roligare än på forumen, så kom och kör!

  7. #47

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Jag kan inte låta bli att tycka det är kul att min bil kommer upp som referensbil ofta i snacket, men den hör ju inte riktigt till den här tråden från början.
    Inför nästa säsong så ska jag försöka komma o köra mot era bilar vid tillfälle bara det stämmer med allt övrigt man gör och lite framförhållning så är jag inte främmande för att ta mig iaf ner mot uppsala/ S-holms området.

    Jag antar att det är svårare att lura er norrut annars kan jag nog boka upp en gammal flygbas(åmsele) som vi brukar hyra och köra en del event på med diverse olika körtyper allt från dragrace till drifting & konbana möjlighet till boende finns också.

    wolfbane1967 tack för länken på Revo golfen, fy tusan vilka balla grejor, men som sagt det var ju det där med olika plånböcker med, annars en sån setup m låda & turbo hade inte gjort ont alls var hittar man mer om den bilen? Den måste ju var mkt snabbare än alla andra R golfar worldwide hitills om han nu kör den på stripp/bana vill säga.
    Mvh Erik

  8. #48

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    [QUOTE=wolfbane1967;147483]Lite pics på hans jobb

    DSG SSP 600hp upgrade



    Turbo&Grenrör




    Car




    Final Touch, med 6cm bredare framskärmar =)





    All respekt för denna Golf Jerker, men jag har väldigt svårt å se hur den skulle kunna matcha Martins bil,
    jag menar Forden är snabbare än 335or som kör låga 9or 100-200.) Riktigt fint bygge
    den Golfen skulle man inte tacka nej till

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Schysst film!! Martin känner du igen killen? http://www.youtube.com/watch?v=DZpcZ...ayer_embedded#!
    De va den volvon du körde jämt mot, Volvon gör låga 12or på strippen

  10. #50
    itouch
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    All respekt för denna Golf Jerker, men jag har väldigt svårt å se hur den skulle kunna matcha Martins bil,
    jag menar Forden är snabbare än 335or som kör låga 9or 100-200.) Riktigt fint bygge
    den Golfen skulle man inte tacka nej till
    Förstår inte riktigt hur du grundar det där.

    Varför skulle inte denna golf R kunna matcha forden? Den har 460hk, grovt räknat med drivlineförluster har den 390 på hjulen (forden har detta i motorn) även om 4wd inte är bästa kombon i höga hastigheter så rör de på sig duktigt med massa vrid och effekt, sedan har den dsglåda med uppgraderade kopplingar som är snabbare än vad forden någonsin kommer kunna växla. Förstår att du tycker om forden efter att ha åkt i den och kört den, samt sett vad den presterar mot vassa bmwn, men att totalt utesluta andra bilar utan någon grund är inte fear, med all respekt så går forden ruskigt bra och imponerar, men du pratar med ord som får den att framstå som oslagbar bara man har 4wd och mindre än 500hk.

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Förstår inte riktigt hur du grundar det där.

    Varför skulle inte denna golf R kunna matcha forden? Den har 460hk, grovt räknat med drivlineförluster har den 390 på hjulen (forden har detta i motorn) även om 4wd inte är bästa kombon i höga hastigheter så rör de på sig duktigt med massa vrid och effekt, sedan har den dsglåda med uppgraderade kopplingar som är snabbare än vad forden någonsin kommer kunna växla. Förstår att du tycker om forden efter att ha åkt i den och kört den, samt sett vad den presterar mot vassa bmwn, men att totalt utesluta andra bilar utan någon grund är inte fear, med all respekt så går forden ruskigt bra och imponerar, men du pratar med ord som får den att framstå som oslagbar bara man har 4wd och mindre än 500hk.
    Kom å testa nästa gång vore kul faktist, du har väl ca 450 hk i din fina Golf. mvh

  12. #52

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Itouch:s resonemang låter rimligt. Det handlar om hur mycket effekt som hittar ut till hjulen, utväxling, växlingstider, vikt, luftmotstånd etc. Att utesluta Revogolfen som en jämbördig kandidat är fel. Den är tyngre och har 4WD som nackdel men å andra sidan mer effekt (uppgiven).

  13. #53

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Inte helt enkelt så är det bara, det här med effekt o snabb bil, på mantorp på den ack så trista grenen 402m så åkte en R32 (wicked på zatzys forum) 12,91 den R32:an har bromsat över 450hp DSG osv.. i teorin så bör den ju vara mkt snabbare än min men så är ju inte fallet bevisligen och jag har ca 350-370 i motor är jag hyfsat säker på.
    Men på forum är ju svårt att vinna så det är väl bara att köra om det de som kan o vill o annars så får man väl sitta på läktaren och vara kung..

    Där är ju uppenbart Forden snabbast för dagen , jag lyfter på hatten och gratulerar, det är inte helt lätt eller billigt att åka fort.

    Håller med wolfbane, respekt till alla snabba bilar där ute som kör på event.
    Som jämförelse så åker min årsmodell 78:a E21 bmw ca 450+whp 2 liters 4:a 70-190 under 7 sek men den får väl knappast åka på event med er? OCH den kostar nästan mindre att bygga ihop än vad jag lagt ut i mods på R Golfen

    Det går inte att jämföra äpplen o päron åk o kör och njut av era bilar på ett sätt som passar er.
    Mvh Erik

  14. #54
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Din Golf hade med racesoppa högra fart på Mattias testraka än vad någon annan Golf oavsett 4-wd eller 2-wd haft.
    Iof med racesoppa men fortfarande 5-10km/h mer än var Serkan har, därför jag tror att Du kan ta även snabba 2wd bilar, iof med racesoppa men ändå!
    Då pratar vi fortfarande rullandestart och typ 30-230km/h...

  15. #55
    itouch
    Gäst
    Gasekke: Den bilen har inte dsg, utan manuell låda. Sedan så fick de aldrig till starterna, de har postat sina reaktionstider som visar hur dåligt de kom iväg. Samma setup och bilar i usa kör låga 12or.
    Senast redigerad av itouch den 2011-08-29 klockan 20:46.

  16. #56
    GTI30EDITION
    Gäst
    Gubbar!!

    Om någon av Er bygger en sådan här best till Golf R, så lovar jag och svär att jag ska matcha upp den
    med en Autotech modifiering som blåser ifrån den, Volvo femman går att mosa ur en hel
    del kraft.

    Vi kan sitta här och mun huggas hela natten. Kan det inte vara trevligare om vi möts upp
    glada i hågen på ett event och klappar varandra på ryggen för att vi har fina bilar??

    Jag tycker att det är skit kul med variation på bilarna på eventen. Allt ifrån budget byggen
    till dyra vassa Porsche och GT-R bilar.

    Skit skoj att se en Honda Civic på 900 kg med en massa effekt och lika kul att se en
    moddad Nissan GT-R.

    Jag vet inte om ni håller med mig. Jag är nöjd med Forden, den är skitkul och jag har ägt en del
    vassa bilar innan, men den här är som sagt en rolig bil alla kategorier. Sen om en 4wd Golf R
    kör ifrån mig... jahapp.. då är det väl bara att se över maskinen och kolla om man kan hitta
    ett par hästar till någonstans!!!

    Hoppas nu ni kommer på eventen och kör lite, även med ett leende på läpparna.

    Mvh

  17. #57
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Schysst film!! Martin känner du igen killen? http://www.youtube.com/watch?v=DZpcZ...ayer_embedded#!
    De va den volvon du körde jämt mot, Volvon gör låga 12or på strippen
    Vart tog Stertman 135:an vägen där??! Hände det något på vägen Särås?

    Mvh

  18. #58

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Hurra för dig Martin , jag håller fullständigt med dig.
    Itouch jag hade för mig att det var DSG i wicked My bad , då förstår jag att det är svårt det var dessutom väl första försöket på strippen med har jag för mig.

    Ville inte klanka ner på ngt sätt på den bilen sjukt fin bil och enormt välbyggd o påkostad utan bara ett exempel på hur svårt det är att köra fort.
    Fast jag kan oxå åka en låg tolva tror jag
    Jag har själv bara kört 7repor med min på strippen och kört fortare varje event jag kört på. Jag tror lätt på en låg 12:a med den bilen lika väl som med min och den var nog snabbare än min o RS banan på Mantorp actionmeet
    Iofs så klippte jag 3koner så med tidsavdrag är jag med där också.
    Men som sagt inte kritik utan en reflektion.
    Mvh Erik

  19. #59
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Vart tog Stertman 135:an vägen där??! Hände det något på vägen Särås?

    Mvh
    Martin,
    Haft problem med dumparna och även högtryckspumpen, det är äntligen ur världen. Nu ska den gå som den ska.
    Till denna helgens event så låg jag nerbäddad och Mattias var ute med sin båt för sista gången (?) för i år så därav WO.
    Men nog kör vi med bilen och vi har flera driftbox filer där bilen går som den ska och loggar 8,8-9,0 100-200km/h.
    mvh

  20. #60
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Martin,
    Haft problem med dumparna och även högtryckspumpen, det är äntligen ur världen. Nu ska den gå som den ska.
    Till denna helgens event så låg jag nerbäddad och Mattias var ute med sin båt för sista gången (?) för i år så därav WO.
    Men nog kör vi med bilen och vi har flera driftbox filer där bilen går som den ska och loggar 8,8-9,0 100-200km/h.
    mvh
    Ok, låter snabbt det där. Hoppas ni dyker upp och kör framöver, så får vi mäta musklerna lite.

    Autotech S40n gick bra tyckte jag.

    Dock en del turbo lagg pga stort aggregat och liten motor (1,9 liter), men när laddtrycket kom upp
    så ångade den på!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin