Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Anka
    Gäst

    Golf Varant "hackar till" ibland

    För en vecka sedan köpte jag en beg. Golf Varant -95. När jag tog bilen in till Östersund (1,5 mil) "hackade" bilen till i 90km/h efter halva sträckan.

    Eftersom det är min första egna bil så blev jag lite orolig, vad kan det bero på?

    Bilen hade soppa (iofs rätt nära reserven) så det beror nog inte på det, som min kära far trodde att det kunde vara.

    Tacksam för svar.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344
    Jag hade ett sånt fel på en Passat för några år sen. Då var det glapp i kablarna bakom tändlåset. Bilen tvärdog ibland men det räckte att ta tag i kablarna (inte rycka eller ruska) så gick tändningen igen. Fast, det kan ju vara tusen olika saker och på just Golf III:an vet jag att jag hade problem med att den käkade tändkablar, det var sparsam kvalitet på dem. Byt ofta, Kolla dem och se om de ser hela ut. Starta motorn på kvällen när det är mörkt, då är det lätt att se om det slår gnistor mellan kablar och motor/andra delar.

    Grattis till bilköpet, det ordnar sig ska du se, sådana problem går oftast att lösa.
    Senast redigerad av mt4base den 2011-08-30 klockan 18:35. Anledning: stavar ju som en kratta...

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Reläet till styrboxen brukar kunna spöka och även bränslepumpsreläet.. Enkla saker att byta..

  4. #4
    Exelon
    Gäst
    Kan också vara själva pumpen, prova och tanka den full och ut och kör. För rycker det när det är lite soppa kvar i tanken men inte när full så kan det vara pumpen som håller på att ge upp.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin