Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
  1. #1
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621

    Eurojet Golf GTi mk6 avgassystem

    Eurojet har inte officielt släppt några bilder på sitt mk6 avgassystem, men vi på Stertman Motorsport har haft glädjen att redan sålt och installerat Eurojet´s nya värsting!

    Så vill dela med mig med lite bilder på systemet, dels från Eurojet själva och dels från mig och Mattias.
    Systemet är som vi säger det finaste system vi sett både gällande flöde och design/kvalitet bortsett från Akrapovic.
    Eurojet har verkligen lyckats och systemet är verkligen en läckerbit som vi själva valt att lägga in i våra steg 2 och steg 2,5 och hittat mer effekt tack vare dom extremt bra Magnaflow dämparna och Magnaflow katalysatorn.

    Nog pratat, här kommer bilderna!!!!



























    Sjävklart så har Eurojet satsat på V-bands klämmor och systemet är så klart som smalast 3"!
    Går att köpa som cat-back eller som turbo-back!

    Press release till biltidningar kommer vi göra nästa vecka, så det här är lite före alla andra!
    Tack för att Ni titta!

  2. #2
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Två bilder till från vår verkstad:




    Jobbar på att ha detta hemma för omgående leverans till dom som önskar.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Ser riktigt fint ut, inte fel med klämmorna där heller. har du någon ljudfil om ni har fått på det på någon bil?

  4. #4
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    grym finish ser det ut till. en ljudfil, youtube eller dylikt hadde varit nice.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  5. #5
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Några klipp från Eurojet själva:




    Hoppas Ni gillar det... Helt klart trevligt ljud enligt mig iaf...
    Senast redigerad av Särås den 2011-08-26 klockan 10:15.

  6. #6
    UffeE
    Gäst
    Ser riktigt bra ut, kommer det nått liknade till R eller?

  7. #7
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av UffeE Visa inlägg
    Ser riktigt bra ut, kommer det nått liknade till R eller?
    Enligt Eurojet så ska det komma till Golf R och till Golf 1,4TSi.
    Sedan ska det kanske dyka upp ett cat-back till 2,0 GTD...
    Händer mycket runt Eurojet, dock syns det inte på deras extremt dåliga hemsida....

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Ett mycket fint system som dessutom låter lagom enligt min mening. Jag gillar inte sportavgas som brölar massor, detta system är helt i min smak, bättre prestanda och lite mer ljud.

  9. #9
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Ett mycket fint system som dessutom låter lagom enligt min mening. Jag gillar inte sportavgas som brölar massor, detta system är helt i min smak, bättre prestanda och lite mer ljud.
    TACK!
    Det glädjer mig att höra att Du gillar Eurojet´s avgassystem.

    Vi på Stertman Motorsport AB är ju sjukt nöjda över chansen vi fått genom att bli genralargentur av Eurojet´s produkter i Scandinavien och det vi sett från deras produkter än så länge har verkligen inte vart fel!

    Som sagt det enda avgassystemet som slår detta gällande finnisch och vikt är Akrapovic, dom kör dock bara slip-on och cat-back och kostar lite mer än det dubbla från Eurojet.
    Jag tror att dom som kan marknaden på avgassystem till dessa bilar förstår hur fint det här systemet är då, det roliga är ändå att priset som sagt för ett turbo-back är billigare än Milltek Sport och med bättre flöde än Milltek Sport!
    Samt att Eurojet är ensamma vad jag vet att erbjuda just V-bandsklämmor till avgassystemet!

    Vi tittar på att ersätta Milltek även på Golf GTi mk5 med Eurojet i våra steg då vi tror att dom extra kronor Eurojet kostar vs Milltek på Golf GTi mk5 är väl investerade för kunden.
    Inte för att Milltek är dåligt utan för att Eurojet är så bra!

  10. #10

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Snyggt o fina grejor där med Jimmy.
    Visst finns det några papparazibilder från eurojets IC: n som jag monterade i R:en?
    Jag tänkte ifall det finns ngn annan idi** än jag som är sugen på en sådan till sin MK6:a, den är rätt fet o funkar grymt bra
    Mvh Erik

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Jag beställde min Eurojet IC direkt av dem, inga problem alls de totala priset med frakt tull blev 6000 kr,,, och som du säger ICn funkar grymt bra
    http://www.eurojetracing.com/Product...ode=MK5OEMFMIC

  12. #12
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Jag beställde min Eurojet IC direkt av dem, inga problem alls de totala priset med frakt tull blev 6000 kr,,, och som du säger ICn funkar grymt bra
    http://www.eurojetracing.com/Product...ode=MK5OEMFMIC
    Tyvärr så skickar inte Eurojet till Sverige längre, utan all försäljning i Scandinavien går via oss.
    Skickar man en intercooler utan moms och tull osv så kan jag tänka mig att man får hem den för dom pengarna.
    Vi säljer dock Eurojet´s produkter med moms, skatter och alla avgifter och så klart garantier.

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Kollade diagrammet för inloppstemp vs varvtal. Original-IC är ju totalt skräp jfr med EJ. Iofs rejält vässad bil som gör jämförelsen än mer fördelaktig för EJ. Uppgradera IC måste vara ett av de mest tacksamma mod man kan göra i samband med trim.

  14. #14
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Kollade diagrammet för inloppstemp vs varvtal. Original-IC är ju totalt skräp jfr med EJ. Iofs rejält vässad bil som gör jämförelsen än mer fördelaktig för EJ. Uppgradera IC måste vara ett av de mest tacksamma mod man kan göra i samband med trim.
    Som sagt original intercoolern är tyvärr inte så bra, tror jag skrev att en S3 intercooler på Golf R är en bra investering om man nu inte vill gå upp på Eurojet eller andra tillverkares lösningar.

  15. #15
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Snyggt o fina grejor där med Jimmy.
    Visst finns det några papparazibilder från eurojets IC: n som jag monterade i R:en?
    Jag tänkte ifall det finns ngn annan idi** än jag som är sugen på en sådan till sin MK6:a, den är rätt fet o funkar grymt bra
    Mvh Erik
    Erik: Vi har bilder på Stertman Motorsport´s facebook sida:
    http://www.facebook.com/media/set/?s...5434117&type=1

    Ingen bild där intercoolern sitter monterad på Din bil utan front men ändå bilder på tydlig storleksskillnad.
    Bara att inse Eurojet gör väldigt fina produkter till Volkswagen Golf modellerna.

  16. #16

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Snygga grejor
    Erik

  17. #17
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Kul läsning för den som tvekar vad man ska välja:
    http://forums.vwvortex.com/showthrea...9#post73570429

  18. #18

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Särås, har du hört något angående när i tid de planerar att leverera turboback till Golf R?

    Mvh / E

  19. #19
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Jimmy Särås
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    621
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Särås, har du hört något angående när i tid de planerar att leverera turboback till Golf R?

    Mvh / E
    Ingen som vet om dom verkligen kommer, Eurojet har själva sagt att när Golf R finns i USA så tar dom fram det troligen!
    Till 1,4 TSi motorn i Golf mk6 ska dom göra ett system och som sagt när dom får Golf R så ska dom troligen göra det!

    Men fram tills dess så är det väll egentligen bara Milltek som är någonting att ha om vi ska titta för vettiga pengar till Golf R!?

  20. #20

    Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    135
    Allvarligt, har dom int fått över R'en ÄN???! Vet att det tagit en fruktansvärd tid, men trodde att de skulle börjat rulla framåt sommarn?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin