Resultat 1 till 15 av 15
  1. #1
    Andro
    Gäst

    Ny i VW-scenen Solidsvart Passat CC 2009

    Ptja vart ska man börja, Andro heter jag och är en stor fantast av tyskt stål och ägt snart en handfull av olika Bmw´s, och efter att min E28 1987 blivit stulen för två veckor sedan så fick jag en slint och tog ut en Passat CC från mitt kommande jobb av ren tröst (fungerar detta som ursäkt till tjejen?)

    Bilen ifråga är som sagt en Passat CC årsm 2009, 2.0TDi med DSG-lådan, är hittils sjukt nöjd med den och är helsåld på inredningen. Utrustningsväg är den ganska så fullmatad med det mesta jag behöver, det jag hittils "saknar" i bilen är backvarnare, taklucka, hel-el-stolar, samt navi, resten har den i stort sett, och lite mer onödigt tjafs.

    Nog om snack nu så kommer här lite amatörbilder på bilen, ej lackbehandlad ännu på bilderna så ha lite förståelse för putsen






    Helsåld på inredningen, beige/svart skinn, någon som vet vad kombinationen heter, aldrig sett detta förut (rekondar Passat CC´er minst en gång i veckan men aldrig sett detta)


    Gulfilmat glas till dimljusen var givet!



    Bilen kommer att få sig en hel del förändringar, ingenting man kommer att se i första hand då jag gillar den diskreta VIP-viben bilen utstålar, börjar med en sänkning och får se vart detta leder

    Tack och hej

    Mvh Andro

  2. #2
    GTI-nissen
    Gäst
    Flyttade inlägget till projektdelen.

    Snygg bil förresten, har själv funderingar på en CC nästa gång jag byter. Om sisådär 5 år...

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Välkommen, snygg bil. Det ger en lyxig känsla med svart bil och ljus inredning, vad har du mer för planer?

  4. #4
    Andro
    Gäst
    GTI-nissen: Ber om ursäkt för det :P nu ligger tråden rätt Tack, jo det tycker jag att du ska, helt underbara!

    Cullberg: Tack vi för, planerna för denna är i full rulle nu, och ska börjas med sänksats på 35mm fram respektive 30mm bak. Krutet kommer att läggas mestadels på inredningen där jag siktar på all in VIP-style. Gardiner i alcantara ska monteras bak alá vip i japan, och lackbehandla den ordentligt (jobbar med bilvård)

    Bilder på grejerna kommer i veckan, jag tänkte köra med, projektet kommer att utsträcka sig under vinterhalvåret

    Mvh Andro

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Skall bli kul att följa!

  6. #6
    Andro
    Gäst
    Ska försöka att uppdatera tråden så fort jag hinner och någonting händer med bilen, lite glest med det just nu pga olika anledningar, men tog mig lite tid att photoshoppa lite grovt på bilens exteriör lite:


    Sänkt en aning, kommer dock att hamna högre än så med 35/30mm sänkningen, och mattsvarta orginal 18" turbin. Mycket skillnad för såpass lite modifikationer

    Då jag köpte bilen fick jag med en besiktningstvåa på köpet, tonade framrutor i ljusaste filmen, under vintern kommer samtliga sidorutor att tonas om i en mörkare nyans, samma hela vägen fram, för att få den lilla VIP-touchen.

    Någon som har sänkt sina CC´er och kan rekomendera någon speciell sänksats?

    //Andro

  7. #7
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Mycket tjusig kärra!

    Är dock lite allergisk mot svarta fälgar på en svart bil, är det "VIP" du är ute efter är fälgarna allt finare som de är.
    Men det är ju inte min bil så jag ska inte klaga :-)
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Läcker bil, en duktig sänkning och fälgar modell större så är man hemma på den bilen känns det som.

    Här är en jag fotade i somras, rätt nice:
    https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2008
    Namn
    Pjerre Gustavsson
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    422
    Såg den och en passat i söndags på träffen. Riktigt läcker är den.

  10. #10
    Andro
    Gäst
    Kul med lite respons på bilen, har totalt glömt bort min projektråd här på forumet, så jag uppdaterar snabbt med bilder på vad som gjorts hittills och planerna som är till nästa år

    Orginalfälgarna såldes vidare och ersattes av Rotiform BLQ i 8.5x19", toknöjd hur dem fyller ut


    En bild i profil på fälgarna också:



    En tassle gör tillvaron lite lyxigare i kontoret

    Grå delen på motorkåpan fick sig en beige kulör identisk till det beiga i interiören, temat beige kommer att synas lite här och var smakfullt på bilens detaljer:


    Planen är nu att skramla ihop sig till Coilovers, tona om framrutorna (polisen gillar inte sånt), lackera huv, front, samt skärmar då dem ser lite sten-sprayade ut.

    Gällande audio så ska ett MDS T4-steg att kopplas in till dem fyra dörrhögtalarna, för att få ut lite mer kräm, och förfina ljudet en aning.

    Det är planerat att allting ska vara färdigt innan BugRun 2012, hinns allting ovan med i tid och det finns pengar över så ska fälgarna lackeras om också (dumt att lackera sprillans nya fälgar jag vet, men färgen kan ni redan gissa!)

    Första och främst ska bilen ner i backen rejält, fartguppen får akta sig!

    Kom gärna med idér och kommentarer, både ris och ros

    Mvh Andro

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Åhh va läckert.

    Min första tanke var att du borde lacka fälgarna(som är för dyra att lacka om) Beiga =)
    Och sedan skriver du just att du tänker lacka dem.....................ja inte vilken färg men jag gissar på Beiga!?

    Kommer bli grym och udda!

  12. #12
    Andro
    Gäst
    Lillen: Du har helt rätt måste jag säga, dem ska bli beiga! dock är det absolut sista prio på det exteriöra, då krutet ska läggas ner på annat utvändigt, såsom tona om rutorna fram, och börja konvertera bilens krom till svart. I slutändan kommer allting på bilen att vara svart förutom fälgarna som ska sticka lite extra i ögonen på folk

    Igår tog jag mig en tripp till garaget med min vän för att byta hans lambdasond på sin Fiesta ST, för mig blev det att påbörja the black conversion:


    Emblemet fick sig 7 (SJU) lager mattsvart lack

    Sen fick polaren skita ner sig och hänga av mitt avgassystem i bakkant för att....


    ...få röret svart, hellre svart än ärjat

    Gjorde en snabb photoshop på sänkning och annan kulör på fälgarna också, ser rätt bra ut faktiskt, ska börja snida till en till med svarta lister istället för kromet:



    Imorgon åker jag iväg och handlar mig några meter mattsvart folie för att göra henne svart runt rutorna och midjelisterna..

    stay tuned!

    //Andro

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Gött andro, kör du mina kromlister också?

  14. #14
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Har sett när folk lackar kromlisterna med klarlack med lite svart färg i vilket i alla fall var grymt snyggt på Filips Bora...
    Känns lite fel att dölja kromlisterna med folie men det är ju mitt tycke.

    http://www.rennsport-sverige.com/app...bumid=10385418
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  15. #15
    Andro
    Gäst
    Mange.k: Ja blir det bra kan vi hjälpas åt att göra detta, i utbyte mot en kaffe haha

    P-plats.se: Jag har fått krom lackerat tidigare och det är väldigt svårt att få det att fästa, så det blir nog en foliering på dessa för min del

    Häromdagen så fick jag spel och drog polaren till garaget för lite meck, hade 8 spotlight-slingor som skulle sitta på min förra bil (stulen), så det fick bli ett litet bagage-projekt och 8 hål mer i bilens plast:


    Monterat i bak-kant på bagage-panelen, lyser kritvitt!


    Så blev det, representerar även Sveriges härligaste gäng inom stancevärlden, stolt medlem också i WeScrape (namnet säger sig självt =) ), så markfrigången får nog göras nåt åt snarast, annars blir man väl kickad med huvudet före haha

    Mer kommer inom snar framtid !

    //Andro

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin