Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 77
  1. #21
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Det är helt ok.
    Men som sagt vi har tankat i GIAC steg 2 det är det vi gjort.
    Särås, kolla mitt tidigare inlägg. Jag har fått info om vad som är monterat på bilen.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Ok! Då får jag justera detta i filmen! Tackar!
    Martin!! hans setup är Wagner IC ,Wagner Downpipe, samt insugskittet som alla har,
    det motsvarar steg 2 hos vissa steg 3 hos andra, det som fattas är catback och
    det vet man ju hur mycket det ger i hp..

  3. #23
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Martin!! hans setup är Wagner IC ,Wagner Downpipe, samt insugskittet som alla har,
    det motsvarar steg 2 hos vissa steg 3 hos andra, det som fattas är catback och
    det vet man ju hur mycket det ger i hp..
    Precis. Jag har fått detta bekräftat på annat håll med.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Berätta vad som är monterat Martin!! För nått år sen hade han Wagnerprylarna iofs kan dom va sålda nu..

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Det va det jag misstänkte!! Finns vissa som aldrig kan köra med öppna kort...tyvärr

  6. #26
    jonis
    Gäst

    grattis martin

    Grattis till en grym bil Martin!
    Att du var snabbare än 335i med div mods måste ses som ett kvitto på en bra setup!
    Hade varit kul att jämföra mot min 2.0 TFSI, hade nog hamnat efter men det hade varit kul.
    Tyvärr står det på lack just nu.

    Lite nostalgi från förra årets event:


  7. #27
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jonis Visa inlägg
    Grattis till en grym bil Martin!
    Att du var snabbare än 335i med div mods måste ses som ett kvitto på en bra setup!
    Hade varit kul att jämföra mot min 2.0 TFSI, hade nog hamnat efter men det hade varit kul.
    Tyvärr står det på lack just nu.

    Lite nostalgi från förra årets event:

    Tack Jonis!

    Och tack för lånet av Drift Boxen, nu har jag koll på hur bilen går 100-150 och 100-200.

    Hoppas bilen är körklar till nästa event på Björkvik, då kan vi ju testa och se.

    Bra race mot Stertman Skodan i filmen!

    Mvh

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Personligen (men det är ju vad jag tror) så får nog Golf R:en tungt mot Serkans bil pga fyrhjulsdriften. Speciellt när dom kommer upp i fart. Men det är ju bara upp till bevis att killen dyker upp på nästa event, med gatsoppa eller race bränsle i tanken så kör vi ett par repor.
    Det vore skitkul att åka på ngt event med R golfen, men jag bor ju åt skogen till för allt kul är ju söderut.

    Men inför nästa år så måste jag komma ner och prova, trots tyngden så är den riktigt pigg även i fart men tung o det är nog fullt möjligt att bli frånåkt än båda dessa bilar. Båda är riktigt pigga men måste väl upp till bevis själv,
    Mvh Erik

  9. #29
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Det va det jag misstänkte!! Finns vissa som aldrig kan köra med öppna kort...tyvärr
    Öppna kort, finns fler som säljer Wagner än oss.
    Vi kontrollerade inte vad kunden hade för märke på sin hårdvara på bilen innan vi installerade GIAC steg 2.

  10. #30
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Öppna kort, finns fler som säljer Wagner än oss.
    Vi kontrollerade inte vad kunden hade för märke på sin hårdvara på bilen innan vi installerade GIAC steg 2.
    Hallå Särås!

    Vad innebär detta då. Är 335an en Stertman/ Giac Stage 2 bil, eller saknas något för att få detta steg?

    Nu menar jag det ni uppger på Er hemsida.

  11. #31
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Det vore skitkul att åka på ngt event med R golfen, men jag bor ju åt skogen till för allt kul är ju söderut.

    Men inför nästa år så måste jag komma ner och prova, trots tyngden så är den riktigt pigg även i fart men tung o det är nog fullt möjligt att bli frånåkt än båda dessa bilar. Båda är riktigt pigga men måste väl upp till bevis själv,
    Mvh Erik
    Självklart ska du dyka upp och köra med din Golf R. Om inte annat får du ju ett kvitto på hur din bil står sig mot andra bilar.

    Mvh

  12. #32
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Hallå Särås!

    Vad innebär detta då. Är 335an en Stertman/ Giac Stage 2 bil, eller saknas något för att få detta steg?

    Nu menar jag det ni uppger på Er hemsida.
    Martin,
    Bortser man från insuget så är det om informationen Ni säger stämmer vårt steg 2, det är korrekt.
    Men varken jag eller Mattias har monterat eller sålt dessa delar till kunden, den har GIAC steg 2 från oss.
    Om kunden sedan har monterat samma delar som oss så låter det som att kundens bil motsvarar en Stertman Motorsport steg 2, dock i detta fall utan Injen Intake.
    Vad det eventuellt gör för prestandan har jag dock svårt att spekulera i.

  13. #33
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Martin!! hans setup är Wagner IC ,Wagner Downpipe, samt insugskittet som alla har,
    det motsvarar steg 2 hos vissa steg 3 hos andra, det som fattas är catback och
    det vet man ju hur mycket det ger i hp..
    Inte för att det spelar någon roll just i denna diskussionen då vi diskuterar steg 2 från oss, men steg 2,5 innehåller cat-back som Du påpekar Rian.
    Det ger dock mer än vad det ger på många andra bilar då det tar bort dom bakre katalysatorerna, det vill säga cat-back i detta fallet är från främre katalysatorerna.
    Om det sedan ger 5-10hk eller liknande spelar iof ingen roll utgången i rejset med Martins bil hade troligen sett liknande ut.
    Och denna kunden har ju inte sagt steg 2,5 utan steg 2.

    Martin Din Ford går fint, Du kan vara nöjd!

  14. #34
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Särås Visa inlägg
    Martin,
    Bortser man från insuget så är det om informationen Ni säger stämmer vårt steg 2, det är korrekt.
    Men varken jag eller Mattias har monterat eller sålt dessa delar till kunden, den har GIAC steg 2 från oss.
    Om kunden sedan har monterat samma delar som oss så låter det som att kundens bil motsvarar en Stertman Motorsport steg 2, dock i detta fall utan Injen Intake.
    Vad det eventuellt gör för prestandan har jag dock svårt att spekulera i.
    Ok! Då har vi nog rätat ut eventuella frågetecken.

  15. #35

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Vi kan allafall va överens om att en Golf R inte rår på en edition 30 med rullande start från 50 till 250+
    givetvis ska båda bilarna ha samma setup..

    Ett litet filmklipp som visar hur jädra svårt det är för 4wd bilar att hävda sig på dessa event
    http://www.youtube.com/watch?v=qyRqT...layer_embedded
    på pappret ska ju Golfen få tokpisk om man ser vad som gjorts med bilarna, visst Rs4an(500+ hk) drar det
    längsta ståret i detta rejs men man får iallafall en hum om att det krävs mycket mycket power
    för 4wd bilar,Personligen tycker jag Golf Ren ska hålla sig till strippen för där går den
    riktigt bra, rullande Event kommer inte gå lika bra kan jag lova, att utmana Martins Ford
    ser jag som en omöjliget,det krävs minst en 450 hk Golf R för att vara någorlunda nära,
    Senast redigerad av anri52 den 2011-08-29 klockan 15:41.

  16. #36

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Samma setup? Isåfall måste R:en banta minst 150kg och den lilla tyskan trivs med sin vikt tyvärr. Jag utgår från att du menar bränsletyp då?sjävklart ska det vara macksoppa som gäller för ett sånt test allt annat är inte fair play.

    Och jag tror också att jag får det ngt jobbigt i det intervallet 50-250 har inte gjort några test i den farten utan bara upp till 200 (under 15sec)och 100-200 blir nog mkt tajt tror jag och sedan kanske ED30 är snabbare jag vet inte o tänker inte gissa eller spekulera därför.

    Men jag är helt nöjd med den prestanda jag har och det duger gott för att ta mig till o från jobbet 2500/mil/år och att den levererar på strippen är bevisat tycker jag. Vad gör dessa ED 30 golfar på den typen av körning, vad är bästa 402 tid för era sådana? Kul att veta bara av ren nyfikenhet

    Jag inbillar mig att jag kanske är snabbare där och för rent året runt bruk så åker jag snabbt även på vinter så ett 0-250 på snö så ställer jag gärna upp .

    Men ett event nästa år vore skitkul, både att testa och för att se de som man slänger käft med på forumet.
    Mvh Erik

  17. #37
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Vi kan allafall va överens om att en Golf R inte rår på en edition 30 med rullande start från 50 till 250+
    givetvis ska båda bilarna ha med samma setup..

    Ett litet filmklipp som visar hur jädra svårt det är för 4wd bilar att hävda sig på dessa event
    http://www.youtube.com/watch?v=qyRqT...layer_embedded
    på pappret ska ju Golfen få tokpisk om man ser vad som gjorts med bilarna, visst Rs4an(500+ hk) drar det
    längsta ståret i detta rejs men man får iallafall en hum om att det krävs mycket mycket power
    för 4wd bilar,Personligen tycker jag Golf Ren ska hålla sig till strippen för där går den
    riktigt bra, rullande Event kommer inte gå lika bra kan jag lova, att utmana Martins Ford
    ser jag som en omöjliget,det krävs minst en 450 hk Golf R för att vara någorlunda nära,
    Halloj Rian!

    Har inte Edition 30 och Golf R samma motor, dvs S3ans stakar, kolvar, K04 Turbo etc. Om dom har
    samma setup motormässigt och Golf Ren har fyrhjuls drift och mer vikt att släpa på, så borde i teorin
    en Edition 30 dra ifrån en Golf R.

    Stillastånde start vet jag inte. Jag vet att min röda GTi ED 30 gjorde 0-100 på Björkvik med strax under
    300 bromsade hkr i motorn (ACE comp) gjorde 0-100 på 4,9s med RL. Det blev minimalt med hjulspinn den
    gången. Uppe i fart tror jag som sagt en R bil får tufft pga högre vikt och 4-krafs, men det
    är bara att testa och köra bilarna mot varandra.

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Lite tider på Edi 30, Martins bil med 300 hk tror jag hade en 13,3 tid när han testa(rätta mig om jag har fel Martin)
    Min edi 30 körde jag dessa tider 50-150 7,3 80-120 2,5 100-180 7,8 100-200 11,1
    Bästa 402 tid vad jag vet är en dsg edi från England som kört 12,6 med Revo sen finns det en på 12,9 även han med Revoprogram
    så dessa bilar går bra.

  19. #39
    GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Lite tider på Edi 30, Martins bil med 300 hk tror jag hade en 13,3 tid när han testa(rätta mig om jag har fel Martin)
    Min edi 30 körde jag dessa tider 50-150 7,3 80-120 2,5 100-180 7,8 100-200 11,1
    Bästa 402 tid vad jag vet är en dsg edi från England som kört 12,6 med Revo sen finns det en på 12,9 även han med Revoprogram
    så dessa bilar går bra.
    Kommer faktiskt inte ihåg, man börjar bli gammal och minnet sviktar. Men det kan nog stämma.

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Tjoho Martin!! Du har redan testat mot en av dessa snabba Golfar om nu den andra skulle va lite snabbare(kan inte skilja mycket)
    så spelar det ingen roll, din bil är snabbare än Bmw 335or med steg 3 det säger en hel del... nivån på Eventen har höjts
    senaste året och det är bara inse att Golfarna inte räcker till tyvärr.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin