Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Huggen
    Gäst

    motorbyte från 1.6 till 1.8 gti 16v

    Hejsan alla vW ägare, håller på med ett projekt och behöver lite hjälp av er lite mera insatta

    det är såhär att jag har en jetta cl 87 med förgasare och håller på och byter till en 1.8 gti 16v motor,
    men nu till frågan, behövs lambda och styrbox till den modellen med "halvt elektroniskt" insprut?
    isf undrar jag om någon har dessa grejjor plus elhärvan i motorutrymmet.
    jag har letat som en galning men det finns varken på nån skrot eller blocket.

    Mvh

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Manfred T
    Medlemsnr
    4532
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    486
    Om du menar KE-jetronic till motorn med märkbokstäverna PL, så behöver du åtminstone styrbox. Ska du få den genom besiktingen med fungerande avgasrening så behöver du lambdasonden också.

    Edit:
    Hittade Styrbox på bildelsbasen: http://www.bildelsbasen.se/index.php...st_id=21403289

    Om du ringer och pratar snällt med dom kanske de har kabelhärvan med? ;-)

    Lambdasond hade jag däremot inte köpt begagnad, för att undvika bekymmer..
    Senast redigerad av T-mek den 2011-08-18 klockan 15:04.

  3. #3
    Huggen
    Gäst
    tack så mycket.. mycket konstigt att det fanns på bildelsbasen, jag ringde dit idag och dom hade ingenting sa dom, får ringa dit igen då
    nee jag vet men lambdan måste man vell ha ändå för att bilen ska gå som bäst?
    vet du om den sitter på grenröret på min motor eller nere vid katten? för jag har inget uttag på grenröret iaf så antar att den ska sitta vid katten

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Manfred T
    Medlemsnr
    4532
    Ort
    Ystad
    Inlägg
    486
    Det kan vara bra att ha lambdasonden, ja.

    Jag har för mig att den sitter i främre röret, dvs mellan grenrör och katalysator.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin